5
1
σχόλια
2439
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ
Το Αγόρι και ο Ερωδιός. Μην Περιμένετε και Πολλά από το Τέλος του Κόσμου. Πλάνο 75. Ύποπτος. Άργκαϊλ. Ειδικές Προβολές. Από τον Χ. Λακταρίδη
 
DOCTV.GR 
31 Ιανουαρίου 2024
ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΚΑΙ Ο ΕΡΩΔΙΟΣ: Ένα νεαρό αγόρι, ο Μάχιτο, που του λείπει αφόρητα η νεκρή μητέρα του, επιχειρεί να διεισδύσει σε έναν κόσμο όπου ζωντανοί και νεκροί μοιάζει να συνυπάρχουν. Σε εκείνον τον κόσμο ο θάνατος τελειώνει και η ζωή βρίσκει μια νέα αρχή. Οδηγός του Μάχιτο σε αυτό το ταξίδι είναι ένα πλάσμα, μισός ερωδιός και μισός άνθρωπος, το οποίο ισορροπεί οριακά στα όρια ψέματος και αλήθειας.

Αν και είχε δηλώσει πως το άπαιχτο στην χώρα μας «The Wind Rises» του 2013, θα είναι η τελευταία του ταινία, ο μεγάλος δημιουργός των στούντιο Ghibli, Χαγιάο Μιγιαζάκι (Ταξίδι στη Χώρα των Θαυμάτων, Πριγκίπισσα Μονονόκε, Το Κινούμενο Κάστρο), επέστρεψε 10 χρόνια αργότερα, στα 83 του χρόνια, με μία γεμάτη από αυτοβιογραφικά στοιχεία - στο μεγαλύτερο μέρος της - "τελευταία" δημιουργία, η οποία βραβεύτηκε με Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων και που είναι υποψήφια για το ανάλογο βραβείο σε BAFTA και Οσκαρ.

Πολύ κοντά στο πνεύμα του αριστουργηματικού «Ταξίδι στην Χώρα των Θαυμάτων» (2001), η αφήγηση μεταφέρει τον ήρωά της - ο οποίος μετακομίζει στην εξοχή - όταν δύο χρόνια μετά την τραγική απώλεια της μητέρας του σε μια πυρκαγιά, ο πατέρας του παντρεύεται την μικρή αδελφή της, την θεία του. Εκεί, μέσω μιας πύλης ενός ερειπωμένου κάστρου, περνά - μαζί με μία από τις ηλικιωμένες οικιακές βοηθούς της θείας του - σε έναν άλλο, παράλληλο κόσμο, στον οποίο τον οδηγεί ένας ερωδιός με ανθρώπινη φωνή, που τον πείθει, πως η μητέρα του ζει και χρειάζεται την βοήθειά του, αλλά και η εξαφάνιση της θείας του την οποία αναζητά σε αυτή την άλλη διάσταση. Μια διάσταση που κατοικείται από αστεία και από τρομακτικά πλάσματα, όπως μία στρατιά μοχθηρών παπαγάλων που βρίσκεται συνέχεια στο κατόπι του. Με την βοήθεια μιας γυναίκας που τον σώζει με το πλοίο της και τον φιλοξενεί στο σπίτι της, καταφέρνει να συναντήσει τον Δημιουργό αυτού του κόσμου, με τον οποίο τον συνδέουν δεσμοί αίματος.

Μαγικό, με τον τρόπο του Ιάπωνα δημιουργού, ονειρικό και πολυδιάστατο νοηματικά, «Το Αγόρι και ο Ερωδιός» βυθίζεται στον κόσμο του υποσυνειδήτου του νεαρού ήρωά του, ο οποίος προσπαθεί να ξεπεράσει το τραύμα της απώλειας της μητέρας του. Ακολουθεί την λογική ενός ονείρου στο οποίο συνυπάρχουν πραγματικά γεγονότα σε παραμόρφωση, υποσυνείδητες σκέψεις, ενδόμυχες ανησυχίες και καταπιεσμένοι ή φανεροί φόβοι. Αν και το έχει ξανακάνει καλύτερα στο αξεπέραστο «Ταξίδι», τα αυτοβιογραφικά στοιχεία και η τελειότητα σύλληψης και απόδοσης σε ό,τι αφορά την αποτύπωσή τους από τον "Σοφό Γέροντα" σε ένα - πιθανότατα - Κύκνειο Άσμα, είναι αυτά που συγκινούν και συνεπαίρνουν τον υποψήφιο θεατή.

