5
5
σχόλια
1750
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ

Μεσιέ Σοκολά. Επόμενος Σταθμός: Ουτοπία. Μια Υπέροχη Μέρα. Batman v Superman: Η Αυγή της Δικαιοσύνης. Η Εβίτα Δεν Κοιμάται Πια Εδώ

ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΑΚΗΣ ΛΑΚΤΑΡΙΔΗΣ [email protected]
24 Μαρτίου 2016
Πατήστε στις φωτό για να τις δείτε σε μεγάλη διάσταση [Πηγή: www.doctv.gr]
Πατήστε στις φωτό για να τις δείτε σε μεγάλη διάσταση [Πηγή: www.doctv.gr]

 
Πατήστε στις φωτό για να τις δείτε σε μεγάλη διάσταση


ΜΕΣΙΕ ΣΟΚΟΛΑ: Ο Ραφαέλ Παντίγια, γνωστός και ως Chocolat, γεννήθηκε στην Κούβα το 1860 και βρέθηκε τελικά στη Γαλλία. Ήταν ο πρώτος μαύρος καλλιτέχνης που εμφανίστηκε σε γαλλική σκηνή, ένα τέλειο προϊόν της εποχή του και ο αγαπημένος της Μονμάρτης, που ενέπνευσε τον Τουλούζ Λοτρέκ και εμφανίστηκε στις πρώτες ταινίες των αδερφών Λιμιέρ. Το ντουέτο που διαμόρφωσε με τον Φουφί, μετά από την πρόταση για συνεργασία των δυο τους σαν κωμικό δίδυμο από τον Γάλλο παρτενέρ του, συνάντησε τεράστια επιτυχία την εποχή της Μπελ Επόκ στο Παρίσι. Αλλά, όπως συνηθίζεται, τα εύκολα χρήματα, ο τζόγος και η δόξα έχουν και την παρακμή τους, και δοκιμάζουν τη φιλία των δύο αντρών, όσο και την καριέρα του Σοκολά.

Ο αναμφίβολα χαρισματικός Ομάρ Σι, μετά τους Άθικτους (2011) και το περσινό Samba, πρωταγωνιστεί σε άλλη μια διαφυλετική δραματική κομεντί, βασισμένη σε πραγματική ιστορία, με παρτενέρ τον Τζέιμς Τεριέ, τον εγγονό του Τσάρλι Τσάπλιν (γιο της Βικτώρια Τσάπλιν, ιδρύτριας μαζί με τον σύζυγό της, Ζαν-Μπατίστ Τεριέ, του Le Cirque Imaginaire), ακροβάτη, ζογκλέρ, χορευτή και ηθοποιού, που μοιάζει να έχει κληρονομήσει το σωματικά κωμικό ταλέντο του παππού του.

Φτιαγμένη για το ευρύ κοινό, η ταινία μοιάζει με μια πιο ελαφριά, κωμική (αλλά και δραματική) παραλλαγή της αριστουργηματικής Μαύρης Αφροδίτης (2010) του Αμπντελατίφ Κεσίς (Η Ζωή της Αντέλ), η οποία δεν ενδιαφέρεται και τόσο να τονίσει την φυλετική και κοινωνικοπολιτική διάσταση των γεγονότων (ούτε και την περίπλοκη σχέση εκμετάλλευσης και ερωτικού πόθου από την μεριά του ομοφυλόφιλου Φουφί προς τον παρτενέρ του), όσο για την συγκινησιακή διαδοχή μιας σειράς κωμικοδραματικών καταστάσεων, σε μια κλασική ιστορία ανόδου και πτώσης, που  θα χαϊδέψουν τα φιλελεύθερα ένστικτα των θεατών, χωρίς να τους προβληματίσουν ιδιαίτερα.


