1
1
σχόλια
523
λέξεις

Γυμνοί ανθρώπινοι Κολοσσοί προβλήθηκαν για 18 ώρες στην πλ. Κλαυθμώνος. Μετά απαγορεύθηκαν

DOC TV
28 Μαΐου 2015
«Φαίνεται το ανδρικό μόριο» σχολίασε ένας κύριος ενώ μια κυρία αποδοκίμαζε την αποδοκιμασία του. Ένας αστυνομικός, ένας ιερέας και πολλοί περαστικοί αντέδρασαν με θετικούς και αρνητικούς τρόπους (τις αντιδράσεις των περαστικών δεν επιτρέπεται να προβάλλουμε στην κάμερα).

Οι ζωντανές τοιχογραφίες του Κρις Βέρντονκ είναι γυμνές φιγούρες εμπνευσμένες από τις Καρυάτιδες. Μια νέα σειρά σχεδιάστηκε για την Αθήνα και το φεστιβάλ Fast Forward. Για 5 νύχτες καθρεφτίστηκαν στα παράθυρα των γραφείων, φώτισαν την πλατεία και χόρεψαν στις προσόψεις των κτιρίων.

Έζησαν ελάχιστα γιατί οι αντιδράσεις των εγχώριων μουτζαχεντίν ανάγκασαν τη διακοπή της προβολής λόγω προσβολής της δημοσίας αιδούς. Την αντίδραση κάθε είδους τη θεωρείς απαραίτητη, την απαγόρευση της προβολής τη λες σκοταδιστική. Το επόμενο βήμα είναι να βάλουμε τα γυμνά αρχαία του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου σε αίθουσα με ακατάλληλα όπως έκανε πρόσφατα ο Πούτιν, έπειτα να ευνουχιστεί ο Παις του Κριτίου. Η λογοκρισία προωθεί την άγνοια.

Η διοργανώτρια Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών δημοσίευσε ένα δελτίο τύπου που περιλαμβάνει σχετικά ερωτήματα που προκύπτουν: «Τι θα έπρεπε να μας ενοχλεί πιο πολύ, η εικόνα γυμνών ανθρώπων που προβάλλονται σε ένα τοίχο πάρκινγκ της πλ. Κλαυθμώνος ή η καθημερινότητα εξαθλιωμένων ανθρώπων που ζουν στην κάτω μεριά της πλατείας; (...) Πώς οριοθετείται το άσεμνο σε ένα έργο τέχνης. Γιατί αφορά μόνο στη σύγχρονη τέχνη και δεν υπάρχει κανένα αντίστοιχο θέμα προσβολής δημοσίας αιδούς σε αρχαία ή αναγεννησιακά έργα;»

ΥΓ. Αρχικός προορισμός των τοιχογραφιών του Κρις Βέρντονκ, ήταν τα ηγεμονικά κτίρια του Μουσολίνι που χτίστηκαν προκειμένου να υμνήσουν το φασιστικό ιδεώδες. Ο ίδιος ο καλλιτέχνης, λέει για την αλληλεπίδραση του έργου του με το δημόσιο χώρο: «Ένα καλό έργο τέχνης αποτελείται από τριβή. Με τη δουλειά μου σε δημόσιους χώρους, δεν θέλω να σοκάρω το κοινό. Βλέπω τα Stills ως ένα αντίδοτο σε όλες τις φρικτές διαφημίσεις που κυριαρχούν στον αστικό χώρο. Στα Stills, οι χαρακτήρες που προβάλλονται δεν είναι τόσο ηρωικοί· είναι καθημερινοί άνθρωποι σαν εσάς κι εμένα, που αμφιβάλλουν για την ιδεολογία. Στα Stills, συνδυάζονται πολλά στοιχεία: φυσιολογικοί άνθρωποι, αστική αρχιτεκτονική, μια οικονομικο-πολιτική ιδεολογία, η προσωρινότητα έναντι της αιωνιότητας».


DOC TV VIDEO: Τhe forbidden naked human body
Naked human colossi raised for 18 hours in Klafthmonos Square, until they got banned.

Chris Verdonck's vivid murals are giant naked figures inspired by the Caryatids. The new series of "Stills" was especially produced for Athens and for Onassis Cultural Centre's  Fast Forward Festival 2.

The figures where projected for five days on the facades of buildings in Klafthmonos Square, a central area of Athens where many homeless people live on the streets, though nobody seems to care about them. The Giants lived for so little due to complaints from many passersby and a priest who contacted police regarding the work's artistic.

"The basic idea of Stills is the Caryatids, but the projected characters are not that heroic, they are just everyday people like you and me, questioning ideologies" says Kris Verdonck about his conception. "Stills" were originally created in order to be projected on Mussolini's imperial buildings -monuments of the fascist ideology, he represented/praised.




Info: Kris Verdonck, Stills, 21-31 Μαΐου, 22:00-1:00. Η προβολή στη συμβολή των οδών Σίνα 8 & Βησσαρίωνος συνεχίζεται κανονικά έως τις 31 Μαΐου.
 
εμφάνιση σχολίων