6
1
σχόλια
1796
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ
Ένα Αστέρι Γεννιέται. Ανυπακοή. Ο Κύριος & το Όπλο. Περίπτωση Συνείδησης. Ο Εξαφανισμένος Φάκελος. Venom. 
 
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΑΚΗΣ ΛΑΚΤΑΡΙΔΗΣ [email protected]
4 Οκτωβρίου 2018
ΕΝΑ ΑΣΤΕΡΙ ΓΕΝΝΙΕΤΑΙ: Ο γνωστός μουσικός της ροκ Τζάκσον Μέιν, ανακαλύπτει και ερωτεύεται την επίσης καλλιτέχνη Άλι. Εκείνη έχει αρχίσει να εγκαταλείπει το όνειρό της να γίνει μεγάλη τραγουδίστρια, μέχρι που ο Τζακ την βγάζει και πάλι στο προσκήνιο. Αλλά όταν η καριέρα της Άλι παίρνει τα πάνω της, η προσωπική πλευρά της σχέσης τους καταρρέει, καθώς ο Τζακ βρίσκεται σε συνεχή μάχη με τους δικούς του εσωτερικούς δαίμονες.

Πρόκειται για την 4η εκδοχή της μελοδραματικής, κλασικής - καθώς φαίνεται - ιστορίας της ερωμένης - προστατευόμενης, η οποία επισκιάζει τον μεγάλο σταρ και την σταδιοδρομία του, όταν η δική της καριέρα απογειώνεται. Η τελευταία που είχαμε δει, ήταν το 1976 με την Μπάρμπαρα Στρέιζαντ και τον Κρις Κριστόφερσον κι είναι αυτή με την οποία μοιάζει και η τωρινή, χωρίς ιδιαίτερες διαφοροποιήσεις στο στόρι. Η πιο ξεχωριστή είναι φυσικά αυτή του 1954, με την Τζούντι Γκάρλαντ και τον Τζέιμς Μέισον. Εδώ, ο ηθοποιός και πρώτη φορά σκηνοθέτης, Μπράντλεϊ Κούπερ (Οδηγός Αισιοδοξίας, Οδηγός Διαπλοκής, American Sniper, σειρά των Hangover), παίρνει το ρίσκο δίνοντας τον συμπρωταγωνιστικό ρόλο στην Lady Gaga κι εκείνη σπεύδει να τον δικαιώσει. Σχεδόν άβαφη και περισσότερο φυσική από τις Γκάρλαντ και Στρέιζαντ (και λόγω της ερμηνευτικής της απειρίας), δίνει στον ρόλο μια ακατέργαστη πειστικότητα που τον απογειώνει. Εκείνος, πολύ μετρημένος για πρωτάρη σκηνοθέτη και χωρίς να παραμελεί τους χαρακτήρες και την ερμηνεία του για χάρη της (πρωτότυπης, γραμμένης κυρίως από την Gaga) μουσικής και του κινηματογραφικού/συναυλιακού θεάματος, μας αποκαλύπτει τις εξαιρετικές, ερμηνευτικές, σε υποκριτική και τραγούδι, μουσικές και σκηνοθετικές του ικανότητες. Καλύτερα, δεν γίνεται.

Ιnfo: Ένα Αστέρι Γεννιέται (A Star is Born). Αισθηματική Δραματική Μουσική. ΗΠΑ 2018. Πρεμιέρα: Πέμπτη 4 Οκτωβρίου. Σκηνοθεσία: Μπράντλεϊ Κούπερ. Παίζουν: Μπράντλεϊ Κούπερ, Lady Gaga, Σαμ Έλιοτ, Άντριου Ντάις, Κλέι. Διανομή: Tanweer.


ΑΝΥΠΑΚΟΗ: Η Ρόνιτ, μια διάσημη φωτογράφος από την Νέα Υόρκη, επιστρέφει στην Βρετανία και στην αυστηρά Ορθόδοξη Εβραϊκή της κοινότητα, μετά τον θάνατο του Ραβίνου πατέρα της. Η παρουσία της, ταράζει τα νερά της ήσυχης κοινωνίας, καθώς εκτός από το ότι είναι μία Αποστάτης, όλοι λίγο πολύ γνωρίζουν για την παλιά της έλξη για μια παιδική της φίλη, Έστι, η οποία είναι σήμερα, γυναίκα του παιδικού τους φίλου, Ντόβιντ, διαδόχου, του Ραβίνου πατέρα της.

