0
1
σχόλια
697
λέξεις
Α' ΠΡΟΣΩΠΟ

Ο Μao Tse Tung  βρήκε κλειστό το προφίλ του στο fb και έγραψε ένα πολύ ενδιαφέρον κείμενο για τα εικονικά μας προφίλ και τη σχέση μας με αυτά

DOC TV
8 Μαρτίου 2014
ΣΤΗ ΣΦΑΙΡΑ ΤΩΝ SOCIAL MEDIA ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟΣ ΩΣ MAO TSE TUNG. Η απουσία του από τα timeline μας έγινε εδώ η αφορμή για να συζητήσουμε τη σχέση μας με την ψηφιακή μας καθημερινότητα και κοινότητα. #Free_mao_tse_tung

ΧΘΕΣ, ΣΤΑ ΚΑΛΑ ΤΩΝ ΚΑΘΟΥΜΕΝΩΝ, ΤΟ FACEBOOK ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΟΥΜΑΙ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΩ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΤΟΥ. Αναζητώντας τον λόγο της διαγραφής, κατέληξα ότι υπάρχουν δύο βασικές εκδοχές:

α) ΜΑΖΙΚΑ REPORT. ΤO ΘΕΩΡΩ ΑΠΙΘΑΝΟ, ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΣΥΝΕΒΗ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΤΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕΙ. Να παραδεχτώ ότι συχνά γράφω ειρωνικά ποστ ή δηκτικά σχόλια, αλλά θέλω να πιστεύω ότι κινούμαι πάντα στα όρια μιας στοιχειώδους αξιοπρέπειας. Ας υποθέσουμε όμως ότι έγιναν μαζικά report. Γιατί το Facebook δεν με ενημέρωσε; Δεν θα έπρεπε ένα κοινωνικό δίκτυο να έχει τη στοιχειώδη κοινωνικότητα μιας επικοινωνίας με τον χρήστη που διαγράφει;

β) Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΨΕΥΔΩΝΥΜΟΥ MAO TSE TUNG, ΚΑΘΩΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΧΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥΣ, ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΔΕΚΤΟ. Τότε λοιπόν γιατί μπόρεσα να ανοίξω και να διατηρώ τον λογαριασμό τόσο καιρό; Τι άλλαξε και κυρίως γιατί δεν ενημερώθηκα εγκαίρως για να αλλάξω όνομα ή να επιλέξω τη διαγραφή του λογαριασμού μου;

ΕΧΕΙ ΠΛΑΚΑ ΚΑΤΑ ΚΑΠΟΙΟΝ ΤΡΟΠΟ: ΑΝ ΣΟΥ ΣΥΜΒΕΙ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ, ΑΥΤΟΜΑΤΑ ΜΠΑΙΝΕΙΣ ΣΕ ΜΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ και προβληματισμού για το ποια είναι τελικά η παρουσία σου online, η στάση σου, λες και το μέσο είναι ο κριτής και όχι οι χρήστες του, λες και το περιεχόμενο των όσων γράφεις είναι υπόλογο όχι απέναντι στους αποδέκτες και τους συνομιλητές σου, αλλά σε μια Μηχανή που ορίζει τους όρους της ψηφιακής σου υπόστασης. Αλλά όσο απεχθάνομαι τη συνωμοσιολογία των μαζικών report, άλλο τόσο με απωθεί η ταύτιση με μια δυστοπική στάση που κατηγορεί τη Μηχανή μέσα από την οποία κοινωνικοποιείται ψηφιακά. Χρησιμοποιώντας τη Μηχανή αποδεχόμαστε αυτόματα τους όρους της, επομένως τυπικά κανείς δεν μπορεί να την κατηγορήσει για αυταρχική συμπεριφορά.

Μήπως όμως τελικά πρέπει να αναλογιστούμε ποια είναι τα όρια αυτών των όρων, αφού στην πραγματικότητα η Μηχανή, το περιεχόμενό της, η ουσία της, είμαστε εμείς, οι χρήστες της; Αν λοιπόν κάποιοι χρήστες κάνουν report, δεν θα έπρεπε η Μηχανή να έχει κάποιο στοιχειώδη τρόπο να αξιολογήσει ποιοτικά αν το report έχει υπόσταση; Θα αναρωτηθεί κανείς τι σημαίνει «ποιοτικά» και πώς ορίζεται. Πραγματικά δύσκολο, αλλά όχι αδύνατο. Μια πρώτη σκέψη μου είναι να αξιολογήσουν οι υπόλοιποι χρήστες (και όχι αυτοί που κάνουν report), αν κάποιος όντως πρέπει να απομακρυνθεί. Μεγάλη κουβέντα με πολλά εναλλακτικά σενάρια, αλλά πρέπει να γίνει.

ΣΕ Ο,ΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΑ ΦΤΑΙΕΙ ΤΟ ΨΕΥΔΩΝΥΜΟ, ΔΗΛΩΝΩ ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΕΝΟΧΛΗΜΕΝΟΣ. Από την αρχή της ψηφιακής μου παρουσίας και χρήσης των κοινωνικών δικτύων επέλεξα να λειτουργώ ψευδώνυμα (όχι ανώνυμα καθώς ποτέ δεν έκρυψα ποιος είμαι, ερχόμενος σε επαφή με πολύ κόσμο, κάνοντας μάλιστα κάποιες δυνατές φιλίες που ξεκίνησαν από τα κοινωνικά δίκτυα). Είναι βαθιά μου προσωπική αρχή και άποψη ότι ο εχθρός της διαφάνειας και της δημοκρατικής συμπεριφοράς δεν είναι η ψευδωνυμία αλλά το περιεχόμενο των όσων λες και πράττεις, ψηφιακά ή όχι. Αν μεταφέρουμε τον φακό στην εικόνα και όχι στην ουσία, κινδυνεύουμε να ανοίξουμε τους ασκούς μιας διαδικασίας αποδοχής που έχει ρίζες στον κοινωνικό ρατσισμό και στην απολυταρχία των εντυπώσεων.

ΓΙΑ ΝΑ ΜΟΥ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙ ΤΟ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΤΟ FACEBOOK, ΜΟΥ ΖΗΤΑ ΝΑ ΣΤΕΙΛΩ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ ΤΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ ΜΟΥ. Αν για κάτι είμαι περήφανος σε σχέση με την ψηφιακή μου παρουσία είναι η ποικιλία των ανθρώπων με τους οποίους συνομιλώ καθημερινά και η ποιότητα αυτής της επικοινωνίας. Θα ήθελα να έχω πρόσβαση σε όλα τα κείμενα και τα σχόλιά μου για να στείλω αυτά, καθώς αυτά είναι η ταυτότητά μου, αυτά περιγράφουν ποιος είμαι και τι πρεσβεύω και όχι η μπλε πλαστικοποιημένη κάρτα με σφραγίδα της αστυνομίας.

ΥΓ: Έχοντας συναίσθηση του μεγέθους ενός χρήστη απέναντι στο μέσο, γνωρίζω πολύ καλά ότι θα αναγκαστώ να υποκύψω στη διαδικασία ταυτοποίησης, γιατί αντιμετωπίζω δύο διαφορετικά προβλήματα: α) μου λείπει ήδη η επικοινωνία και η ψηφιακή κοινότητα και β) χρησιμοποιώ το Facebook για να κάνω login σε πάρα πολλά services στα οποία θα χάσω το ιστορικό των αντίστοιχων λογαριασμών που διατηρώ. Τουλάχιστον όμως δεν ήθελα να το κάνω αδιαμαρτύρητα και χωρίς το κεφάλι ψηλά.

mao

εμφάνιση σχολίων