0
1
σχόλια
477
λέξεις
ΚΟΣΜΟΣ
Το 2014 καταργήθηκαν οι κουκέτες στα τρένα μεταξύ Βερολίνου και Παρισιού. Τώρα το Nightjet έχει στόχο να ανταγωνιστεί τα αεροπορικά ταξίδια και να βοηθήσει στην προστασία του κλίματος
 
DOCTV.GR | UNSPLASH
20 Δεκεμβρίου 2023
Στις 20:18, ξεκινώντας από την πλατφόρμα 8 στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό του Βερολίνου, το Nightjet θα εκτελεί δρομολόγια κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή με προορισμό το Παρίσι.Η προγραμματισμένη άφιξη είναι 14 ώρες αργότερα, στο Γκαρ ντελ Εστ. Η σιδηροδρομική γραμμή έχει στόχο να ανταγωνιστεί τα αεροπορικά ταξίδια και να βοηθήσει στην προστασία του κλίματος.

Μπορείς να ταξιδέψεις Παρίσι - Βερολίνο με 29,90 ευρώ ή με 93 ευρώ για θέση με κρεβάτι                           

Με αφορμή την 60ή επέτειο της Συνθήκης των Ηλυσίων εξάλλου οι υπουργοί Συγκοινωνιών Γερμανίας και Γαλλίας, Φόλκερ Βίσινγκ και Κλεμάν Μπον μοίρασαν και δεκάδες χιλιάδες δωρεάν εισιτήρια τρένου σε νέους ηλικίας 18 έως 27 ετών.

Το σχέδιο TransEuropExpress 2.0 που αποφασίστηκε επί γερμανικής προεδρίας στην ΕΕ το 2020 έχει στόχο να συνδέσει 13 μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις με νυχτερινά δρομολόγια, ανάμεσα τους τη Βιέννη με το Άμστερνταμ, τη Ζυρίχη με τη Βαρκελώνη και το Βερολίνο με το Παρίσι.

Οικονομικές δυσκολίες. Σύμφωνα με τους Γερμανικούς Σιδηροδρόμους, η ζήτηση για εισιτήρια είναι μεγάλη. Ωστόσο, η απόφαση για επαναλειτουργία των νυχτερινών τρένων είναι πολιτική και όχι οικονομική. Το 2016, η διοίκηση των Γερμανικών Σιδηροδρόμων ανέθεσε σε συμβούλους διαχείρισης να υπολογίσουν εάν θα μπορούσε να διασωθεί τουλάχιστον ένα μέρος του στόλου των νυχτερινών τρένων. Η απάντηση των οικονομικών εμπειρογνωμόνων ήταν ότι τα νυχτερινά τρένα είναι ζημιογόνα.

Η Αυστρία έσωσε τα γερμανικά νυχτερινά τρένα. Το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια εξακολουθούν να κυκλοφορούν τρένα με κουκέτες οφείλεται κυρίως στους Αυστριακούς, οι οποίοι αγόρασαν το ζημιογόνο τμήμα των νυχτερινών τρένων από τους Γερμανικούς Σιδηροδρόμους  το 2016. Σε αντίθεση με το γερμανικό κράτος, η Γαλλία τώρα θα επιδοτήσει την επαναλειτουργία των νυχτερινών τρένων μεταξύ των δύο πρωτευουσών με περίπου δέκα εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Η γραμμή θα πρέπει όμως να είναι κερδοφόρα μετά από δύο έως τρία χρόνια. Το έργο θα επωφεληθεί επίσης και από βελγικές επιδοτήσεις που προβλέπονται. Το τρένο θα χωρίζεται στο Μανχάιμ και το ένα μέρος του θα ταξιδεύει μέσω Κολωνίας, Άαχεν και Λιέγης προς τη βελγική πρωτεύουσα.

Οι κρατικές επιδοτήσεις έχουν ως στόχο να βοηθήσουν τις σιδηροδρομικές εταιρείες να προσφέρουν ανταγωνιστικές τιμές. Εάν κάνει κανείς έγκαιρα κράτηση, θα μπορεί να ταξιδέψει από το Παρίσι στο Βερολίνο με 29,90 ευρώ για ένα κάθισμα ή με 93 ευρώ για ένα κρεβάτι. Το ενδιαφέρον είναι μεγάλο, αν σκεφθεί κανείς ότι στη Γαλλία 215.000 άτομα έκαναν κράτηση για τρένο με κουκέτα το καλοκαίρι του 2023, δηλαδή 15 % περισσότεροι από ό,τι το προηγούμενο έτος. Στη Γερμανία διεξάγονται αυτή την περίοδο για λογαριασμό του υπουργείου Συγκοινωνιών τρεις έρευνες, ώστε να ερευνηθεί εάν και πώς μπορούν να γίνουν προσοδοφόρα τα νυχτερινά τρένα.

Το άρθρο του Αντρέας Νολ δημοσιεύθηκε στο dw. 


Διαβάστε επίσης:
Με το τετράποδο στο γραφείο
Γιατί η Γερμανία διαθέτει ασφαλή τραίνα
Slow roads: Έρχονται τα ταξίδια «ύπνου» με τρένο!

 
εμφάνιση σχολίων