7
1
σχόλια
3093
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ
Μαμά Γκλόρια. Κάποια Μέρα θα Πούμε τα Πάντα ο Ένας για τον Άλλον. Τράνζιτ. Ο Τελευταίος Αυτοκράτορας. 100 Χρόνια Οδυσσέας. Ένας Φανταστικός Φίλος. Σκύλος & Γάτα: Μια Τρελή Καταδίωξη. Ειδικές Προβολές. Από τον Χ. Λακταρίδη
 
DOCTV.GR
6 Μαρτίου 2024
MAMA ΓΚΛΟΡΙΑ:  Η εξάχρονη Κλεό αγαπά την νταντά της Γκλόρια, με την οποία περνά το μεγαλύτερο μέρος της καθημερηνότητάς της, περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον, καθώς είναι καιρός τώρα που έχει χάσει την πραγματική της μητέρα. Ωστόσο, θα πρέπει να συμφιλιωθεί με την ιδέα του αποχωρισμού, όταν η Γκλόρια θα πρέπει να επιστρέψει στην πατρίδα της, το Πράσινο Ακρωτήρι, για να φροντίσει τα δικά της παιδιά, τον γιο της Σέζαρ και την κόρη της Μπερνάρντα που είναι έγκυος. Η θλίψη του μικρού κοριτσιού δίνει το έναυσμα στον πατέρα της να την στείλει για να περάσει τις θερινές διακοπές της μαζί με την Γκλόρια και τα παιδιά της, σε έναν "μαγικό" καινούργιο κόσμο, όχι πάντοτε φιλικό, απέναντι στο μικρό κορίτσι. Ειδικά μετά την γέννηση του εγγονού της αγαπημένης της νταντάς, θα ευχόταν να μπορούσε αυτό το μωρό να "εξαφανιστεί" από προσώπου γης, ωστέ εκείνη να γυρνούσε μαζί της πίσω στην Γαλλία. 

Στα 45 της, η Μαρί Αματσουκελί-Μπαρσάκ (όπως είναι το πλήρες όνομά της), σκηνοθετεί την πρώτη της ταινία μυθοπλασίας μεγάλου μήκους. Απόφοιτος της La Fémis, έχει υπογράψει 17 σενάρια για την τηλεόραση και το σινεμά μέχρι σήμερα και έχει σκηνοθετήσει ταινίες μικρού μήκους, μια τηλεοπτική σειρά και ήταν στην σκηνοθετική τριάδα - μαζί με τους Κλερ Μπυργκερ και Σαμουέλ Θείς - του «Party Girl» το 2014, που είχε παιχτεί στις Νύχτες Πρεμιέρας εκείνης της χρονιάς. Το «Μαμά Γκλόρια» που έκανε πρεμιέρα στην Εβδομάδα Κριτικής του Φεστιβάλ των Καννών και που κέρδισε τον Χρυσό Αλέξανδρο-Μισέλ Δημόπουλος στο Meet the Neighbors του περασμένου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, είναι ένα "τρυφερό" δράμα, ιδωμένο μέσα από τα μάτια της 6χρονης πρωταγωνίστριάς του, την οποία ερμηνεύει εκπληκτικά η μικρή Λουίζ Μορό-Πανζανί. 

Με ασφυκτικά κοντινά πλάνα και με την κάμερα στο χέρι, η ταινία εισάγει τον θεατή στον μικρόκοσμο της Κλεό του οποίου η Γκλόρια είναι κυριολεκτικά τα "Πάντα", καθώς δεν υπάρχει πλέον μητέρα και ο πατέρας της λείπει όλη τη μέρα στη δουλειά. Εκείνη της μιλάει για το νησί της και τα παιδιά της, από κάποια στιγμή και μετά, και για να την προετοιμάσει για την επικείμενη αναχώρησή της. Αργότερα, στο Πράσινο Ακρωτήρι, τα πλάνα θα "ανοίξουν" κάπως, θα συμπεριλάβουν εκτός από την Γκλόρια και τα παιδιά της, έναν παραμυθένιο στα μάτια της κόσμο, αυτόν της καλοκαιρινής καθημερινότητας του νησιού, με τους μαύρους ψαράδες κατοίκους, που μιλούν μια διαφορετική γλώσσα από εκείνη, την καλοκαιρινής ζέστης και της απέραντης θάλασσας. Εκεί θα έχει να αντιμετωπίσει τον Σέζαρ που την αντιπαθεί επειδή η μητέρα του την λατρεύει και το καινούργιο μωρό, το οποίο "απειλεί" στο να μονοπωλήσει την αγάπη της "μαμάς" της Γκλόρια, που η Κλεό θα προτιμούσε να επιστρέψει μαζί της στη Γαλλία, μετά το τέλος των διακοπών. 