Info: Το Αγόρι και ο Ερωδιός (Kimitachi Wa DôIkiru Ka/The Boy and the Heron). Δραματική Φαντασίας Κινούμενα Σχέδια. Ιαπωνία, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 1η Φεβρουαρίου. Σκηνοθεσία: Χαγιάο Μιγιαζάκι. Με τις φωνές των: Σόμα Σαντόκι, Μασάκι Σούντα, Εμιόν, Γιοσίνο Κιμούρα. Διανομή: Feelgood Entertainment. 


ΜΗΝ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ: Ένας κακοπληρωμένος βοηθός παραγωγής αναλαμβάνει τη δημιουργία ενός εταιρικού βίντεο για λογαριασμό πολυεθνικής, το οποίο αφορά την ασφάλεια στο χώρο εργασίας. Όλα βαίνουν καλώς, μέχρις ότου ένας εκ των συνεντευξιαζόμενων κάνει μια δήλωση η οποία υποχρεώνει τον πρώην βοηθό και νυν σκηνοθέτη να την ανασκευάσει, ώστε να αρμόζει με το επιθυμητό αφήγημα της εταιρείας.

Μετά το «Ατυχές πήδημα ή παλαβό πορνό» Ράντου Ζούντε συνθέτει μια ακατηγοριοποίητη αστική road movie σάτιρα για την εποχή του gig economy και των social media, σε ένα φιλμ-κολάζ ανάμεσα στον παραλογισμό και το αγνό σοκ. Περιλαμβάνει πολλαπλές σκηνές από μία ρουμανική ταινία του 1981 με τον τίτλο "Angela Moves On"

Info: Μην Περιμένετε και Πολλά από το Τέλος του Κόσμου (Nu astepta prea mult de la sfârsitul lumii/Do not Expect Too Much from the End of the World). Σάτιρα. Ρουμανία, 2023. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 1η Φεβρουαρίου. Σκηνοθεσία: Ράντου Ζούντε. Παίζουν: Διανομή: Ιλινκα Μανολάτσε, Νίνα Χος, Ούβε Μπολ, Σερμπάν Παύλου. Cinobo. 


ΠΛΑΝΟ 75: Σε μια μελλοντική εκδοχή της Ιαπωνίας, για να αντιμετωπιστούν οι οικονομικές επιπτώσεις της εκτεταμένης γήρανσης των πολιτών, η κυβέρνηση εφαρμόζει ένα σχέδιο μέσω του οποίου παροτρύνει τους ηλικιωμένους άνω των 75, να επιλέξουν οικειοθελώς την ευθανασία. Σε αυτό το πλαίσιο, μια γυναίκα και ένας άντρας - άγνωστοι μεταξύ τους - που βρίσκονται στην "κομβική" ηλικία, αλλά και ένας νεαρός άνδρας ο οποίος αποδεικνύεται πως είναι ανηψιός του ηλικιωμένου, μια νεαρή τηλεφωνήτρια που αναλαμβάνει την - από το τηλέφωνο - ψυχολογική βοήθεια της ηλικιωμένης προς την εθελοντική της “έξοδο” και μια, επίσης νεαρή, αλλοδαπή εργάτρια - για τις "βρώμικες" δουλειές από τις Φιλιππίνες (οι οποίοι δουλεύουν όλοι τους στην υπηρεσία του "Πλάνου") - από διαφορετικά πόστα ο καθένας - καλούνται να αντιμετωπίσουν οδυνηρά διλήμματα ζωής και θανάτου.