Σκηνοθετεί ο αραβικής καταγωγής Γάλλος ηθοποιός Ροσντί Ζεμ (Το Τίμημα της Δόξας). Εξαιρετική η αναπαράσταση της εποχής, με το πρωταγωνιστικό δίδυμο, να έχει καλή χημεία μεταξύ του. Αναμφίβολα έχει όλα τα φόντα να γίνει μεγάλη εμπορική επιτυχία, στην Γαλλία, αλλά και ανά την υφήλιο.

Info: Μεσιέ Σοκολά (Chocolat). Δραματική Κομεντί Βιογραφία. Γαλλία 2016. Πρεμιέρα: Πέμπτη 24 Μαρτίου. Σκηνοθεσία: Ροσντί Ζεμ. Παίζουν: Ομάρ Σι, Τζέιμς Τεριέ, Κλοτίλντ Εσμέ, Ολιβιέ Γκουρμέ. Διανομή: Odeon.




ΕΠΟΜΕΝΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ: ΟΥΤΟΠΙΑ: Όταν το εργοστάσιο της ΒΙΟ.ΜΕ. στη Θεσσαλονίκη κλείνει, μερικοί εργάτες αποφασίζουν να κάνουν κάτι επαναστατικό: να το καταλάβουν και να το λειτουργήσουν μόνοι τους με τις αρχές της άμεσης δημοκρατίας. Το εγχείρημά τους εμπνέει ακτιβιστές σε όλο τον κόσμο, ενώ η πρώην διευθύντρια έκπληκτη παρακολουθεί την οικογενειακή επιχείρηση να μετατρέπεται σε σύμβολο της ριζοσπαστικής αριστεράς. Για τους εργάτες, η αυτοδιαχείριση εξελίσσεται σε μια περιπέτεια επιβίωσης γεμάτη συγκρούσεις. Σύντομα θα συνειδητοποιήσουν ότι για να τα καταφέρουν, θα πρέπει να αλλάξουν πρώτα οι ίδιοι.

Ο ντοκιμαντερίστας Απόστολος Καρακάσης (98 Ετών, Εθνικός Κήπος) ο οποίος έχει δώσει εδώ και πολλά χρόνια ταινίες για την ιστορία, τον πολιτισμό και την καθημερινότητα, αρπάζει μια κάμερα και τρέχει σε ένα εργοστάσιο υπό κατάληψη, αποδεικνύοντας ότι η κρίση δεν μεταμορφώνει μόνο τις ζωές μας, αλλά και την τέχνη μας. Το Επόμενος Σταθμός: Ουτοπία, αναφέρεται στο διάσημο πείραμα αυτοδιαχείρισης στο εργοστάσιο της ΒΙΟ.ΜΕ. (Βιομηχανική Μεταλλευτική), λίγο έξω από τη Θεσσαλονίκη. Μετά από 200 μέρες παρέας και γυρισμάτων, ο σκηνοθέτης που εντυπωσιάστηκε από το μεράκι των εργατών για την δουλειά τους και το πως ήταν δυνατόν, άνθρωποι με ταλέντο και όρεξη, να μένουν άνεργοι, εκτός από τον ανθρώπινο παράγοντα, παρακολουθεί και τις νομικές μάχες του εγχειρήματος της ΒΙΟ.ΜΕ οι οποίες είναι δαιδαλώδεις καθώς εξαρχής το εγχείρημα κινούνταν στα όρια της νομιμότητας, διεκδικώντας μια κοινωνική νομιμοποίηση από την υποστήριξη κοινωνικών κινημάτων, όχι μόνο από την Ελλάδα, αλλά από όλο τον κόσμο. Αποφεύγει τον μελοδραματισμό και κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον.

Συμμετοχή στο Διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ του Άμστερνταμ και στα Φεστιβάλ Τεργέστης, Θεσσαλονίκης.

Info: Επόμενος Σταθμός: Ουτοπία (Next Stop: Utopia). Ντοκιμαντέρ. Ελλάδα 2015. Πρεμιέρα: Πέμπτη 24 Μαρτίου. Σκηνοθεσία-Σενάριο: Απόστολος Καρακάσης. Φωτογραφία: Απόστολος Καρακάσης, Θανάσης Καφέτζης, Δημήτρης Σταμπόλης. Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος. Διανομή: One From the Heart.