Ταινία επεισοδίων τα οποία έχουν προλόγους ή συνεχίζονται, μέσα από ατμοσφαιρικά ιντερμέδια κινουμένων σχεδίων, ονειρικής υφής καταστάσεων και με πρόσωπα χωρίς χαρακτηριστικά, κινείται σε μονοπάτια καθημερινότητας που περιλαμβάνουν πολλές συγκινητικές "στάσεις" και πραγματικούς ανθρώπους που μπορούν να είναι πολλά πράγματα μαζί, να έχουν προτερήματα και αδυναμίες, να είναι ανασφαλείς, στοργικοί, κυκλοθυμικοί, απερίσκεπτοι, γενναιόδωροι, χαρούμενοι, θλιμμένοι, απρόβλεπτοι, ζωντανοί.  

Info: Μαμά Γκλόρια (Άma Gloria). Δραματική. Γαλλία, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 7 Μαρτίου. Σκηνοθεσία: Μαρί Αματσουκελί. Παίζουν: Λουίζ Μορό-Πανζανί, Ιλσα Μορένο Ζέγκο, Αρνό Ρεμποτίνι, Φρέντι Γκόμεζ Ταβάρες, Αμπνάρα Γκόμεζ Βαρέλα. Διανομή: Ama Films.


ΚΑΠΟΙΑ ΜΕΡΑ ΘΑ ΠΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΝΤΑ Ο ΕΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΛΛΟΝ: Το καλοκαίρι του 1990 στα εδάφη της πρώην Ανατολικής Γερμανίας, μια 18χρονη συνάπτει μια παθιασμένη ερωτική σχέση, με έναν κατά πολύ μεγαλύτερό της αγρότη. Η Μαρία ζει στην φάρμα του φίλου της, Γιοχάνες, μαζί με την οικογένειά του, τους γονείς, τη γιαγιά του και τον μικρό του αδελφό, για να μην επιβαρύνει με την παρουσία της την άνεργη μητέρα της που κατοικεί σε κοντινή κωμόπολη, σε μια περιοχή της Θουριγγίας. Η τυχαία συνάντηση με τον 40χρονο Χένερ που ζει μόνος του στη μοναδική κοντινή τους αγροικία, σε απόσταση άνω του χιλιομέτρου, θα μετατραπεί σχεδόν αμέσως σε μια φλογερή σχέση σεξουαλικής έλξης στην οποία θα αφεθούν και οι δύο για διαφορετικούς λόγους ο καθένας, αψηφώντας αρχικά τη διαφορά ηλικίας. 

Η Εμιλι Ατέφ που μας έδωσε πέρυσι το «Πιο Πολύ Από Ποτέ» με την Βίκι Κριπς και τον Γκασπάρ Ουλιέλ στον τελευταίο του ρόλο, επιστρέφει στην καλοκαιρινή φύση (της πατρίδας της αυτή τη φορά), μεταφέροντας στον κινηματογράφο ένα μυθιστόρημα της Ντανιέλα Κρίεν από το 2011. 

Υποτίθεται πως η σεξουαλική ενηλικίωση της έφηβης ηρωίδας που βρίσκεται σε ένα μεταβατικό στάδιο, παραλληλίζεται με τον τρόπο που η Ανατολική Γερμανία που περνά υπό δυτικό έλεγχο. Ένα γεγονός που μοιάζει αρχικά ελκυστικό, αλλά που στη συνέχεια θα έχει μεγάλο κόστος ένθεν και ένθεν.

