0
1
σχόλια
414
λέξεις
CULTURE
The Factory: Μια πραγματική ιστορία, δυο σημαντικοί καλλιτέχνες από την Δαμασκό και πως ένας πόλεμος παράγει εξουσία και πλούτο
 
DOCTV.GR
31 Οκτωβρίου 2018
Η αθέατη πλευρά του πολέμου. Εκεί όπου τα συμφέροντα των λίγων γίνονται η καταστροφή των πολλών. Δύο σημαντικοί καλλιτέχνες από την Συρία εξερευνούν το παιχνίδι πλουτισμού στη Συρία, με φόντο τα γεγονότα της Αραβικής Άνοιξης.

Ο σκηνοθέτης Ομάρ Αμπουσαάντα και ο συγγραφέας Μοχάμαντ Αλ Άταρ ερευνούν μια πραγματική ιστορία προκειμένου να ανακαλύψουν την κρυμμένη διάσταση του πολέμου.

2010. Παραμονές της Αραβικής Άνοιξης. Στα βόρεια σύνορα της χώρας εγκαινιάζεται ένα εργοστάσιο τσιμέντου γαλλικών συμφερόντων. Πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες ξένες επενδύσεις στη χώρα. Η λαϊκή εξέγερση κατά του καθεστώτος Άσαντ ξεσπά. Η κορύφωση είναι αιματηρή. Όμως η επιχείρηση θα εξακολουθήσει να λειτουργεί με κάθε κόστος.

Οι δύο Σύριοι καλλιτέχνες επιστρέφουν στη Στέγη με μια αφήγηση από το επίκεντρο της σύρραξης. Ηθοποιοί από τη Δαμασκό ανεβαίνουν στη σκηνή και αναμεταδίδουν το χρονικό του σκοτεινού επιχειρηματικού παιχνιδιού, με φόντο μια διαλυμένη χώρα. Οι Ομάρ Αμπουσαάντα και Μοχάμαντ Αλ Άταρ, καταγράφουν συχνά με καλλιτεχνικούς όρους τα γεγονότα που σπαράσσουν τη Συρία. Το θέατρό τους ισορροπεί ανάμεσα στη μυθοπλασία και το ντοκουμέντο.

Ο Ομάρ Αμπουσαάντα σπούδασε θέατρο στη Δαμασκό και, με την παρότρυνση των δασκάλων του, στράφηκε συστηματικά στην πολιτική τέχνη. Επί πολλά χρόνια, στο πλαίσιο της έρευνάς του, επισκέπτεται απομακρυσμένα χωριά στη Συρία, την Αίγυπτο και την Υεμένη –χώρες που ισοπεδώθηκαν την τελευταία δεκαετία– οργανώνοντας παραστάσεις και εργαστήρια στα οποία εμπλέκει τις τοπικές κοινότητες. Παρά τις προφανείς δυσκολίες, επιμένει να ζει στη Δαμασκό και είναι μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές δημιουργών της πατρίδας του.

Ο Μοχάμαντ Αλ Ατάρ γεννήθηκε στη Δαμασκό και μένει στο Βερολίνο. Από το 2011, τη συγγραφή του απασχολούν, σχεδόν κατ' αποκλειστικότητα, τα γεγονότα της Αραβικής Άνοιξης και οι απορρέουσες συγκρούσεις. Το σύνολο του έργου του, που αντλεί στοιχεία και από τη συριακή λογοτεχνική παράδοση, αναγνωρίζεται από σημαντικά φεστιβάλ διεθνώς. Ο ίδιος θεωρείται ως ένας από τους σημαντικότερους χρονικογράφους του συριακού εμφυλίου πολέμου.

Αυτή είναι η τρίτη φορά που οι δυο δημιουργοί συνεργάζονται με τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση. Η πρώτη ήταν το 2012, όταν συμμετείχαν στο Meeting Points 6, το φεστιβάλ σύγχρονης τέχνης για την Αραβική Άνοιξη, με δύο διαλέξεις-περφόρμανς. Η δεύτερη ήταν το 2016, με το fiction drama, While I Was Waiting, παράσταση-διαμαρτυρία για μια χώρα στην εντατική, που παρουσιάστηκε στο 70ό Φεστιβάλ της Αβινιόν και, στη συνέχεια, στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.

Η παράσταση έχει ελληνικούς και αγγλικούς υπερτίτλους


Info: The Factory, Omar Abusaada – Mohammad Al Attar,  8-11 Νοεμβρίου, Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, Συγγρού 107. Στέση μετρό: Συγγρού – Φιξ.

 
εμφάνιση σχολίων