0
1
σχόλια
485
λέξεις
CULTURE
Ποιος αξίζει την αιώνια ζωή; Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί μια τελετουργία στη Στέγη, βασισμένος στο βιβλίο της Αποκάλυψης του Ιωάννη
 
DOCTV.GR
12 Σεπτεμβρίου 2019
«Ο μύθος της Αποκάλυψης είναι σαν μια παραβολή των αέναων μεταμορφώσεων της πίστης των ανθρώπων σε έναν καλύτερο κόσμο που έρχεται». Ο Έλληνας σκηνοθέτης Θάνος Παπακωνσταντίνου, στη πρώτη του συνεργασία με τη Στέγη, καταπιάνεται με ένα από τα πιο επιδραστικά και δυσερμήνευτα κείμενα στην ιστορία της ανθρωπότητας: το βιβλίο της Αποκάλυψης του Ιωάννη. Η Δευτέρα Παρουσία, οι Τέσσερις Καβαλάρηδες, οι Επτά Σφραγίδες, ο Αμνός του Θεού, ο 666, όλα γίνονται υλικά για μια σύγχρονη τελετουργία που λαμβάνει μέρος πάνω στη σκηνή.

Σύμφωνα με τη χριστιανική παράδοση, δημιουργός της Αποκάλυψης (95-96 μ.Χ.) είναι ο ευαγγελιστής Ιωάννης, εξόριστος από την Έφεσο στην Πάτμο. Πρόκειται για προφητεία, όραμα ή, μήπως, μανιφέστο εξέγερσης;


Η Αποκάλυψη εξάπτει την ανθρώπινη φαντασία από τον 1ο αιώνα μ.Χ. Για αυτήν έχουν γράψει πολλοί σημαντικοί διανοητές και συγγραφείς, όπως οι Umberto Eco, Γιώργος Σεφέρης και Ηλίας Πετρόπουλος. «Πηγή από την οποία ξεκινάνε διάφορες προσμονές και ανταρσίες. Μόνιμο πρότυπο της αναμονής μιας καταστροφής και μιας ελπίδας για μεταμόρφωση. Όργανο αμφισβήτησης οποιουδήποτε καθιερωμένου νοήματος» λέει ο Eco.

Ο Παπακωνσταντίνου στο σημείωμα του αναφέρει: «Πίσω από κάθε εξέγερση, υπάρχει η επιθυμία ριζικής αναμόρφωσης του ανθρώπου και του κόσμου. Πίσω από κάθε κίνηση αναμόρφωσης του ανθρώπου και του κόσμου, υπάρχει η βία του θερισμού. Πίσω απ’ τη βία του θερισμού, υπάρχει η ελπίδα της αναγέννησης. Πίσω απ’ την ελπίδα της αναγέννησης, υπάρχει η χαρά της καταστροφής. Πίσω απ’ τη χαρά της καταστροφής, υπάρχει ο τρόμος του θανάτου. Πίσω απ’ τον τρόμο του θανάτου, υπάρχει η πίστη στην ομορφιά. Πίσω απ’ την πίστη στην ομορφιά, υπάρχει το φως. Ο μύθος της Αποκάλυψης είναι σαν μια παραβολή των αέναων μεταμορφώσεων της πίστης των ανθρώπων σε έναν καλύτερο κόσμο που έρχεται».

Ο σκηνοθέτης και ηθοποιός Θάνος Παπακωνσταντίνου, είναι πτυχιούχος της δραματικής σχολής «Εμπρός – Θέατρο Εργαστήριο» και της Νομικής Σχολής του Α.Π.Θ.. Έχει σκηνοθετήσει παραστάσεις για το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το Εθνικό Θέατρο και το Φεστιβάλ Αθηνών, όπως οι: Στοιχειωμένοι του Δημήτρη Μαραμή, Ηλέκτρα του Σοφοκλή, L’Orfeo του Claudio Monteverdi, Colossus (βασισμένο στον Αγαμέμνονα του Αισχύλου), Μετατόπιση προς το Ερυθρό του Γιάννη Μαυριτσάκη, Μάκβεθ του Σαίξπηρ, Pedestal (βασισμένο στις Χοηφόρες του Αισχύλου), Venison (βασισμένο στις Ευμενίδες του Αισχύλου), Άμλετ, ο Πρίγκηπας της Δανίας του Σαίξπηρ.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Σύλληψη & Σκηνοθεσία: Θάνος Παπακωνσταντίνου
Μετάφραση: Μιχαήλα Πλιαπλιά
Σκηνικά & Κοστούμια: Νίκη Ψυχογιού
Σύνθεση & Προγραμματισμός Ηλεκτρονικών: Πάνος Ηλιόπουλος
Μουσική Επιμέλεια, Μουσική Διεύθυνση, Εκκλησιαστικό Όργανο: Μαρκέλλος Χρυσικόπουλος
Σχεδιασμός Κίνησης: Νάντη Γωγούλου
Σχεδιασμός Φωτισμών: Χριστίνα Θανασούλα
Γλυπτική: Αλέκος Μπουρέλιας
Βοηθός Σκηνοθέτη: Κωνσταντίνα Αγγελοπούλου

Ερμηνεύουν: Αλέξια Καλτσίκη, Μαριάννα Δημητρίου, Καλλιόπη Σίμου, Ελένη Μολέσκη, Κλεοπάτρα Μάρκου, Θανάσης Δόβρης, Σωτήρης Τσακομίδης, Μάριος Παναγιώτου, Μιλτιάδης Φιορεντζής, Γιώργος Δίκαιος.
Συμμετέχουν οι Μουσικοί: Θοδωρής Βαζάκας (κρουστά), Κώστας Γάτσιος (κλαρινέτο / μπάσο κλαρινέτο), Αλέξης Καραϊσκάκης (τσέλο), Σπύρος Μοσχονάς (τρομπόνι), Ελευθερία Τόγια (βιόλα), Δημήτρης Τίγκας (κοντραμπάσο), Κώστας Τσιώλης (ηλεκτρονικά)
Μετάφραση Υπέρτιτλων: Μέμη Κατσώνη
Ταυτόχρονος Υπερτιτλισμός: Γιάννης Παπαδάκης
Παραγωγή: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση


Info: Η Αποκάλυψη - Θάνος Παπακωνσταντίνου, 3-20 Οκτωβρίου 2019, Από Τετάρτη έως Κυριακή, 20:30, Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, Συγγρού 107. Στάση μετρό: Συγγρού- Φιξ.
εμφάνιση σχολίων