Μεμονωμένα κάποιες σκηνές (όπως η επισκέψεις στην δυτική μεριά πρώτα με τον Γιοχάνες και στη συνέχεια με τον Χένερ), έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, όπως και η σεξουαλική ένταση, που σημαδεύει (και κυριολεκτικά), την νεαρή ηρωίδα ή οι όσες φορές, η "απαγορευμένη" αυτή σχέση τους κινδυνεύει να αποκαλυφθεί, αλλά και η "αποπνυκτική" ατμόσφαιρα του καλοκαιριού, όλα στοιχεία που δημιουργούν ένα συναρπαστικό σύνολο. Κάποιες λογοτεχνικές αναφορές όμως (μία από αυτές και ο τίτλος της ταινίας), η μη απαραίτητη σποραδική off αφήγηση από μέρους της Μαρίας και το "αναπάντεχο" φινάλε, που για μια φορά ακόμη επιβεβαιώνει το ταμπού που θέλει όλες τις σχέσεις τέτοιου είδους να χαρακτηρίζονται "καταραμένες", αδυνατίζουν την δυναμική της κατά τη γνώμη μας, και την υποβιβάζουν στα επίπεδα ενός κοινότοπου αισθηματικού δράματος. Εξαιρετικό το πρωταγωνιστικό δίδυμο, όπως και όλο το υπόλοιπο καστ, η "χρυσή" φωτογραφία του Αρμιν Ντίερολφ (Ένα Κομμάτι Ουρανού) και το ά λα «Moonlight» μουσικό σκορ των Κριστόφ Κάιζερ και Γιούλιαν Μάας (Υπόθεση Φριτς Μπάουερ). 

Info: Κάποια Μέρα θα Πουμε τα Πάντα ο Ένας για τον Άλλον (Irgendwann Werden Wir Uns Alles Erzählen/Someday We'll Tell Each Other Everything). Αισθηματική, Δραματική. Γερμανία, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 7 Μαρτίου. Σκηνοθεσία: Έμιλι Ατέφ. Παίζουν: Μαρλένε Μπούροου, Φέλιξ Κράμερ, Σέντρικ Άιχ. Διανομή: Rosebud 21. 


ΤΡΑΝΖΙΤ: Μετά το δυσεπίλυτο αίνιγμα του θανάτου τους, Πατέρας και Γιος ξανασμίγουν στο Tranzit, έναν άνυδρο και έρημο μη τόπο, ένα φαντασιακό́ επέκεινα που ελέγχεται από αφηρημένες μαθηματικές αρχές και όπου οι νεκροί καλούνται να αποφασίσουν: να αποδεχτούν τη διαδικασία αποϋλοποίησής τους ή να παραμείνουν σε απροσδιοριστία για πάντα. Καθώς οι αναμνήσεις του Πατέρα μπερδεύονται με αυτές του Γιου, αναζωπυρώνονται παλιές συγκρούσεις. Προσπαθώντας να βάλει τάξη στο παρελθόν και να ρίξει φως σε όσα οδήγησαν στον θάνατό του, ο Πατέρας βασίζεται στις γνώσεις του στα μαθηματικά για να ακολουθήσει μια τρελή ιδέα: να επιστρέψει στη ζωή.

Σύμφωνα με τον σκηνοθέτη, "η ταινία είναι ασπρόμαυρη, στο ύφος ενός υπαρξιακού σινεμά των δεκαετιών του ’50 και του ’60. Η επιλογή αυτή σκοπό είχε την ανάδειξη του ζοφερού τοπίου και της μεταθανάτιας πορείας των ηρώων, ώστε ο θεατής να μπορέσει να "βυθιστεί" στην συναισθηματική κατάστασή τους χωρίς την  -παρηγορητική λειτουργία του χρώματος. Η σκληρότητα του τοπίου αποτυπώνεται καλύτερα σε άσπρο-μαύρο, καθώς η απώλεια του χρώματος έχει το πλεονέκτημα να απομακρύνει  τον θεατή από την ασφαλιστική δικλείδα του ρεαλισμού και να τον παρασύρει  αβίαστα σε μια αναζήτηση υπερβατική. Αντίστοιχα, το ύφος έπρεπε να είναι ασκητικό, λιτό, και τα λόγια να μοιάζουν σαν να έχουν βγει από θεολογικές συζητήσεις σε κάποιο μεσαιωνικό μοναστήρι. Επιχείρησα να προσεγγίσω ένα θέμα, για το οποίο υπάρχουν πάμπολλες  ερμηνείες και απόψεις, (δεδομένου ότι κανένας δεν γνωρίζει την πραγματικότητα του μεταθανάτιου τοπίου), κινούμενος μεταξύ δοξασίας, θεωρίας, ειρωνείας και δράματος. Η σιωπή, η βλεμματική επαφή, οι παύσεις, η ομοιομορφία των ρούχων, το make up, όλα είχαν σκοπό να εντείνουν την τραχύτητα, την αγωνία,  να υπογραμμίσουν την οδύνη, αλλά και να συμβάλλουν στην δημιουργία, ελπίζω, μιας ποιητικής εικόνας".  