Ιδιαίτερα αξιοσημείωτο ντεμπούτο της Τσι Χαγιαγκάουα από την Ιαπωνία, το οποίο ξεχωρίζει για την πολυπλοκότητα της θεματικής του και για την αποστασιοποιημένη του, arthouse προσέγγιση, που επιτρέπει στον θεατή, πρώτα να προβληματιστεί για αυτά που βλέπει χωρίς, σε ένα δεύτερο επίπεδο, να του στερεί και την συγκίνηση. Βασισμένο σε ταινία της μικρού μήκους του 2018, έχει σαν κεντρικό άξονα το δημογραφικό πρόβλημα της Ιαπωνίας και την νεοφιλελεύθερη, αγοραία λογική του profit over people που η "υγεία" της οικονομίας έχει μεγαλύτερη αξία από την ανθρώπινη ζωή. Παρουσιάζει ένα ανατριχιαστικό πιθανό μέλλον (βασισμένο σε απόψεις που έχουν όντως διατυπωθεί), το οποίο ουσιαστικά αντικατοπτρίζει την σημερινή λογική της δικτατορίας της αγοράς, όπου ανελεύθερα μέτρα επιβάλλονται στο όνομα του "κοινού καλού" και που η οργουελιανή Νέα Γλώσσα (Newspeak), "βαφτίζει το ψάρι κρέας". Με τον ίδιο τρόπο, η εταιρεία που αναλαμβάνει τις ευθανασίες στην ταινία, συμπεριφέρεται στους εθελοντές ηλικιωμένους με την "φροντίδα" μιας συμβουλευτικής υπηρεσίας ανθρωπιστικής τάχα βοήθειας, χαρίζοντας τους μάλιστα και 100.000 Γιεν για να τα ξοδέψουν όπως αυτοί επιθυμούν.

Ξεκινάει εν θερμώ με την δολοφονία ενός ηλικιωμένου από έναν "επαναστατημένο" νεαρό που στη συνέχεια αυτοκτονεί. Στο σημείωμά του αναφέρει πως η κοινωνική φροντίδα των γερόντων του έχει στερήσει το δικό του ευ ζην. Στη συνέχεια παρακολουθεί την μοναχική καθημερινότητα δύο ηλικιωμένων γυναικών, η νεότερη εκ των οποίων έχει αποφασίσει να φύγει και συνομιλεί με την υπηρεσία του "Πλάνου" μέσω μιας τηλεφωνήτριας. Ένας νεαρός υπάλληλος επικοινωνίας, ακολουθεί με περίσσιο κυνισμό τις οδηγίες της εταιρείας για την διακριτική και αποστασιοποιημένη "διαχείριση" των ηλικιωμένων, μέχρι που ανάμεσά τους αναγνωρίζει έναν αποξενωμένο θείο του. Μια νεαρή μετανάστρια από τις Φιλιππίνες αναλαμβάνει να φροντίζει τους ηλικιωμένους τις τελευταίες τους στιγμές, για να συμπληρώσει το εισόδημά της και να βοηθήσει την άρρωστη κόρη της, πίσω στην πατρίδα. Αδειάζοντας τις τσέπες των νεκρών γερόντων, ακολουθεί το παράδειγμα των βετεράνων συναδέλφων της και τσεπώνει κάποια αντικείμενα αξίας που αφήνουν οι αποβιώσαντες πίσω τους.

