0
1
σχόλια
516
λέξεις
IT LIST
Οι λανθασμένες συνήθειες που μπορούν να δημιουργήσουν κυτταρίτιδα ή να την επιδεινώσουν
 
DOCTV.GR | UNSPLASH
30 Μαρτίου 2021
1. Καθιστικός τρόπος ζωής: Καθιστική ζωή, απουσία άσκησης και μακροχρόνια έλλειψη σωματικών δραστηριοτήτων μειώνουν τη λειτουργική ικανότητα του μυϊκού συστήματος, δυσχεραίνουν την αιματική ροή και ευνοούν τη συγκέντρωση υπερβολικής λέμφου ανάμεσα στα αιμοφόρα αγγεία και στα λεμφαγγεία που, μαζί με τη συσσώρευση λίπους και τοξικών ουσιών, δημιουργούν κυτταρίτιδα.

2. Κάπνισμα: “Γεμίζει” το σώμα με εκατοντάδες τοξικές ουσίες που, μεταξύ πολλών ακόμα αρνητικών, επηρεάζουν δυσμενώς την ελαστικότητα των αιμοφόρων αγγείων, τη λειτουργία των λιποκυττάρων αλλά και το δέρμα, ενώ μακροχρόνια δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στην κυκλοφορία του αίματος.

3. Γρήγορη απώλεια βάρους: Το γρήγορο αδυνάτισμα, π.χ. με αυτοσχέδιες δίαιτες πείνας, προκαλεί διαταραχές στο ορμονικό σύστημα, μειώνει την ελαστικότητα του δέρματος και μεταβάλλει προς το χειρότερο την σύνθεση και την εμφάνιση του σώματος, αυξάνοντας την ποσοστιαία αναλογία σωματικού λίπους συγκριτικά με τον μυϊκό ιστό.

4. Μειωμένη πρόσληψη υγρών: Όταν δεν πίνετε καθημερινά αρκετό νερό, τότε διαταράσσεται η ισορροπία υγρών του οργανισμού, αυξάνονται οι κατακρατήσεις και τα πρηξίματα, δυσχεραίνονται ο μεταβολισμός, η καύση του λίπους και η απομάκρυνση των τοξικών ουσιών, μπορεί να εμφανίσετε αφυδάτωση, δερματικά προβλήματα και δυσκοιλιότητα, ενώ θα έχετε περιορισμένη ενέργεια και αυξημένο αίσθημα κόπωσης.

5. Ελλιπής πρόσληψη φυτικών ινών: Η έλλειψη φυτικών ινών (από λαχανικά, φρούτα, όσπρια, δημητριακά ολικής αλέσεως, ξηρούς καρπούς κ.ά.), δυσκολεύει τη λειτουργία του εντέρου και τον καθαρισμό του. Μπορεί επίσης να προκαλέσει εμμένουσα δυσκοιλιότητα, με συνέπεια την παραμονή περισσότερων τοξικών ουσιών στον οργανισμό, κατάσταση που χειροτερεύει την όψη φλοιού πορτοκαλιού του δέρματος.

6. Υπερκατανάλωση επεξεργασμένων τροφίμων: Όταν τρώτε πολλά επεξεργασμένα βιομηχανοποιημένα τρόφιμα, μπορεί να αυξήσετε πέραν του επιτρεπτού την πρόσληψη ανεπιθύμητων διατροφικών συστατικών με δυνητικά επιβλαβή δράση, όπως π.χ. κορεσμένων και trans λιπαρών, σακχάρων, αλατιού, συντηρητικών, χημικές ουσίες πλαστικών συσκευασίας. Τεκμαίρεται πλέον ότι αυτά τα συστατικά προκαλούν μεταβολικές δυσλειτουργίες, κατακράτηση υγρών κάτω από το δέρμα (υποδόρια), αύξηση του μεγέθους των λιποκυττάρων και κυτταρίτιδα.

7. Υπερκατανάλωση αλκοόλ: Η κατανάλωση λίγου ποιοτικού κρασιού (1-2 ποτηράκια ημερησίως) ίσως έχει κατά περίπτωση θετικά αποτελέσματα στην καρδιαγγειακή υγεία. Εντούτοις, η υπερβολική πρόσληψη αλκοόλ επιβαρύνει το ήπαρ και παρεμποδίζει την αποτοξινωτική λειτουργία του, αυξάνει τα οιδήματα, διαταράσσει την μικροκυκλοφορία στα λιποκύτταρα και ευνοεί τη διόγκωσή τους.

8. Ακατάλληλοι τρόποι μαγειρέματος: Η θερμική επεξεργασία των τροφίμων σε ιδιαίτερα υψηλές θερμοκρασίες ή/και για πολύ χρόνο, όπως τσιγάρισμα, τηγάνισμα, ψήσιμο σε κάρβουνα ή σχάρα, τροποποιεί την αρχική θρεπτική σύσταση της τροφής και καταστρέφει πολλά απαραίτητα διατροφικά στοιχεία. Συγχρόνως, δημιουργούνται ανεπιθύμητα παραπροϊόντα όπως οι γλυκοτοξίνες, τα οποία παραμένουν στην τροφή, εισέρχονται στον οργανισμό με την κατανάλωσή της, αθροίζονται και μπορούν να προκαλέσουν διαταραχές στο ορμονικό σύστημα και στον μεταβολισμό του λίπους.

9. Πολύ stress: Σε καταστάσεις έντονου και παρατεταμένου άγχους, επιταχύνεται η παραγωγή συγκεκριμένων ορμονών, όπως π.χ. της κορτιζόλης, που συνδέονται με αύξηση του τοξικού λίπους και συγκέντρωσή του τοπικά, ιδίως δε στην κοιλιά. Δεν υπάρχουν μαγικές συμβουλές κατά του stress, ούτε τρόποι να το αποφεύγετε πάντα. Ωστόσο, μπορείτε να βρείτε τρόπους για να το διαχειριστείτε καλύτερα, όπως π.χ. με περπάτημα στη φύση, γυμναστική, yoga, τεχνικές διαλογισμού, διασκεδαστικά χόμπι και εργασίες που απαιτούν μηχανικές κινήσεις.


Διαβάστε επίσης:
PLAYLIST: Το 8άωρο νανούρισμα του Max Richter
Οι κήποι του Ζεν και πως να απαλλαγείς από το άγχος
VIDEO: Τι κάνει η γιόγκα στο μυαλό και στο σώμα
εμφάνιση σχολίων