Info: Τράνζιτ (Transit). Φαντασίας. Ελλάδα, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 7 Μαρτίου στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος. Σκηνοθεσία: Κάρολος Ζωναράς. Παίζουν: Παντελής Δεντάκης, Τζέο Πακίτσας, Δημήτρης Πουλικάκος, Μαρία Κουμπάνη, Γρηγόρης Γαλάτης, Κάτια Λεκλέρκ, Φώτης Θωμαίδης. 


Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ: Η ιστορία του Που-Γι, ο οποίος ανέβηκε στον αυτοκρατορικό θρόνο σε ηλικία μόλις 2 ετών για να κυβερνήσει τον κινέζικο λαό ακολουθώντας μια παράδοση χιλιετιών. Η ταινία ξεκινά το 1950 στην Μαντζουρία. Ο Που-Γι μαζί με άλλους συνεργάτες των Γιαπωνέζων κατακτητών, οδηγείται από τον ρωσικό Κόκκινο Στρατό και το κινεζικό Λαϊκό Καθεστώς σε ένα στρατόπεδο "αναμόρφωσης". Καθώς ο επικεφαλής των δεσμοφυλάκων εκεί μελετά τη βιογραφία του πρώην αυτοκράτορα μέσα από το βιβλίο του Σκοτσέζου Ρέτζιναλντ Τζόνστον, τον οποίο είχε για δάσκαλο ο Που-Γι στην εφηβεία του, η αφήγηση ακολουθεί την ζωή του από την ενθρόνιση στα 2 του χρόνια το 1908, στην απαξίωση του θεσμού 4 χρόνια αργότερα, που η χώρα απέκτησε κοινοβουλευτική κυβέρνηση και η εξουσία του νεαρού Αυτοκράτορα άρχιζε και τελείωνε μέσα στα τείχη της Απαγορευμένης Πόλης, από την οποία δεν του επιτρεπόταν να βγει.

Θα εξοριστεί, θα ζήσει σαν κοσμικός playboy και κατά τη διάρκεια του δεύτερου Σινο-ιαπωνικού πολέμου το 1934 θα ενθρονιστεί ξανά από τους Γιαπωνέζους στην υπό δική τους κατοχή Μαντζουρία. Μετά την "αναμόρφωση" θα ζήσει σαν κηπουρός, ενώ το φινάλε τον θέλει ακόμη ζωντανό το 1987, να επισκέπτεται σαν τουρίστας την Απαγορευμένη Πόλη, την “χρυσή φυλακή” των νεανικών του χρόνων. 

Εξαιρετικής ομορφιάς "πειραγμένη" βιογραφία του τελευταίου αυτοκράτορα της Κίνας που σύμφωνα με το σενάριο δεν είχε ποτέ του καμία εξουσία, ούτε πάνω στην ίδια του τη ζωή. Μέσα από εκπληκτικές λεπτομέρειες για τις αυτοκρατορικές συνήθειες και τους κανόνες της καθημερινότητας στην Απαγορευμένη Πόλη αρχικά, με εικαστική ποίηση και τόσο, όσο πρέπει μελοδραματισμό, ο υποψήφιος θεατής παρακολουθεί την απίστευτη πορεία του και την ταραχώδη ιστορία της Κίνας από τις αρχές 20ού αιώνα ως τη δεκαετία του ’80.  Με αξεπέραστες σκηνές πλήθους (19.000 σύμφωνα με την παραγωγή), πολύ πριν την ανάπτυξη των ψηφιακών εφέ, η μεγαλειώδης αυτή παραγωγή των 9 Οσκαρ (ανάμεσά τους και αυτά της Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας και Μουσικού Σκορ για τους: Ρουίτσι Σακαμότο, Ντέιβιντ Μπέρνι και Κονγκ Σου), κυκλοφορεί σε 4Κ επανέκδοση για να την απολαύσουν για πρώτη φορά στη μεγάλη οθόνη οι νέες γενιές και να ξαναζήσουν τη μαγεία της οι παλαιότεροι.

Info: Ο Τελευταίος Αυτοκράτορας (The Last Emperor). Ιστορική Δραματική Βιογραφία. Κίνα, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία, 1987. Επανέκδοση: Πέμπτη, 7 Μαρτίου. Σκηνοθεσία: Μπερνάντο Μπερτολούτσι. Παίζουν: Τζον Λον, Τζόαν Τσεν, Πίτερ Ο' Τουλ, Ριουίτσι Σακαμότο, Ρίτσαρντ Γου, Τσου Τίτζγκερ, Τάο Γου, Ρούοτσενγκ Γι. Διανομή: Feelgood Entertainment. 