Λένε πως όλοι οι μεγάλοι σκηνοθέτες, γυρίζουν πάντα την ίδια ταινία. Ο Σεμπάστιαν Λέλιο της Γκλόρια και του Μία Φανταστική Γυναίκα, μπορεί να μην είναι ακόμη και τόσο ξακουστός ή σπουδαίος, το επιβεβαιώνει όμως με την καινούργια, για πρώτη φορά Αγγλόφωνη δουλειά του, την τρίτη (από τις 4 συνολικά), που βλέπουμε στη χώρα μας. Με βάση ένα μυθιστόρημα της Ναόμι Άλντερμαν, δημιουργεί άλλη μία εξαιρετική σπουδή πάνω στην αναζήτηση της ανεξαρτησίας, ενός, και δύο καινούργιων γυναικείων χαρακτήρων, συν ενός ανδρικού αυτή τη φορά.

Η Ρόνιτ, μπορεί να απέδρασε πριν από καιρό από την ασφυκτική αγκαλιά της κοινότητάς της, όμως σαν κόρη του Ραβίνου φέρει με περισσότερο βάρος το στίγμα της αποστάτη. Η Έστι (η Ρέιτσελ ΜακΆνταμς στην καλύτερη έως σήμερα ερμηνεία της), βρίσκεται δυο φορές παγιδευμένη, όχι μόνο στην κοινότητα και τους απαράβατους κανόνες της, αλλά και σε έναν γάμο που σαν σκοπό του έχει, να την θεραπεύσει από την ομοφυλοφιλία της. Τέλος ο Ντόβιντ, ως ο καλύτερος μαθητής του Ραβίνου, έχει την υποχρέωση απέναντι σε όλους, όχι μόνο να αναλάβει τα καθήκοντα και την πολύ σημαντική για την κοινότητα θέση του δασκάλου του, αλλά και να επιβάλλει την τάξη στο σπίτι του.

Η αφήγηση ελίσσεται επιδέξια ρίχνοντας το βάρος του ενδιαφέροντος στους τρεις αυτούς χαρακτήρες, τους οποίους ακολουθεί έναν έναν με αυτή τη σειρά. Κι ενώ ο θεατής πιστεύει πως η αφήγηση αφορά την Ρόνιτ, εκείνη μετατοπίζεται προς τη μεριά της Έστι, για να έρθει στο τέλος ο Ντόβιντ για να λύσει τον γόρδιο δεσμό της ανισορροπίας που φέρνει στο σπίτι του και στην κοινότητα, η παρουσία της πρώτης.

Ο Λέλιο σκηνοθετεί με τον γνωστό ρέοντα και άμεσο τρόπο του, χωρίς φορμαλιστικές επιδείξεις δεξιοτεχνίας. Η ιστορία από μόνη της κι οι δυνατοί χαρακτήρες του αρκούν, μαζί με μια πολύ αισθησιακή σκηνή λεσβιακού σεξ, τις υπέροχες έγχορδες μουσικές υπογραμμίσεις του Μάθιου Χέρμπερτ της Φανταστικής Γυναίκας και τις γκριζοκαφέ φωτοσκιάσεις του Ντάνι Κοέν του Λόγου του Βασιλιά, του Βικτώρια και Αμπντούλ και των Les Misérables. Εξαιρετική!

Ιnfo:Ανυπακοή (Disobedience). Αισθηματική Δραματική. Βρετανία, Ιρλανδία, ΗΠΑ 2017. Πρεμιέρα: Πέμπτη 4 Οκτωβρίου. Σκηνοθεσία: Σεμπάστιαν Λέλιο. Παίζουν: Ρέιτσελ Βάις, Ρέιτσελ ΜακΆνταμς, Αλεσάντρο Νιβόλα. Διανομή: Feelgood Entertainment.