ΜΙΑ ΥΠΕΡΟΧΗ ΜΕΡΑ: 1995, κάπου στα Βαλκάνια. Ο Μαμπρού και ο Μπι είναι δύο άντρες που δουλεύουν σε μία ΜΚΟ. Ο Μαμπρού σε μία εβδομάδα πρόκειται επιτέλους να παντρευτεί την σύντροφο του. Όμως πολλά μπορούν να συμβούν μέσα σε μία εβδομάδα. Πρώτα από όλα μια διοικητική υπάλληλος θα τους επισκεφθεί προκειμένου να κρίνει αν επιτελούν αξιόλογο έργο στην περιοχή. Μόνο που αυτή η γυναίκα έχει ερωτικό παρελθόν με τον Μαμπρού πράγμα που θα δυσκολέψει τα πράγματα.‘Έπειτα οι δύο άντρες θα πρέπει να απομακρύνουν ένα πτώμα μέσα από ένα πηγάδι προτού αυτό μολύνει το νερό, μια αποστολή φαινομενικά απλή που θα εξελιχθεί σε άθλο. Τέλος ο Μαμπρού θα πάρει υπό την προστασία του ένα μικρό παιδί που ψάχνει να βρει τους γονείς του, σε μια περιοχή σπαρμένη με νάρκες.

Κρατώντας -τηρουμένων των αποστάσεων, των μεγεθών και των αναλογιών- μια μακρινή συγγένεια με το M.A.S.H. του Ρόμπερτ Άλτμαν, η ταινία του Ισπανού Φερνάντο Λεόν Ντε Αρανόα (Η Ζωή που θα Έρθει, Δευτέρες στην Λιακάδα), είναι μια μαύρη κωμωδία για την μετεμφυλιακή παράνοια στις πλέον διαιρεμένες χώρες των πρώην γιουγκοσλαβικών εδαφών. Βασισμένη σε ένα βιβλίο της Πάουλα Φαρίας (Οι Άλλοι), η οποία δούλεψε με τους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα στη Βοσνία, περιγράφει ένα 24ωρο από τις κωμικοτραγικές περιπέτειες μιας ομάδας ανθρώπων που σχετίζονται με την δράση των ΜΚΟ που επιχειρούν κάπου στα Βαλκάνια, σε εδάφη που επιτηρεί ο ΟΗΕ. Η αναζήτηση γερού σχοινιού για να ανασυρθεί ένα πτώμα από ένα πηγάδι, μετατρέπεται σε μια μικρή οδύσσεια, καθώς έχουν να αντιμετωπίσουν, εκτός από τα πρακτικά προβλήματα, την τυπολατρεία των μελών του ΟΗΕ, την διχόνοια και τις προκαταλήψεις των ντόπιων, αλλά και τα διάφορα μεταξύ τους θέματα.

Ταινία δρόμου, γυρισμένη στα βουνά της νότιας Ισπανίας με πολυεθνικό καστ, είναι από την φύση της αποσπασματική, πράγμα που ανεβοκατεβάζει συνέχεια την ένταση του ενδιαφέροντος. Το τελικό αποτέλεσμα είναι άνισο, αλλά αναμφίβολα ενδιαφέρον, ειδικά σε ό,τι αφορά την αίσθηση του κινδύνου, της τραγικότητας και της παράνοιας του πολέμου και των αποτελεσμάτων του. Η ειρωνεία του τίτλου δίνει τον τόνο, ενώ οι ροκιές στο σάουντρακ δίνουν και παίρνουν, με επικεφαλής τον Λου Ριντ, ο οποίος όμως δεν ερμηνεύει το ομώνυμο κομμάτι του. Στο τέλος, η μελαγχολία για τα ανθρώπινα κυριαρχεί, καθώς η φύση δίνει την λύση.