100 ΧΡΟΝΙΑ ΟΔΥΣΣΕΑΣ: Στις 2 Φεβρουαρίου 1922, ο "Οδυσσέας" εκδόθηκε για πρώτη φορά σε ένα μικρό βιβλιοπωλείο στο Παρίσι. Το βιβλίο θα είχε βαθύ αντίκτυπο στη λογοτεχνία και τον πολιτισμό του επόμενου αιώνα. Κανένα μυθιστόρημα του 20ού αιώνα δεν το συναγωνίστηκε στην εμβέλειά του. Αν και απαγορεύτηκε αρχικά στην Αμερική και τη Βρετανία, το έπος του Τζόις έγινε σύντομα αριστούργημα του μοντερνισμού και μια επανάσταση στη λογοτεχνική έκφραση. Έχει εμπνεύσει δημιουργούς τόσο διαφορετικούς όπως η Eileen Grey, ο Sergei Eisenstein, ο Man Ray και ο Bob Dylan. Αλλά στην Ιρλανδία, ο Τζόις κατηγορήθηκε για προδοσία, επειδή είχε πολεμήσει με την Ιρλανδική Καθολική Εκκλησία και αποκήρυξε τον λαό του. Κατηγορήθηκε επίσης ότι αγνόησε τον μακροχρόνιο αγώνα του έθνους του για ανεξαρτησία από τη Βρετανία που κορυφώθηκε το 1922, με την ίδρυση του ιρλανδικού ελεύθερου κράτους. Το «100 Years of Ulysses» που δημιουργήθηκε από τον ιστορικό Φρανκ Κάλαναν και σκηνοθέτησε ο Ρουάν Μάγκαν, δημιουργήθηκε για να τιμήσει την 100ή επέτειο από την έκδοση του βιβλίου, και έχει σκοπό να ξεκλειδώσει ένα από τα πιο απόρθητα και εκρηκτικά βιβλία της σύγχρονης εποχής.

Info: 100 Χρόνια Οδυσσέας (100 Years of Ulysses). Ντοκιμαντέρ. Ιρλανδία, 2022. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 7 Μαρτίου. Σκηνοθεσία: Ρούαν Μάνγκαν. Σενάριο: Ρούαν Μάγκαν, Φρανκ Κάλαναν. Φωτογραφία: Ολιβερ Χέγκαρτι. Μοντάζ: Χουάνγκους Ντίνσμορ. Μουσική: Νατάσα Πάουλμπεργκ. Διανομή: New Star. 


ΕΝΑΣ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟΣ ΦΙΛΟΣ: Όταν η Τζέσικα επιστρέφει στο σπίτι της παιδικής της ηλικίας με την οικογένειά της, η μικρότερη θετή κόρη της, Αλις αναπτύσσει μια απόκοσμη προσκόλληση με μια λούτρινη αρκούδα που βρίσκει στο υπόγειο. Το κορίτσι αρχίζει να παίζει παιχνίδια με το αρκουδάκι που σταδιακά γίνονται όλο και πιο απαίσια. Καθώς η συμπεριφορά της γίνεται όλο και πιο ανησυχητική, η Τζέσικα επεμβαίνει μόνο για να συνειδητοποιήσει ότι το παιχνίδι είναι κάτι πολύ περισσότερο από το αθώο αρκουδάκι που πίστευε ως εκείνη τη στιγμή. 

Ταινία τρόμου από την Blumhouse εταιρεία με ειδίκευση στον "τυποποιημένο" και χωρίς πραγματική έμπνευση τρόμο (Πέντε Νύχτες στου Φρέντυ, Στοιχειωμένα Νερά, Ο Εξορκιστής Πιστός), αλλά και περιστασιακή παραγωγός εξαιρετικών δειγμάτων του είδους (Us, Upgrade, Get Out!), καθώς και κάποιων εκτός είδους σημαντικών ταινιών (BlacKkKlansman, Whiplash), σε σκηνοθεσία του Τζεφ Γουάντλοου (Θάρρος ή Αλήθεια, Kick-Ass 2), ο οποίος αναφέρει ως πηγή έμπνευσης «Το Πνεύμα του Κακού» (Poltergeist). 