Η Χαγιαγκάουα αποτυπώνει την εφιαλτική εικόνα μιας μουδιασμένης κοινωνίας, ανίκανης να αντιδράσει στον απροκάλυπτο απανθρωπισμό της με συναισθηματική απόσταση, με όλα τα "αποκρουστικά" να συμβαίνουν εκτός πλάνου (θα είχε ενδιαφέρον να φανταστεί κανείς πως θα είχε γυρίσει την ίδια ταινία ο Αλεχάνδρο Ινιαρίτου στην πρώτη περίοδο της καριέρας του, καθώς η δομή των διαπλεκόμενων ιστοριών θυμίζει την λογική του σεναριογράφου του, Γκιγιέρμο Αριάγα που έγραψε τις «Χαμένες Αγάπες», τα «21 Γραμμάρια» και τη «Βαβέλ»). Αυτό που μένει, είναι το βλέμμα που ανταλλάσσουν οι δύο ηλικιωμένοι πριν από την εθελοντική φυγή και η απόφαση της Χαγιαγκάουα και του συνσεναριογράφου της, Τζέισον Γκρέι, να αφήσουν μια χαραμάδα ελπίδας για το τέλος. Εξαιρετικό και το "τρομακτικό" μουσικό σκορ του Ρεμί Μπουμπάλ. Η ταινία αποτέλεσε την επίσημη πρόταση της Ιαπωνίας στα 95α Όσκαρ (2023), απέσπασε ειδική μνεία στο φεστιβάλ των Καννών και έχει βραβευτεί με Χάλκινο Αλέξανδρο στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

Info: Πλάνο 75 (Plan 75). Δραματική Φαντασίας. Ιαπωνία, Γαλλία, Φιλιππίνες, 2022. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 1η Φεβρουαρίου. Σκηνοθεσία: Τσι Χαγιακάουα. Παίζουν: Τσιέκο Μπάισο, Χαγιάτο Ισομούρα, Στεφανί Αριάν, Γιουούμι Καγουάι, Τάκα Τακάο. Διανομή: Weird Wave. 


ΥΠΟΠΤΟΣ: Αφού βρίσκεται να κατηγορείται λανθασμένα ως ύποπτος βομβιστής, σε μια φοβική κοινωνία με εμμονή για εκδίκηση, ένας νεαρός άνδρας πρέπει να επιβιώσει τη νύχτα καθώς το διαδικτυακό κυνήγι μαγισσών φτάνει στην εξώπορτά του. Για κακή του τύχη, η οικογένειά του είναι ασιατικής καταγωγής και αυτό φαίνεται, γεγονός που υποδαυλίζει την γενικευμένη ξενοφοβία/ισλαμοφοβία.

Ο Φιλίπ Μπαραντίνι έχει αποδείξει από την προηγούμενη ταινία του ηθοποιού Φιλίπ Μπαραντίνι «Στη Φωτιά» (Boiling Point), η οποία έγινε στη συνέχεια και τηλεοπτική σειρά, πως είναι μάστορας του σασπένς. Εδώ, θέλοντας να στοχεύσει σε εκείνη τη πλευρά του διαδικτύου που κατασκευάζει ενόχους, χάρη στις συλλογικές φοβίες και στην φυλετική καταγωγή των λανθασμένα και βιαστικά στοχευμένων θυμάτων μιας συλλογικής υστερίας, στήνει μεθοδικά τα επίπεδα και την κλιμάκωση της αγωνίας μέχρι λίγο πριν από το τέλος που αποφασίζει να "ενδώσει" στην κοινότοπη, γραφικά αιματηρή, θριλερική βία.

Η επεξηγηματική τελευταία σκηνή του τύπου "αν δεν καταλάβατε τι ήθελε να πει η ταινία, ας σας το εξηγήσουμε τώρα και με λόγια", αδυνατίζει ακόμη περισσότερο το τελικό αποτέλεσμα. Πειστικός στον κεντρικό ρόλο, ο Σανίλ Κουλάρ.

Info: Ύποπτος (Accused). Κοινωνική Δραματική. Ηνωμένο Βασίλειο, 2023. Πρεμιέρα: 1η Φεβρουαρίου. Σκηνοθεσία: Φιλίπ Μπαραντίνι. Παίζουν: Σανίλ Κουλάρ, Λόριν Αζούφο, Νίτιν Γκανάτρα. Διανομή: Spentzos Film. 