Ο ΚΥΡΙΟΣ & ΤΟ ΟΠΛΟ: Ο Κύριος & το Όπλο βασίζεται στην πραγματική ιστορία του Φόρεστ Τάκερ, από την τολμηρή απόδρασή του από τη φυλακή του Σαν Κουεντίν στην ηλικία των 70 ετών μέχρι τις άνευ προηγουμένου ληστείες που έκαναν την αστυνομία να σαστίσει και μάγεψαν τον υπόλοιπο κόσμο. Μπλεγμένοι στην καταδίωξη του Φόρεστ Τάκερ βρίσκονται ο ντετέκτιβ Τζον Χαντ, που γοητεύεται από την αφοσίωσή του στην τέχνη του, και μια γυναίκα που τον αγαπά παρά το επάγγελμα που έχει επιλέξει.

Ο Ντέιβιντ Λόουερι του Μείνε Δίπλα Μου, σκηνοθετεί δύο θρύλους των 70's, τον Ρόμπερτ Ρέντφορντ και την Σίσυ Σπέισεκ (Carrie, 3 Γυναίκες, Ο Αγνοούμενος), σε μια νοσταλγικού τύπου, δραματική κομεντί αστυνομικού χαρακτήρα, η οποία λειτουργεί και σαν φόρος τιμής στους δύο παλαίμαχους ηθοποιούς και στις ταινίες που τους έκαναν αγαπητούς στα νιάτα τους, όπως οι Δυό Ληστές στην περίπτωση του Ρέντφορντ ή το Badlands του Τέρενς Μάλικ, σε ότι αφορά την Σπέισεκ.

Με τον Ρέντφορντ άλλωστε ο Λόουερι έχει και προσωπικές σχέσεις, καθώς ήταν εκείνος που μέσω του Σάντανς χρηματοδότησε μέρος της παραγωγής του Μείνε Δίπλα Μου (2013).

Χαμηλών τόνων, καθώς ούτε οι δυο ηθοποιοί, ούτε ο σκηνοθέτης έχουν να αποδείξουν τίποτα ή να εντυπωσιάσουν το κοινό που αγαπά τον κινηματογράφο-λούνα παρκ των εντυπωσιακών σκηνών και των σπιντάτων καταδιώξεων (καταδιώξεις υπάρχουν κι εδώ, μόνο που διαθέτουν μια άλλου είδους κομψότητα), η ταινία, δεν θα είναι μάλλον η τελευταία στην καριέρα του Ρέντφορντ όπως είχε ο ίδιος αρχικά δηλώσει, αλλά ακόμη κι αν ήταν, θα ήταν ένα αντίο με κλείσιμο του ματιού και απαράμιλλο στυλ.

Ιnfo: Ο Κύριος και το Όπλο (The Old Man and the Gun). Αστυνομική Δραματική Κομεντί. ΗΠΑ 2018. Πρεμιέρα: Πέμπτη 4 Οκτωβρίου. Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Λόουερι. Παίζουν: Ρόμπερτ Ρέντφορντ, Κέισι Άφλεκ, Ντάνι Γκλόβερ, Τίκα Σάμπτερ, Σίσι Σπέισεκ, Τομ Γουέιτς. Διανομή: Odeon.


ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ: Ο Δρ Ναριμάν έχει ένα μικρό αυτοκινητιστικό ατύχημα με ένα μοτοσικλετιστή, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί ελαφρά ο οχτάχρονος γιος του τελευταίου. Παρά την προσφορά του γιατρού για χρήματα, βοήθεια ή έστω μεταφορά στο πλησιέστερο νοσοκομείο, ο πατέρας αρνείται να πάει το παιδί του για εξέταση. Το επόμενο πρωί όμως, στο νοσοκομείο όπου δουλεύει ο γιατρός, καταφθάνει η σορός του μικρού αγοριού ώστε να καθοριστεί μέσω αυτοψίας η ακριβής αιτία θανάτου. Η πρώτη γνωμάτευση, δείχνει θάνατο από δηλητηρίαση.

