0
6
σχόλια
729
λέξεις
CULTURE
«Τίποτα για Εμάς Χωρίς Εμάς: Σινεμά και Αναπηρία». Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου, προβάλλει στη Στέγη ένα αφιέρωμα που διεκδικεί ισότιμη πρόσβαση στον πολιτισμό
ΑΘΗΝΑ ΛΕΒΕΝΤΗ
18 Σεπτεμβρίου 2017

Οι άνθρωποι με αναπηρία είναι η μεγαλύτερη μειονότητα στον κόσμο αποτελώντας το 15% του παγκόσμιου πληθυσμού. Στην Ελλάδα, σχεδόν το 10% του πληθυσμού έχει κάποια μορφή αναπηρίας. Η διεκδίκηση ισότιμης συμμετοχής στα πάντα είναι ένας αγώνας που δεν σταματά.


Το 23ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας φιλοξενεί στη Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών την ιδιαίτερη ενότητα «Τίποτα για εμάς χωρίς εμάς». Το αφιέρωμα πραγματοποιείται σε συνεργασία με την Κίνηση Καλλιτεχνών με Αναπηρία και οι προβολές του είναι προσβάσιμες για όλους με ταυτόχρονη διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα και χειλανάγνωση.

Στην ταινία Miracle Worker που είναι και το highlight του αφιερώματος,  θα υπάρχει ακουστική περιγραφή της, διευρύνοντας έτσι τις δυνατότητες πρόσβασης στον κινηματογράφο από άτομα με προβλήματα όρασης. Όλες οι προβολές είναι δωρεάν με δελτία εισόδου που θα διανέμονται στη Στέγη μία ώρα πριν την έναρξη των ταινιών. Οι ταινίες που θα προβληθούν, είναι:

Προκλητικές Ζωές / Defiant Lives: Ανάπηροι/ες ακτιβιστές/τριες σε δράση. Η αγγλοσαξονική εκδοχή της διεκδίκησης ακηδεμόνευτων και χειραφετημένων αναπήρων για κοινωνική δικαιοσύνη και απορρόφηση πολιτικών και κοινωνικών δικαιωμάτων, μέσα από σπουδαίο αρχειακό υλικό, σύγχρονη αφήγηση και τεκμηριωμένες συνεντεύξεις ακαδημαϊκών και ακτιβιστών της σπουδής της αναπηρίας. Οι ‘Προκλητικές Ζωές’ της Σάρα Μπάρτον αποτελούν οδηγό για την απελευθέρωση των αναπήρων σε όλο τον κόσμο, υποσχόμενες 90 λυτρωτικά λεπτά για εκείνους και εκείνες που διεκδικούν αξιοπρέπεια και δικαιοσύνη.

Ντίνα / Dina: Η Ντίνα και ο Σκοτ, αμφότεροι αυτιστικοί υψηλής λειτουργικότητας, δίνονται ολοκληρωτικά στην κάμερα, προτού δοθούν οριστικά ο ένας στον άλλον, με το αποτέλεσμα να είναι το πιο αναπάντεχο και ειλικρινές ρομάντζο που ευλόγησε τελευταία τη μεγάλη οθόνη. Βραβείο Καλύτερου Ντοκιμαντέρ στο Φεστιβάλ του Σάντανς.

Τα Τέρατα / Freaks: Ποτέ ο κινηματογραφικός τρόμος δεν είχε τέτοια όψη, αρχικά διαμορφωμένος μέσα από τον δύσμορφο κόσμο αληθινών ‘τεράτων’, και στη συνέχεια από την συμπεριφορά των αληθινών τεράτων, των ανθρώπων δηλαδή που τα εξουσιάζουν. Πρωτοποριακή στη θεματική της, η ταινία κατέστρεψε την καριέρα του Μπράουνινγκ, ο οποίος τόλμησε να απεικονίσει ένα θέαμα που το κοινό δεν ήταν έτοιμο να δει το 1932. Κατά γενική ομολογία ωστόσο, τα ‘Τέρατα’ παραμένουν μία από τις καλύτερες ταινίες στην ιστορία του κινηματογράφου.