ΑΡΓΚΑΪΛ:  Η Έλι (Μπράις Ντάλας Χάουαρντ) είναι μια φιλήσυχη συγγραφέας η οποία αγαπά να περνά το χρόνο της στο σπίτι, παρέα με το γάτο και τον υπολογιστή της. Τα βιβλία που γράφει, ωστόσο, τοποθετούνται σε ένα βίαιο κόσμο και έχουν πρωταγωνιστή το μυστικό πράκτορα Άργκαϊλ (Χένρι Κάβιλ), ο οποίος έχει ως αποστολή την εξάρθρωση ενός παγκόσμιου δικτύου κατασκόπων. Όλα βαίνουν καλώς στη ζωή της Έλι, μέχρις ότου συνειδητοποιεί πως όσα συμβαίνουν στις σελίδες των βιβλίων της αρχίζουν να γίνονται πραγματικότητα. Τότε θα πρέπει να εγκαταλείψει τη σπιτική θαλπωρή και να συνεργαστεί με έναν αληθινό κατάσκοπο (ο οσκαρικός Σαμ Ρόκγουελ) για να σώσουν τον κόσμο.

Θρίλλερ κατασκοπείας από τον "μάστορα" Μάθιου Βον (Kick Ass 1 & 2, The Kingsman Trilogy, X-Men: Η Πρώτη Γενιά), ο οποίος - για όποιον ενδιαφέρεται- έχει άλλες δύο «Kingsman» παραγωγές στα σκαριά. Σύμφωνα με τα λεγόμενά του, το Αργκάϊλ αποτίει φόρο τιμής στις περιπέτειες περιπέτειες της δεκαετίας του '80, όπως τα «Πολύ Σκληρός για να Πεθάνει» και «Φονικό Όπλο».

Info: Άργκαϊλ (Arfylle). Θρίλερ Κατασκοπείας. ΗΠΑ, 2024. Πρεμιέρα: Πέμπτη, 1η Φεβρουαρίου. Σκηνοθεσία: Μάθιου Βον. Παίζουν: Μπράις Ντάλας Χάουαρντ, Σαμ Ρόκγουελ, Χένρι Καβίλ, Τζον Σίνα, Αριάνα ΝτεΜπόουζ, Ντούα Λίπα, Μπράιαν Κράνστον. Διανομή: Tanweer.



ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ:
ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΟ ΓΚΟΣΦΟΡΝΤ ΠΑΡΚ:
 Τo Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας μεταφέρει στην αίθουσα Cinobo ΟΠΕΡΑ τις sold out προβολές που γίνονταν μέχρι πρότινος στο ΙΝΤΕΑΛ και συνεχίζει τα σαββατιάτικα κινηματογραφικά ραντεβού του για το 2024 με το βραβευμένο με Όσκαρ «Έγκλημα στο Γκόσφορντ Παρκ», μια από τις καλύτερες ταινίες όχι μόνο του σπουδαίου σκηνοθέτη Ρόμπερτ Όλτμαν, αλλά και ολόκληρης της δεκαετίας των 00ς, η οποία θα προβληθεί σε ψηφιακά αποκατεστημένη κόπια. Το ερχόμενο Σάββατο 3 Φεβρουαρίου.

 Στη διάρκεια ενός σαββατοκύριακου του 1932, πλήθος ευγενών συγκεντρώνεται σε μια αριστοκρατική έπαυλη της αγγλικής εξοχής προκειμένου να παρευρεθεί σε ένα πάρτι. Όμως μόλις η νύχτα πέσει και οι δείκτες του ρολογιού σημάνουν μεσάνυχτα, κάποιος θα βρεθεί μυστηριωδώς δολοφονημένος, οι καλεσμένοι και σύσσωμο το υπηρετικό προσωπικό θα τεθούν αυτομάτως στη λίστα των υπόπτων και ένας αστυνομικός επιθεωρητής θα σπεύσει σύντομα εκεί επιχειρώντας να βρει τον δράστη.

Γραμμένο σαν συναρπαστικό μυστήριο της Αγκάθα Κρίστι, σκηνοθετημένο με κοφτερή ειρωνεία και απολαυστικά ερμηνευμένο με τη βοήθεια ενός από τα πιο ζηλευτά επιτελεία ηθοποιών που έχουν συνυπάρξει ποτέ σε ταινία, το «Έγκλημα στο Γκόσφορντ Παρκ» είναι ένας αξιοζήλευτος συνδυασμός αστυνομικής ίντριγκας, μαύρης κωμωδίας, κοινωνικής σάτιρας και δηκτικού ταξικού δράματος.

