1
1
σχόλια
556
λέξεις
VIDEO
Μια ακουστική συλλογή με ποίηση, φεμινισμό και ηχοτοπία από την AGF και animation από τον Ανδρέα Καραουλάνη
 
DOCTV.GR
18 Φεβρουαρίου 2021
«Μη σταματάτε να αγωνίζεστε γιατί η μάχη δεν έχει τελειώσει· μόλις άρχισε»


Το Arachnesound είναι μια φεμινιστική ηχητική τεχνολογία. Επικεντρώνεται γύρω από γυναίκες συγγραφείς, ποιήτριες και μυθολογίες, για να ερμηνεύσει τις γυναικείες ζωές και πραγματικότητες με ριζοσπαστική μουσική σύνθεση. Ηχογραφήσεις πεδίου, ηλεκτροακουστικά, ηλεκτρονικά, ψηφιακή επεξεργασία και φωνές είναι τα συστατικά αυτών των κομματιών.

Η έκδοση περιλαμβάνει ένα δοκίμιο της Άντζελας Δημητρακάκη, μετά από ανάθεση, στο οποίο αναφέρει: «(Το Arachnesound είναι) ένα δημιουργικό αντι-αρχείο αναστημένων ονομάτων, αλλά και έργων από σύγχρονες Ελληνίδες ποιήτριες ή από γυναίκες που ο λόγος τους ερμηνεύεται ποιητικά». Η AGF συνεργάζεται με Ελληνίδες συνθέτριες, παραγωγούς και συγγραφείς, όπως τη Σαβίνα Γιαννάτου, την Άντζελα Δημητρακάκη, την Άννα Στερεοπούλου, τη δρα Μαρία Παπαδομανωλάκη, τη Μαρία Αράπογλου, τη Linda Reine Nyongo, τη Δήμητρα Ιωάννου, την Κωνσταντίνα Κορρυβάντη, την Ισμήνη Σαμανίδη, τη Νικολέττα Χατζοπούλου, τη Μαριάννα Καρακουλάκη και τη Χριστίνα Πιτούλη, για να ολοκληρώσει τη συλλογή. Πρόκειται για την 5η ακουστική συλλογή του είδους από την AGF, μετά τις αντίστοιχες γερμανική (2010), φινλανδική (2013), ιαπωνική (2015) και ρωσική (2019). Μνήμη και ήχος.

Σημείωμα του Εκτελεστικού Διευθυντή της Στέγης, Χρήστου Καρρά: «Η πρώτη συνεργασία ανάμεσα στην AGF και τη Στέγη έγινε στο θέατρο της Αρχαίας Μεσσήνης, όπου εμφανίστηκε ζωντανά μαζί με τη βοκαλίστα και συνθέτρια Σαβίνα Γιαννάτου, στο πλαίσιο του “Tuned City”.

Όταν η AGF πρότεινε το πρότζεκτ του Arachnesound στη Στέγη, αυτό απήχησε μεμιάς τις δικές μας ανησυχίες, γιατί στην πορεία του χρόνου η γλώσσα υπήρξε με παρόμοιο τρόπο ένα μέσο αποκλεισμού. Όπως ακριβώς θελήσαμε, με τη δράση μας Tuned City στην αρχαία Μεσσήνη, να ξαναδιαβάσουμε ένα αρχαίο χώρο πολιτικής εξουσίας μέσα από μια σύγχρονη ηχητική σκέψη, ήταν σαφές ότι η γλωσσική κληρονομιά της Ελλάδας, για την οποία ως κουλτούρα είμαστε πολύ περήφανοι, χρειάζεται επίσης να διαβαστεί και να ακουστεί διαφορετικά. Διότι, μέσα από τη μακρά κληρονομιά της ελληνικής γλώσσας, οι αφηγήσεις που έχουν ανακύψει μέχρι σχετικά πρόσφατα κυριαρχούνταν από ανδρικές οπτικές και υποκειμενικότητες. Έτσι, ειδικά σε μια χρονιά κατά κανόνα άκριτου εορτασμού για τους ιδρυτικούς μύθους του νεότερου ελληνικού έθνους, φαινόταν σημαντικό να υφανθεί μια ιστορία του γυναικείου λόγου. Η AGF είναι μια καλλιτέχνιδα που δουλεύει με τον ήχο. Ο τρόπος που διαμορφώνει το ηχητικό υλικό της, η ευαισθησία της για τον επιτονισμό της γλώσσας, αλλά και του ηχοτοπίου της σύγχρονης Αθήνας, συνυφαίνονται με τις λέξεις γυναικών από αέναους κύκλους γενεών, οι οποίες έγραψαν και μίλησαν ενάντια σε κάθε εμπόδιο.»

Τα μουσικά κομμάτια
Μαριάννα Καρακουλάκη, 2016
01. Αράχνη / συμμετέχει η Ισμήνη Σαμανίδου
02. BLACKATHENA / συμμετέχει η Reine Linda Nyongo
03. Κασσάνδρα / συμμετέχει η Σαβίνα Γιαννάτου
04. Σαπφώ (≈ 600 π.Χ.) / συμμετέχει η Μαρία Αράπογλου
05. Μύρτις (≈ 500 π.Χ.)
06. Κορίννα (≈ 500 π.Χ.)
07. Αρήτη (≈ 500 π.Χ.)
08. Πτολεμαΐς (≈ 330 π.Χ.) / συμμετέχει η Άννα Στερεοπούλου
09. Ιππαρχία (≈ 400 π.Χ.)
10. Νοσσίς (≈ 300 π.Χ.)
11. Λεόντιον (≈ 300 π.Χ.)
12. Ανύτη (≈ 300 π.Χ.)
13. Υπατία (≈ 370-416 μ.Χ). / συμμετέχει η Νικολέτα Χατζοπούλου
14. Κασσιανή (≈ 800 μ.Χ.)
15. Παμφίλη της Επιδαύρου (≈ 1ος αιώνας μ.Χ.)
16. Άννα Κομνηνή (1083-1153)
17. Αγανίκη Αινιάνος Μαζαράκη (1838-1892)
18. Καλλιρρόη Παρρέν (1861-1940)
19. Ειρήνη Κουντούρη (Ράικα) (1901-1936)
20. Μαρία Πολυδούρη (1902-1930) / συμμετέχει η Μαρία Παπαδομανωλάκη
21. Μέλπω Αξιώτη (1905-1973)
22. Ρίτα Μπούμη-Παπά (1906-1984)
23. Δόμνα Σαμίου (1928-2012)
24. ανώνυμες Βλάχες
25. Κατερίνα Αγγελάκη-Ρουκ (1939-2020)
26. Κατερίνα Γώγου (1940-1993)
27. Ελένη Βαρίκα (1949-)
28. Λένα Πλάτωνος (1951-)
29. Ιωάννα Ζερβού
30. Κατερίνα Ηλιοπούλου (1967-)
31. Δήμητρα Ιωάννου (1967-)
32. Ευτυχία Παναγιώτου (1980-)
33. Κωνσταντίνα Κορρυβάντη (1986-)
34. Μαριάννα Καρακουλάκη (1989-)
35. Ερμαφρόδιτος
36. Κυμοπόλεια
 
εμφάνιση σχολίων