Συμμετοχή στο 15ήμερο των Σκηνοθετών, στο περσινό Φεστιβάλ των Καννών. Βραβείο Γκόγια διασκευασμένου σεναρίου.

Info: Μια Υπέροχη Μέρα (A Perfect Day). Δραματική Κωμωδία. Ισπανία 2015. Πρεμιέρα: Πέμπτη 24 μαρτίου. Σκηνοθεσία: Φερνάντο Λεόν Ντε Αρανόα. Παίζουν: Μπενίτσιο Δελ Τόρο, Τιμ Ρόμπινς, Όλγα Κιριλένκο, Μελανί Τιερί. Διανομή: Seven Films & Spentzos Film.




BATMAN V SUPERMAN: Η ΑΥΓΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ: Υπό τον φόβο ενός υπερήρωα που οι πράξεις του δεν ελέγχονται από κανέναν, ο δεινός ιππότης του Γκόθαμ Σίτι αναμετράται με τον σωτήρα της Μετρόπολις, και ο κόσμος αναρωτιέται το τι είδους ήρωα χρειάζεται. Με τον Μπάτμαν και τον Σούπερμαν σε πόλεμο, όμως, το κακό βρίσκει την ευκαιρία να αναδυθεί, υπό τη μορφή της μεγαλύτερης απειλής που έχει δει ποτέ η ανθρωπότητα.

Η DC Comics, έρχεται μετά από πολύχρονη καθυστέρηση να ανταγωνιστεί την πληθώρα παραγωγής της Marvel που κυριαρχεί χρόνια τώρα στις κινηματογραφικές μεταφορές των δικών της ηρώων με μεγάλη εισπρακτική και καλλιτεχνική επιτυχία. Τρία χρόνια μετά τον Άνθρωπο από Ατσάλι, λανσάρει την μόλις δεύτερη ταινία της σαν εταιρεία παραγωγής, με άλλες 6 να έχουν προγραμματιστεί για τα επόμενα 3 χρόνια.

Το σενάριο που βασίζεται σε διάφορες παραλλαγές της συνάντησης των δύο υπερηρώων στις σειρές των κόμικς της DC, υπογράφει και πάλι ο Ντέιβιντ Γκοϊέρ της προηγούμενης τριλογίας του Batman, αυτήν την φορά, χωρίς την συνδρομή του Κρίστοφερ Νόλαν, αλλά εκείνης του Κρις Τέριο της Επιχείρησης Argo και της επόμενης συνάντησης των δύο άσπονδων φίλων, στο επερχόμενο The Justice League Part One, οπού θα δούμε όλους τους ήρωες των οποίων ταινίες θα ξεκινήσουν να γυρίζονται πάραυτα.

Στην σκηνοθεσία και πάλι ο πολύ άντρας και πολύ πατριώτης Ζακ Σνάιντερ των 300, τα κάνει όλα λίμπα και η Μετρόπολις ξαναγίνεται γης μαδιάμ, καθώς ο σκηνοθέτης, όπως και στον Άνθρωπο από Ατσάλι, βάζει την δική του αισθητική σφραγίδα στον κόσμο των χάρτινων ηρώων, η οποία δεν υιοθετεί το χιούμορ ενός Τιμ Μπάρτον ή ενός Ρίτσαρντ Λέστερ (για να θυμηθούμε έναν από τους καλούς σκηνοθέτες του Superman των αρχών των 80's), αλλά ούτε και την σοβαροφάνεια ενός Κρίστοφερ Νόλαν του Σκοτεινού Ιππότη. Ο Μπεν Άφλεκ, αν και με πειραγμένη φωνή, καταφέρνει να κλείσει τα στόματα των επικριτών του και ακούγεται μάλιστα πως η DC ετοιμάζει μια καινούργια Batman σειρά, ειδικά γι αυτόν.