Η επιτυχία των ταινιών του Ασγκάρ Φαραντί (Ένας Χωρισμός, Το Παρελθόν, Ο Εμποράκος), έχει σταθεί αιτία για ένα νέο κύμα ιρανικών ψυχολογικών θρίλερ που κάποιοι πιστεύουν πως είναι καινούργιο. Αν ξαναδούν όμως με προσοχή τα μελοδράματα των τελευταίων δεκαετιών που έχουν καταφέρει να βγουν εκτός Ιραν, από το 1979 και μετά, θα μπορέσουν να διακρίνουν πολλά από τα χαρακτηριστικά τους, στα ηθικά ή άλλα διλήμματα των ηρώων και των ηρωίδων εκείνων των δραμάτων, είτε ήταν λαϊκά, είτε καθαρά φεστιβαλικά.

Έτσι, μετά τη Μελβούρνη και την Ιστορία της Ναχίντ, η Περίπτωση Συνείδησης, είναι άλλο ένα δεξιοτεχνικά γραμμένο και σκηνοθετημένο ψυχολογικό δράμα, μια μελέτη χαρακτήρων για την προσωπική ηθική ευθύνη του καθένα, υπογραμμίζοντας έμμεσα και τον ταξικό διαχωρισμό της ιρανικής κοινωνίας. Βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας στη Βενετία για τον Ναβίντ Μοχαμαντζαντέχ. Αργυρός Αλέξανδρος και Βραβείο της Παγκόσμιας Ένωσης Κριτικών, πέρυσι στη Θεσσαλονίκη.

Ιnfo: Περίπτωση Συνείδησης (No Date, No Sign/No Date, No Signature). Δραματική. Ιράν 2017. Πρεμιέρα: Πέμπτη 4 Οκτωβρίου. Σκηνοθεσία: Βαχίντ Ζαλιλβάντ. Παίζουν: Ναβίντ Μαχαμαντζαντέχ, Αμίρ Ανγκάϊ, Χεντιγιέ Τεχράν. Διανομή: Ama Films.


Ο ΕΞΑΦΑΝΙΣΜΕΝΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ: Ο Ντάνι, έφηβος γιος της οικογένειας Αρνό, εξαφανίζεται. Ο Φρανσουά Βισκόντι, ένας καταπονημένος και απογοητευμένος ντετέκτιβ της αστυνομίας, αναλαμβάνει την υπόθεση. Ο Φρανσουά ξεκινά τις έρευνες για τον αγνοούμενο νεαρό, ενώ ταυτόχρονα μοιάζει απρόθυμος να ασχοληθεί με τον δικό του 16χρονο γιο, Ντενί που αλητεύει στους δρόμους. Ο Γιαν Μπελέλ, πρώην καθηγητής του Ντάνι, όταν μαθαίνει για την εξαφάνιση του μαθητή του, δείχνει έντονο ενδιαφέρον για τις εξελίξεις και προσφέρεται να συνεισφέρει στις έρευνες της αστυνομίας. Σύντομα θα βρεθεί στη θέση του βασικού ενόχου.

Ένα ενδιαφέρον αστυνομικό θρίλερ του Ερίκ Ζονκά, το οποίο βασίζεται στο αστυνομικό μυθιστόρημα, Ο Εξαφανισμένος Φάκελος του Ισραηλινού συγγραφέα Ντροπ Μισανί, το οποίο εκτός από το ότι θυμίζει μια σειρά από άλλα μυθιστορήματα και ταινίες του είδους, από κάποια στιγμή και μετά, καταφεύγει στις υπερβολές, για να δικαιολογήσει τις ανατροπές της αφήγησής του, χάνοντας έτσι την όποια αξιοπιστία των όσων συμβαίνουν επί της οθόνης. Συναρπαστικό για όποιον δεν έχει δει άλλες ανάλογες ταινίες ή αγαπάει με πάθος το είδος και οτιδήποτε γαλλικό, βλέπεται κυρίως για τους πρωταγωνιστές του, τους κορυφαίους Γάλλους ηθοποιούς Βενσάν Κασέλ, Σαντρίν Κιμπερλέν και Ρομέν Ντουρίς.

