0
1
σχόλια
970
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ
To Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης επιστρέφει online και παρουσιάζει τα καλύτερα ντοκιμαντέρ από ολόκληρο τον κόσμο
 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Χ. ΛΑΚΤΑΡΙΔΗΣ | ΦΩΤΟ: NOMAD: IN THE FOOTSTEPS OF BRUCE CHATWIN (2019)
1 Μαρτίου 2021
To Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης επιστρέφει online και παρουσιάζει τα καλύτερα ντοκιμαντέρ από ολόκληρο τον κόσμο, ένα συναρπαστικό αφιέρωμα και τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες τεκμηρίωσης για παιδιά και νέους. Συνολικά 50 ντοκιμαντέρ θα προβληθούν από την Πέμπτη 4 έως την Κυριακή 14 Μαρτίου 2021 μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας του Φεστιβάλ. Επίσης εγκαινιάζοντας το νέο τμήμα για podcast διοργανώνει workshops και μια ανοιχτή συζήτηση για το κοινό. Τα φετινά αφιερώματα είναι τα ακόλουθα:

ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ: ΤΑΞΙΔΙ. Εξερευνούμε τη σύγχρονη εμπειρία του ταξιδιού και τη σχέση μας μαζί του μέσα από ένα συναρπαστικό αφιέρωμα με τίτλο Προορισμός: Ταξίδι που περιλαμβάνει συνολικά 22 ταινίες: 20 ντοκιμαντέρ και δύο ταινίες μυθοπλασίας. Το αφιέρωμα θα συνοδεύεται από μία δίγλωσση ειδική έκδοση, στην οποία άνθρωποι του σινεμά, καλλιτέχνες και ακαδημαϊκοί προσεγγίζουν τις διαφορετικές πτυχές του ταξιδιού. Ανάμεσά τους συναντάμε κάποια κλασικά ντοκιμαντέρ καταξιωμένων δημιουργών όπως το, Αν Είχα Τέσσερις Καμήλες (1966), του Κρις Μαρκέρ, το, Αναμνήσεις από Ένα Ταξίδι στη Λιθουανία (1972), του Γιόνας Μέκας, το, Εκεί Κάτω (2006), της Σαντάλ Ακερμάν, το, Για τον Χρόνο και την Πόλη (2008), του Τέρενς Ντέιβις, το, Route One (1990), του Ρόμπερτ Κρέιμερ και το, Ο Σταθμός του Τραίνου (2000), του Σεργκέι Λοσνίτσα, μεταξύ πολλών άλλων. Πιο κλασικά και από τα κλασικά, το, Τα Ταξίδια στο Κονγκό (1927), του Μαρκ Αλεγκρέ και το, Νυχτερινό Ταχυδρομείο (1936), των Χάρι Ουάτ & Μπάζιλ Ράιτ. Από τις πιο πρόσφατες παραγωγές συναντάμε το, Ανοιχτός Βορράς (2020), του Ντάριο Ακοστέλα, όπου ο Πάολο Κονιέτι, ένας 40χρονος ιταλός συγγραφέας, εξερευνά την σχέση ανάμεσα στον άνθρωπο και τη φύση, στη διάρκεια ενός μεγάλου ταξιδιού του στη Βρετανική Κολομβία, το Γιούκον, την Αλάσκα, όπου συναντά ανθρώπους που ζουν στο δάσος. Αυτή η μεγάλη περιπέτεια θα ολοκληρωθεί στο λεγόμενο 'μονοπάτι του πανικού', στο λεωφορείο της γραμμής 142 όπου έφτασε στο τέλος του το ταξίδι του ακτιβιστή Κρις Μακάντλες, ο οποίος υπήρξε έμπνευση για την ταινία Ταξίδι στην Άγρια Φύση (Into the Wild) του Σον Πεν και το, Στα Βήματα του Μπρους Τσάτουιν (2019), του Βέρνερ Χέρτζοκ, το οποίο είναι ένας τρυφερός φόρος τιμής στον χαρισματικό ταξιδιωτικό συγγραφέα Μπρους Τσάτουιν (η τέφρα του οποίου βρίσκεται, σύμφωνα με την επιθυμία του, θαμμένη στην Μάνη), από τον φίλο του σκηνοθέτη. Το Κεντρικό Αεροδρόμιο Τέμπελχοφ (2018), του Καρίμ Αϊνούζ (Η Αόρατη Ζωή της Ευρυδίκης Γκουσμάο), παρακολουθεί την ζωή στο πρώην κεντρικό αεροδρόμιο Τέμπελχοφ του Βερολίνου είναι ένας χώρος αφίξεων και αναχωρήσεων που χρησιμοποιείται ταυτόχρονα ως προσφυγικός καταυλισμός, αλλά και ως χώρος ψυχαγωγίας για τους κατοίκους της γερμανικής πρωτεύουσας, ενώ το, ο Ταξιδιώτης του Μεσονυχτίου (2019), που είναι ένα οπτικό ημερολόγιο, κινηματογραφημένο από τον  επικηρυγμένο, από το καθεστώς των Ταλιμπάν, Αφγανό θεατρικό και κινηματογραφικό σκηνοθέτη, Χασάν Φαζιλί, με πολύ φτωχά μέσα, ακόμα και με κινητό τηλέφωνο, το οποίο εξιστορεί έναν καταναγκαστικό εκπατρισμό.