Τα Ρέστα Δικά Σου / Keep the Change: Ο Ντέιβιντ είναι αυτιστικός και οδηγείται απρόθυμα σε γκρουπ υποστήριξης. Εκεί όμως γνωρίζει την ανοιχτόκαρδη Σάρα, η οποία μπορεί να του αλλάξει τη ζωή, αρκεί φυσικά να της το επιτρέψει. Περισσότερο κι από μια ανατρεπτική ρομαντική κομεντί με φόντο τη Νέα Υόρκη, το βραβευμένο ντεμπούτο της Ίσραελ που ενθουσίασε το φεστιβάλ της Τραϊμπέκα, είναι ένα καίριο κινηματογραφικό σχόλιο πάνω στην αποδοχή της ανθρώπινης ποικιλομορφίας.

Το Αριστερό Μου Πόδι / My Left Foot: Η οσκαρική επιτυχία με τον μοναδικό Ντάνιελ Ντέι Λούις στο ρόλο του Ιρλανδού συγγραφέα και ζωγράφου Κρίστι Μπράουν, ο οποίος γεννήθηκε με εγκεφαλική παράλυση και έγραψε την ιστορία της ζωής του με το αριστερό του πόδι, προβάλλεται σε ψηφιακά αποκατεστημένη κόπια.

Θέση 35 / Plot 35: Ο Γάλλος ηθοποιός Ερίκ Καραβακά προσπαθεί να μάθει πληροφορίες για την αδελφή που δεν γνώρισε ποτέ, μόνο που σύντομα αντιλαμβάνεται ότι κάθε ίχνος της Σαρλότ έχει επιμελώς σβηστεί. Ένοχα οικογενειακά μυστικά και αμαρτωλές ιστορίες των γαλλικών αποικιών συνθέτουν τα κομμάτια σε ένα παζλ σκοτεινών αποκαλύψεων και πληγών που δεν επουλώθηκαν ποτέ.

Ο Αγώνας των Τυφλών / Struggle of the Blind: Στις 2 Μαΐου 1976, 300 περίπου άνθρωποι με προβλήματα όρασης καταλαμβάνουν τον ‘Οίκο Τυφλών’ αξιώνοντας αλλαγή ενός καθεστώτος του οποίου τον έλεγχο είχε έως τότε η Αρχιεπισκοπή Αθηνών. Υπερβαίνοντας, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, την περιθωριοποίηση των ανθρώπων με αναπηρία, διεκδικούν την παρέμβαση του κράτους και την ενεργοποίηση των υπολοίπων πολιτών σχετικά με τα αδιέξοδά τους. Το ντοκουμέντο της Μαίρης Χατζημιχάλη-Παπαλιού έκανε τον γύρο της Ευρώπης, καθιστώντας τα αιτήματα των Ελλήνων τυφλών υπόθεση όλου του πολιτισμένου κόσμου. Παρουσία της σκηνοθέτιδας.

Το Θαύμα της Άνι Σάλιβαν / The Miracle Worker: Η αληθινή ιστορία της συγγραφέως, πολιτικής ακτιβίστριας και λέκτορος (η πρώτη τυφλοκωφή που πήρε το πτυχίο Καλών Τεχνών) Έλεν Κέλερ, που βρέθηκε σε κατάσταση τυφλοκώφωσης μόλις στον 19ο μήνα της ζωής της και δημιούργησε μέθοδο επικοινωνίας με το περιβάλλον μέσα από την επίμονη προσπάθεια της παιδαγωγού Άνι Σάλιβαν, μετατρέπεται στα χέρια του Άρθουρ Πεν (‘Μπόνι και Κλάιντ’) σε ένα συγκλονιστικό ύμνο στην διάθεση για ζωή. Βραβεία Όσκαρ Α’ και Β’ Γυναικείου ρόλου στις Αν Μπάνκροφτ και Πάτι Ντιουκ.


Info: Τίποτα για Εμάς Χωρίς Εμάς: Σινεμά και Αναπηρία, Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών, Μικρή Σκηνή, 21-24 Σεπτεμβρίου, είσοδος δωρεάν με δελτία εισόδου.
εμφάνιση σχολίων