Info: Ένας Φανταστικός Φίλος (Imaginary). Τρόμου. ΗΠΑ, 2024. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 7 Μαρτίου. Σκηνοθεσία: Τζεφ Γουάντλοου. Παίζουν: ΝτεΓουάντα Γουάιζ, Τομ Πέιν, Τέγκεν Μπερνς, Πάιπερ Μπράουν. Διανομή: Spentzos Film.


ΣΚΥΛΟΣ & ΓΑΤΑ: ΜΙΑ ΤΡΕΛΗ ΚΑΤΑΔΙΩΞΗ: Η Ντίβα είναι μία γάτα ινφλουένσερ, με εκατομμύρια ακολούθους. O Τούλης είναι ένα αδέσποτο κουτάβι που καταπίνει κατά λάθος ένα ρουμπίνι ανεκτίμητης αξίας που μόλις έχει κλέψει ο διαβόητος απατεώνας Τζακ. Μέσα από μία σειρά ατυχών γεγονότων, τα δύο κατοικίδια βρίσκονται κυνηγημένα από έναν διεφθαρμένο αστυνομικό που θα κάνει τα πάντα για να πάρει στα χέρια του το πολύτιμο ρουμπίνι. Όσο η Μόνικα και ο Τζακ τους αναζητούν, η Ντίβα και ο Τούλης πρέπει να αφήσουν στην άκρη τις διαφορές τους για να γλιτώσουν από αυτή την τρελή καταδίωξη που τα οδηγεί από το Μόντρεαλ μέχρι τη Νέα Υόρκη.

Μία περιπέτεια για όλη την οικογένεια με πρωταγωνιστές έναν σκύλο και μία γάτα, δύο "αιώνιους εχθρούς" που πρέπει να γίνουν οι καλύτεροι φίλοι. Γαλλική οικογενειακή κωμωδία που παίζεται αποκλειστικά σε ελληνική μεταγλώττιση για τους προφανείς λόγους. 

Info: Σκύλος & Γάτα: Μια Τρελή Καταδίωξη (Chien & Chat). Οικογενειακή Κωμωδία. Γαλλία, Καναδάς, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 7 Μαρτίου. Σκηνοθεσία: Ριμ Κερισί. Παίζουν: Φρανκ Ντιμπόσκ, Ριμ Κερισί, Φιλίπ Λασό. Με τις φωνές των: Διανομή: The Film Group.



ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ: 
7 με 10 Μαρτίου:
To POSITIVELY DIFFERENT FILM FESTIVAL επιστρέφει στον κινηματογράφο ΑΣΤΟΡ για 5η χρονιά με 40 ταινίες μικρού μήκους που συστήνουν στους θεατές κόσμους δύσβατους, αλλά και συναρπαστικούς. Το πρόγραμμα συγκροτείται γύρω από το κοινωνικό φύλο, τη σεξουαλικότητα, την αναπηρία, τη μετανάστευση, την τάξη, τη συνύπαρξη και την αμφισβήτηση. Δημιουργοί από την Ελλάδα και το εξωτερικό θα παραστούν σε όλες τις προβολές και θα συζητήσουν με το κοινό στα Q&A σκέψεις και προβληματισμούς. Οι 40 φιναλίστ θα διεκδικήσουν και 4 βραβεία: Καλύτερης Ταινίας, Κοινού, Καλύτερης Ελληνικής Παραγωγής και Επιμελητικής Ομάδας. Ειδικά επιμελημένα σετ θα προβληθούν σε μαθητριες/ές/ά λυκείου την Πέμπτη και την Παρασκευή, 7 & 8 Μαρτίου ενώ την τελευταία μέρα του φεστιβάλ, οι βραβευμένες ταινίες θα προβληθούν ταυτόχρονα σε Αθήνα, Κωνσταντινούπολη και Βερολίνο. Συναυλίες, masterclasses και συζητήσεις θα πλαισιώσουν το πρόγραμμα σε μια 4ημερη γιορτή αφιερωμένη στη διαφορετικότητα, τον έρωτα και την ανατροπή. Περισσότερες λεπτομέρειες στις ιστοσελίδες του Φεστιβάλ και του ΑΣΤΟΡ της Στοάς Κοραή. Γενική είσοδος: 5 Ευρώ/ σετ (3 Ευρώ με επίδειξη φοιτητικού πάσου, κάρτα ανεργίας, ανάπηρα άτομα + συνοδός). Ημερήσιο εισιτήριο: 8 Ευρώ. Τετραήμερο πάσο: 20 Ευρώ.