Όσκαρ Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου (στον δημιουργό που λίγα χρόνια μετά θα υπέγραφε την τεράστια τηλεοπτική επιτυχία του «Downton Abbey»), άλλες 6 υποψηφιότητες (Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Β' Γυναικείου Ρόλου για τη Μάγκι Σμιθ, Β' Γυναικείου Ρόλου για την Έλεν Μίρεν, Κοστουμιών και Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης), πλήθος άλλων βραβείων και σεβαστή εισπρακτική επιτυχία βοήθησαν τον Όλτμαν να υπογράψει, έστω και τόσο αργά στης καριέρα του, ένα από τα αριστουργήματά του.

Info: Έγκλημα στο Γκόσφορντ Παρκ (Gosford Park). Δραματική Κομεντί Μυστηρίου Εποχής. ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία, 2001. Ειδική Προβολή: Σάββατο, 3/2 στις 22:45 στην ΟΠΕΡΑ Cinobo (Ακαδημίας 57). Σκηνοθεσία: Ρόμπερτ Όλντμαν (Άλτμαν). Παίζουν: Μάγκι Σμιθ, Ελεν Μίρεν, Ράιαν Φελίπε, Μάικλ Γκαμπόν, Κριστίν Σκοτ Τόμας, Τσαρλς Ντανς, Στίβεν Φράι. Είσοδος: 7 Ευρώ. 

PRIMER: Οι μηχανικοί Aaron, Abe, Robert και Phillip εργάζονται σε μια εφεύρεση, με το πρωτότυπο να κατασκευάζεται στο γκαράζ του Aaron. Χρησιμοποιούν όλο τον ελεύθερο χρόνο τους δουλεύοντας σε αυτό, προσπαθώντας κυρίως να ξεπεράσουν τα πολλά προβλήματα που σχετίζονται με τη μηχανική. Κατά τη διάρκεια μιας από τις δοκιμές του με την εφεύρεση σε εξέλιξη, ο Abe ανακαλύπτει ότι μια πρωτεΐνη μέσα στην κύρια μονάδα έχει πολλαπλασιαστεί πολύ πιο γρήγορα από ό, τι στη φύση. Αντί η εφεύρεση να είναι ένα σούπερ φυτώριο πρωτεΐνης, ο Abe, χρησιμοποιώντας τον εαυτό του ως πειραματόζωο, ανακαλύπτει ότι η εφεύρεση μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μηχανή του χρόνου.

Ο ο Κινηματογραφικός Τομέας του Π.Ο.Φ.Π.Α. (Πολιτιστικού Ομίλου Φοιτητών του Πανεπιστημίου Αθηνών), στο Αφιέρωμά του στο Σινεμά Επιστημονικής Φαντασίας παρουσιάζει την Παρασκευή 2/2 στις 21:00 το cult, δαιδαλώδες αριστούργημα του Σέιν Γκαρούθ, «Primer» (2004).

Info: Primer. Επιστημονικής Φαντασίας. ΗΠΑ, 2004. Ειδική Προβολή: Παρασκευή 2/2 στις 21:00 στην Αίθουσα 16 (Ίριδα), Ιπποκράτους 15 & Ακαδημίας 55. Σκηνοθεσία: Σέιν Γκαρούθ. Παίζουν: Σέιν Γκαρούθ, Ντέιβιντ Σάλιβαν, Κέισι Γκούντεν. 