Στην πραγματικότητα όμως, αν ρωτήσει κανείς έναν πραγματικό fan των κόμικς, θα του πει πως καμία κινηματογραφική απόπειρα μέχρι σήμερα (εκτός ίσως από το πρώτο Sin City), δεν έχει καταφέρει να μεταφέρει στην 7η τέχνη, ατόφια την μαγεία της 9ης. Εδώ πάντως όλοι θα βρουν θέαμα, θόρυβο και περίσσευμα τεστοστερόνης.

Info: Batman v Superman: Η Αυγή της Δικαιοσύνης (Batman v Superman: Dawn of Justice). Περιπέτεια Φαντασίας. ΗΠΑ 2016. Πρεμιέρα: Πέμπτη 24 Μαρτίου. Σκηνοθεσία: Ζακ Σνάιντερ. Παίζουν: Χένρι Καβίλ, Μπεν Άφλεκ, Γκαλ Γκαντό, Τζέσι Άιζενμπεργκ, Έιμι Άνταμς, Τζέισον Μομόα, Χόλι Χάντερ, Λόρενς Φίσμπερν, Νταιάν Λέιν. Διανομή: Tanweer.




Η ΕΒΙΤΑ ΔΕΝ ΚΟΙΜΑΤΑΙ ΠΙΑ ΕΔΩ: 1952. Η Εβίτα Περόν μόλις πέθανε. Μία από τις πιο αμφιλεγόμενες πολιτικές μορφές της σύγχρονης ιστορίας πέθανε στην ίδια ηλικία με τον Χριστό και ταριχεύτηκε με μια νέα και καινοτόμα τεχνική για να γίνει η Ωραία Κοιμωμένη. Εν τω μεταξύ, στην Αργεντινή, τα πραξικοπήματα διαδέχονται το ένα το άλλο και κάποιοι δικτάτορες θέλουν να βγάλουν το μύθο της Εβίτας από τη μνήμη του κόσμου. Έτσι, το άψυχο σώμα της, μετά την ταρίχευση του, κλάπηκε από τη στρατιωτική χούντα και κρύφτηκε από το Βατικανό, με αποτέλεσμα το όνομα της να προκαλεί λαϊκές εξεγέρσεις τα χρόνια που ακολούθησαν. Η ταινία ξεκινά από την ημέρα που πέθανε και τελειώνει τη βραδιά που θαύτηκε, 25 χρόνια μετά.

Ποιητικά enstantane, ακολουθούνται από off αφηγήσεις, ασπρόμαυρα επίκαιρα εποχής κάποιες στιγμές πειραγμένα (με τους ηθοποιούς να μπαίνουν στις εικόνες τους) και θεατρικά στημένα επεισόδια στα οποία κυριαρχεί μια μακάβρια ή σαδομαζοχιστική σεξουαλική ένταση, τα οποία ακολουθούνται από ακόμα περισσότερα ποιητικά εσταντανέ, αφηγήσεις και θεατρικά enstantane.

Η ελλειπτική αφήγηση και οι cameo εμφανίσεις γνωστών ηθοποιών του παγκόσμιου σινεμά, χαρακτηρίζουν αυτή την ανορθόδοξη βιογραφία η οποία μοιάζει αινιγματική για όσους δεν γνωρίζουν τα γεγονότα της ιστορίας της αργεντινής των 25 χρόνων τα οποία καλύπτει. Το ενδιαφέρον είναι κυρίως εικαστικό και αφορά θεατές που δεν συγκινούνται από mainstream αφηγήσεις, αλλά από πειραγμένες και πειραματικές προσεγγίσεις.

Info: Η Εβίτα Δεν Κοιμάται Πια Εδώ (Eva No Duerme). Ιστορική Δραματική. Αργεντινή Ισπανία Γαλλία 2015. Πρεμιέρα: Πέμπτη 24 Μαρτίου. Σκηνοθεσία: Πάμπλο Αγουέρο. Παίζουν: Γκαέλ Γκαρσία μπερνάλ, Ντενίς Λαβάντ, Ιμανόλ Αρίας, Σαμπρίνα Μάτσι. Διανομή: Rosebud.21 & Feelgood Entertainment.



εμφάνιση σχολίων