8 Μαρτίου: Την αριστουργηματική μεταφορά στον κινηματογράφο του μυθιστορήματος του Στίβεν Κινγκ «Η ΛΑΜΨΗ» (The Shining), από τον Στάνλεϊ Κιούμπρικ το 1980, με πρωταγωνιστές τον Τζακ Νίκολσον και την Σέλεϊ Ντιβάλ, παρουσιάζουν οι Εκδόσεις Κλειδάριθμος σε συνεργασία με τον κινηματογράφο ΔΑΝΑΟ, την Παρασκευή, 8 Μαρτίου στις 21:45. Ένας συγγραφέας με την γυναίκα και τον μικρό τους γιο, καταφθάνουν σε ένα παλιό, απομονωμένο πάνω στα χιονισμένα βουνά του Κολοράντο ξενοδοχείο, με σκοπό να το συντηρήσουν κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Περίεργα οράματα εισβάλλουν στο μυαλό του Τζακ, οράματα τα οποία στοιχειώνουν τα φαντάσματα του παρελθόντος του ξενοδοχείου που του ζητούν να δολοφονήσει τη γυναίκα του και το γιο του. 

9 Μαρτίου: Το Σάββατο 9 Μαρτίου στις 19:00 το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος υποδέχεται την Claire Simon για την προβολή της ταινίας της «Notre corps» (ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΑΣ) μέρος του Διεθνούς Διαγωνιστικού Τμήματος των Μεγάλων Μήκους Ταινιών του Διεθνούς Φεστιβάλ Ανεξάρτητου Κινηματογράφου της Αθήνας-KINO Athens. Σε ένα δημόσιο νοσοκομείο του Παρισιού, η Claire Simon διερωτάται τι σημαίνει να ζεις μέσα στο γυναικείο σώμα, κινηματογραφώντας την ποικιλομορφία, τη μοναδικότητα και την ομορφιά του σε όλα τα στάδια της ζωής. Ξεδιπλώνονται μοναδικές ιστορίες επιθυμιών, φόβων και αγώνων, συμπεριλαμβανομένης και της προσωπικής ιστορίας της ίδιας της σκηνοθέτιδας. Γαλλία, 2023. Διάρκεια: 168' Ελεύθερη Είσοδος. 

9 Μαρτίου: Το θρυλικό γιαπωνέζικο cult φιλμ σωματικού τρόμου «TETSUO: Ο ΣΙΔΕΡΕΝΙΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ» του Σινίγια Τσουκαμότο από το 1988 σε πλήρως αποκατεστημένη εκδοχή, θα είναι η δεύτερη ταινία του κύκλου "ακραίων προβολών" από το Midnight Express, που θα παιχτεί αυτό το Σάββατο 9/3 ώρα 00:30 στην Cinobo ΟΠΕΡΑ 2 με περιορισμένο αριθμό θέσεων που απαιτεί έγκαιρη αγορά εισιτηρίων online. Ένας υπάλληλος γραφείου χτυπά έναν "φετιχιστή μετάλλων" με το αυτοκίνητό του, ο οποίος στη συνέχεια αρχίζει να βγάζει μεταλλικά θραύσματα από το σώμα του. Θέλοντας να καταλάβει τι του συμβαίνει, ταξιδεύει σε έναν παράξενο παράλληλο κόσμο όπου άνθρωποι αποκτούν την ικανότητα να εκτελούν αλλαγές στο σώμα τους οικειοθελώς. Είσοδος: 6 Ευρώ. 

10 Μαρτίου: Τον «ΚΥΝΟΔΟΝΤΑ» (2009), του Γιώργου Λάνθιμου θα δείξει την Κυριακή 10/3 ώρα 17:00 στο ΤΡΙΑΝΟΝ της οδού Κοδριγκτώνος, το "Σινεμά και Ψυχανάλυση". Ο πατέρας η μητέρα και τα τρία τους παιδιά, ζουν σε έναν απομονωμένο μικρόκοσμο, μία πολυτελή κατοικία έξω από την πόλη. Γύρω από το σπίτι υπάρχει ένας ψηλός φράχτης. Τα παιδιά δεν έχουν φύγει ποτέ από το σπίτι, ζουν χωρίς κανένα εξωτερικό ερέθισμα, διαπαιδαγωγούνται, ψυχαγωγούνται και αθλούνται, σύμφωνα με τους κανόνες και τις τελετουργίες που έχουν επιβληθεί από τους γονείς. Η ταινία μέσα από ένα παιχνίδι συμβολισμών, κάνει ένα ακραίο σχόλιο πάνω στη δυναμική της οικογένειας και στις εξουσιαστικές κοινωνικές δομές μιας περίκλειστης κοινωνίας, που δεν επιτρέπει στα μέλη της την ενηλικίωση και την αυτονόμηση. Μετά την προβολή θα ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό για την ταινία. Θα μιλήσουν η Αργυρώ Κυριαζή και η Νάντια Μπεργιανάκκη που είναι ψυχίατροι και ψυχοθεραπεύτριες. Είσοδος: 7 Ευρώ. 