THE JUNIPER TREE/Η ΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥ ΤΩΝ ΑΣΕΡ: Το σεμινάριο "Ο Λαογραφικός Τρόμος στον Κινηματογράφο" και ο Κινηματογραφικός Τομέας του Π.Ο.Φ.Π.Α. (Πολιτιστικού Ομίλου Φοιτητών του Πανεπιστημίου Αθηνών), αναλύουν τη χρήση της μαγείας ως εργαλείου έμφυλης επιβίωσης, ενδυνάμωσης και χειραφέτησης στη μεσαιωνική Ισλανδία μέσα από την ταινία «The Juniper Tree» (1990), της Nietzchka Keene στην οποία πρωταγωνιστεί η Björk. Προλογίζει η εκδότρια, συγγραφέας και ραδιοφωνική παραγωγός Ευαγγελία Κουλιζάκη (Evangelia Koulizaki και Εκδόσεις Sestina).

Έχοντας εξετάσει (pun intended!) το "Κυνήγι των Μαγισσών" από την Σλοβακία έως τη Βόρεια Αμερική, και την κατασκευή του κοινωνικού ρόλου της γυναίκας ως συζύγου, ερωμένης, κόρης, "πλανεύτρας", τέρατος, μάγισσας, κατήγορου, "ατομικότητας με βούληση και ανάγκες που στραγγαλίζονται", μα προπάντων ως θύματος, o Τομέας του Π.Ο.Φ.Π.Α. ανεβαίνει στον ακόμη πιο μακρινό και παγωμένο Βορρά.

Στην Ισλανδία, ακολουθεί τα βήματα δυο αδελφών, οι οποίες μετά την εκτέλεση της μητέρας τους με την κατηγορία της μάγισσας, καθιστούν τις απόκρυφες παραδόσεις ένα εργαλείο επιβίωσης, που θα τους δώσει τη δυνατότητα να επιζήσουν στον αφιλόξενο εκείνον τόπο, ανάμεσα στους ανθρώπους. Στις 4/2 ώρα 18:00.

Στις 21:00 θα προβληθεί το «Η Πτώση του Οίκου των Ασερ» (La Chute de la Maison Usher), κλασική βουβή ταινία φαντασίας και τρόμου σε σκηνοθεσία Ζαν Επστάιν, η οποία βασίζεται στην γνωστή ιστορία του Εντγκαρ Αλαν Πόε.

Κυριευμένος από την ακαταμάχητη επιθυμία να ολοκληρώσει το πορτρέτο της αγαπημένης, βαριά άρρωστης συζύγου του Μαντλίν, ο βασανισμένος αριστοκράτης Ρόντερικ Ασερ ικετεύει τον καλύτερο και μοναδικό φίλο του Αλαν να έρθει και να τον επισκεφτεί στα ετοιμόρροπη έπαυλή του. Αλλά τα πάντα στο κρύο, άδειο αρχοντικό ουρλιάζουν απελπισία και συντριπτική μελαγχολία, και καθώς ο Ρόντερικ αναλώνεται σε αγωνιώδη φόβο ότι ο έρωτας της ζωής του θα συναντήσει σύντομα τη μοίρα της, η τυφλή εμμονή κυριαρχεί. Ωστόσο, το πινέλο του Ρόντερικ είναι σαν ένα μαγικό ραβδί, και σε κάθε τολμηρή πινελιά, η ζωγραφισμένη εικόνα γίνεται όλο και πιο ζωντανή, ενώ η φτωχή Μαντλίν ξεθωριάζει. Ποιο σκληρό πεπρωμένο περιμένει το καταδικασμένο ζευγάρι; Είναι ο θάνατος το τελικό σύνορο; Τι μπορεί να σταματήσει την πτώση του Οίκου των Ασερ;

Info: The Juniper Tree/Η Πτώση του Οίκου των Άσερ. Δραματική Φαντασίας/ Τρόμου. Ισλανδία, 1990/Γαλλία, 1928. Ειδική Προβολή: Κυριακή, 4 Φεβρουαρίου στις 18:00/21:00 στην Αίθουσα 16 (Ίριδα), Ιπποκράτους 15 & Ακαδημίας 55. Σκηνοθεσία: Nietzchka Keene/Jean Epstein. Παίζουν: Björk, Bryndís Petra Bragadóttir, Valdimar Flygenring/Jean Debucourt, Marguerite Gance, Charles Lamy.
εμφάνιση σχολίων