Info: Ο Εξαφανισμένος Φάκελος (Fleuve Noir/Black Tide). Αστυνομική Μυστηρίου. Γαλλία 2018. Πρεμιέρα; Πέμπτη 4 Οκτωβρίου. Σκηνοθεσία: Ερίκ Ζονκά. Παίζουν: Βενσάν Κασέλ, Ρομέν Ντουρίς, Σαντρίν Κιμπερλέν, Ελοντί  Μπουσέ. Διανομή: Filmtrade.


VENOM: Ο ρεπόρτερ Εντι Μπροκ προσπαθεί πεισματικά να καταστρέψει τον διαβόητο ιδρυτή του Life Foundation, τον ιδιοφυή Κάρλτον Ντρέικ, και αυτή η εμμονή επηρεάζει αρνητικά την καριέρα και τη σχέση του με τη σύντροφο του Αν Γουέινγκ. Καθώς ερευνά ένα από τα πειράματα του Ντρέικ, ο εξωγήινος συμβιωτής Venom εισχωρεί στο σώμα του Εντι, και έτσι ξαφνικά αποκτά υπερδυνάμεις, καθώς και την ευκαιρία να κάνει ό,τι θέλει. Διεστραμμένος, σκοτεινός, απρόβλεπτος και οργισμένος, ο Venom αφήνει τον Εντι να παλεύει με τις ανεξέλεγκτες ικανότητες του, τις οποίες, ομολογουμένως, βρίσκει συναρπαστικές. Οσο ο Εντι και ο Venom έχουν ανάγκη ο ένας τον άλλον για να αποκτήσουν αυτό που θέλουν, έρχονται πιο κοντά. Πού αρχίζει ο ένας και πού τελειώνει ο άλλος;

O Venom, χαρακτήρας του κόμικ σύμπαντος του Σπάιντερμαν, γίνεται ο πρώτος ήρωας της Marvel που αποκτά τη δική του ταινία, στο πρώτο Origin ήρωά της, το οποίο ακολουθούν δεκάδες άλλα, καθώς η εταιρεία βγάζει τη μία ταινία μετά την άλλη, με κίνδυνο να κάψει το ενδιαφέρον του κοινού. Φέτος είχαμε ήδη, Μαύρο Πάνθηρα, Εκδικητές, Deadpool και Ant-Man. Η σκηνοθεσία δίνεται αυτή τη φορά στον παραγωγό και σκηνοθέτη, Ρούμπεν Φλάισερ των Zombieland (2009), Gangster Squad (2013), αλλά και δεκάδων τηλεοπτικών παραγωγών. Το αποτέλεσμα είναι άνισο. Η αλά Δρ. Τζέκιλ και κύριος Χάιντ υπόθεση της ιστορίας εξελίσσεται αργά σε σχέση με την ανάπτυξη του χαρακτήρα του ήρωά της, σαν να πρόκειται για ένα μεγάλο εισαγωγικό κεφάλαιο για την επόμενη ταινία που πιθανόν να έρθει, αν οι εισπράξεις στα ταμεία πάνε καλά. Μετά την μεγάλη εμπορική και καλλιτεχνική επιτυχία του Μαύρου Πάνθηρα και το ικανοποιητικό αποτέλεσμα σε Εκδικητές, Deadpool & Ant-Man, η ταινία του Venom μοιάζει να μην ανταποκρίνεται στα υψηλά στάνταρ(τ) της εταιρείας. Η αλήθεια είναι πως για τους περισσότερους από εμάς, αρκεί και μόνο το όνομα του Τομ Χάρντι ως Έντι/Venom, για να τσιμπήσουμε με τα μάτια κλειστά.

Ιnfo: Venom. Περιπέτεια Φαντασίας. ΗΠΑ 2018. Πρεμιέρα: Πέμπτη 4 Οκτωβρίου. Σκηνοθεσία: Ρούμπεν Φλάισερ. Παίζουν: Τομ Χάρντι, Μισέλ Γουίλιαμς, Ριζ Άχμεντ, Σκοτ Χέιζ. Διανομή: Feelgood Entertainment.
εμφάνιση σχολίων