12 Μαρτίου: Με αφορμή τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Αμερικανού συγγραφέα Τρούμαν Καπότε, το HAU Movie Club της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης (Μασσαλίας, 22), παρουσιάζει την κλασική ταινία του Μπλέικ Εντουαρντς, «ΠΡΟΓΕΥΜΑ ΣΤΟ ΤΙΦΑΝΙΣ» (1961) με την Οντρεϊ Χέπμπορν , βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του συγγραφέα. Στην αξεπέραστη ερωτική κομεντί, γνωρίζουμε την όμορφη και εκκεντρική Holly Golightly, που ψάχνει απεγνωσμένα το επόμενο πάρτι και έναν πλούσιο γαμπρό, όταν συναντά τον Paul, έναν φτωχό συγγραφέα που την ερωτεύεται παράφορα.Η ταινία προτάθηκε για 5 Όσκαρ: Α΄ Γυναικείου Ρόλου για την Χέμπορν, Καλύτερου Διασκευασμένου Σεναρίου, Καλύτερου Σχεδιασμού Παραγωγής, Καλύτερης Μουσικής και Πρωτότυπου Τραγουδιού. Τελικά κέρδισε 2 Όσκαρ για την ιστορική μουσική του Henry Mancini και για το τραγούδι “Moon River”. Θα προβληθεί την Τρίτη 12/3 στις 19:15 με ελληνικούς υπότιτλους. Ελεύθερη Είσοδος με σειρά προτεραιότητας. 

13 Μαρτίου: Ο Άγγελος Φραντζής (Ευτυχία, Σιωπηλό Ποτάμι, Το Όνειρο του Σκύλου), που έχει την Λευκή Κάρτα του Ciné-Club του Γαλλικού Ινστιτούτου Αθηνών για τους 3 πρώτους μήνες του '24, επιλέγει την Τετάρτη 13 Μαρτίου ώρα 20:00, την προβολή του «ΟΧΙ ΣΤΟ ΣΤΟΜΑ» (Pas sur la Bouche) του Αλέν Ρενέ από το 2003, με τους: Σαμπίν Αζεμά, Ιζαμπέλ Ναντί, Οντρέ Τοτού. Κατά τη διάρκεια της παραμονής της στις Ηνωμένες Πολιτείες, η Ζιλμπέρ παντρεύτηκε για πρώτη φορά έναν Αμερικανό, τον Έρικ Τόμσον. Ο γάμος της απέτυχε. Ωστόσο, καθώς η ένωση δεν είχε νομιμοποιηθεί από τον Γάλλο πρόξενο, δεν αναγνωρίστηκε στη Γαλλία. Επιστρέφοντας στο Παρίσι, η Ζιλμπέρ παντρεύτηκε τον Ζορζ Βαλαντρέ, έναν πλούσιο μεταλλουργό. Ο Ζορζ, που πιστεύει στην ευτυχία του γάμου από την στιγμή που είναι ο πρώτος σύζυγος της γυναίκας του, κρατείται προσεκτικά στο σκοτάδι σχετικά με το δεσμό με τον Έρικ Τόμσον. Μόνο η αδελφή της Ζιλμπέρ, η Αρλέτ Πομαγιάκ, που είναι ακόμη ανύπαντρη, γνωρίζει το μυστικό.Τι θα συνέβαινε όμως αν, από καθαρή σύμπτωση, ο Ζορζ Βαλαντρέ ερχόταν σε επαγγελματική επαφή με αυτόν τον Έρικ Τόμσον και τον συμπαθούσε; Ελεύθερη Είσοδος.


Ακολουθήστε μας στο Instagram και στο Fb για να βλέπετε τα άρθρα που σας ενδιαφέρουν
 
εμφάνιση σχολίων