TOP DOCS: Βλέπουμε τα καλύτερα ντοκιμαντέρ πρόσφατης παραγωγής από ολόκληρο τον κόσμο. Στο τμήμα Top Docs συμμετέχουν ταινίες που ταξίδεψαν και συνεχίζουν να ταξιδεύουν σε διεθνή Φεστιβάλ, αποσπώντας, υποψηφιότητες βραβεία και διακρίσεις. Ανάμεσά τους, το, Δημαρχείο, του Φρέντερικ Γουάιζμαν, το, Νυχτερινό, του Τζιανφράνκο Ρόσι, του δημιουργού του αγαπημένου μας, Φωτιά στη Θάλασσα, το, Μύτη Ανοιγμένη, Άδειες Τσέπες, των Μπιλ & Τέρνερ Ρος και το, Λευκός Θόρυβος, του Ντάνιελ Λαμπρόζο, που κοσμούν πολλές λίστες με τις πιο αγαπημένες ταινίες της προηγούμενης χρονιάς. Μαζί και ένα ντοκιμαντέρ για τον Καετάνο Βελόζο (Κ.Β:Μέρες Χωρίς Μουσική), τον Τζον Μπελούσι (Belushi), τους Χιλιμπίληδες των βουνών των Απαλαχίων στο Κεντάκι (Ο Τελευταίος Χιλιμπίλης) και ένα ζευγάρι λεσβιών που προσπαθούν να αποκτήσουν το δικαίωμα στην μητρότητα, στη σύγχρονη, συντηρητική και ομοφοβική Ουγγαρία (Οι Μητέρες της). Στο Παιδιά για Δυο Μπαμπάδες, παρακολουθούμε από απόσταση αναπνοής την ιστορία ενός ζευγαριού ομοφυλόφιλων Ισραηλινών, οι οποίοι ετοιμάζονται να αποκτήσουν δίδυμα μέσω μιας παρένθετης μητέρας από τις ΗΠΑ. Για έναν χρόνο γινόμαστε μάρτυρες της καθημερινότητας του ζευγαριού στο Ισραήλ και του τρόπου με τον οποίο αντιμετωπίζουν τα οικονομικά, ιατρικά, κοινωνικά και θρησκευτικά εμπόδια που ορθώνει η ισραηλινή κοινωνία στην προσπάθειά τους να βιώσουν το συναίσθημα της πατρότητας, στο Σφάλμα στο Matrix, με όχημα μια περιβόητη ομιλία του διάσημου συγγραφέα επ. φαντασίας, Φίλιπ Κ. Ντικ, βουτάμε στη δίνη της φιλοσοφίας, της επιστήμης και των θεωριών συνωμοσίας, ενώ το, Πόλεμος και Ειρήνη, είναι μια εκθαμβωτική περιήγηση στη διαχρονική επαφή ανάμεσα στον κινηματογράφο και στον πόλεμο, με αφετηρία την πρώτη τους 'συνάντηση', την ιταλική εισβολή του 1911 στη Λιβύη, και τερματικό σταθμό το σήμερα.  

NEXTGEN: Ακούμε τις φωνές των νέων μέσα από το τμήμα NextGen. Οι ταινίες θα είναι δωρεάν διαθέσιμες σε χρήστες από όλη την Ελλάδα. Ανάμεσά τους συναντάμε το συγκινητικό Awlad που είδαμε και στο περασμένο Φεστιβάλ Ολυμπίας, το οποίο αφορά προσφυγόπουλα σε τέσσερα σημεία του κόσμου (το ένα στην Σάμο), τα οποία προσπαθούν με πολύ κόπο καθημερινά, να λάβουν την βασική σχολική εκπαίδευση και να καλυτερέψουν το μέλλον τους, ένα ντοκιμαντέρ για ένα κορίτσι, την Ρόζμαρι, που έχει διαγνωστεί με καρκίνο (Ζήτω η Αγάπη!), ένα άλλο για μια προσφυγοπούλα στη Γερμανία που κάνει μαθήματα κολύμβησης (Ιππόκαμπος), ένα ακόμη για νεαρούς άστεγους στην Βρετανία (Μια Παρέμβαση), για μαθήματα χορού στη Γεωργία (Μικρές Μπαλαρίνες), τις επιπτώσεις της πανδημίας στους νέους (Οι Φωνές μας) και ένα κουρείο για αγόρια ηλικίας 12 με 18 στη Γαλλία (Τριμάροντας την Κουβέντα), μεταξύ άλλων.

Workshops: Το Φεστιβάλ θα πραγματοποιήσει στη διάρκεια του online 23ου ΦΝΘ μια σειρά διαδικτυακών εργαστηρίων, τα οποία θα απευθύνονται σε ανθρώπους που θέλουν να ασχοληθούν επαγγελματικά με τα podcast και θα προσφέρουν εργαλεία και εξειδίκευση πάνω στις δομές και τα είδη τους. Η παραγωγός ντοκιμαντέρ και βραβευμένη podcaster Ντελφίν Σαλτέλ θα πραγματοποιήσει διαδικτυακό εργαστήριο για το περιεχόμενο και τις τεχνικές αφήγησης, ο sound designer και μουσικός Πίτερ Λέοναρντ θα μιλήσει για την ηχοληψία και την παραγωγή podcast, ενώ ο δικηγόρος, ειδικευμένος πάω στα θέματα των δικαιωμάτων Γκόρντον Φάιρμαρκ θα αναφερθεί σε θέματα copyright και προστασίας περιεχομένου. Να υπενθυμίσουμε ότι οι συμμετέχοντες έχουν ήδη επιλεγεί σε κλήρωση που ακολούθησε ύστερα από ανοιχτή πρόκληση του Φεστιβάλ.


Info: 23o Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. 4 με 14 Μαρτίου, 2021. Online. Τιμή εισιτηρίου ανά ταινία 3€. Δωρεάν για το τμήμα Nextgen.
εμφάνιση σχολίων