3
3
σχόλια
831
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ
Λαίδη Σούζαν: Έρωτες και Φιλίες. Αόρατος Επισκέπτης. Overdrive
 
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΑΚΗΣ ΛΑΚΤΑΡΙΔΗΣ [email protected]
19 Ιουλίου 2017
ΛΑΙΔΗ ΣΟΥΖΑΝ: ΕΡΩΤΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΙΕΣ: Η πανέμορφη νεαρή χήρα Λαίδη Σούζαν Βέρνον εγκαθίσταται προσωρινά στην έπαυλη των πεθερικών της, μέχρι να καταλαγιάσουν οι φήμες που κυκλοφορούν στους αριστοκρατικούς κύκλους, σχετικά με τις ερωτικές της περιπέτειες. Όσο βρίσκεται εκεί είναι αποφασισμένη να εξασφαλίσει σύζυγο, τόσο για την ίδια, όσο και για την κόρη της Φρειδερίκη. Η τελευταία, βρίσκεται σε ηλικία γάμου, αλλά αντιμετωπίζει απρόθυμα τις προθέσεις της μητέρας της. Η Λαίδη Σούζαν όμως, προχωρά ακάθεκτη με το σχέδιο της, προσελκύοντας ταυτόχρονα την προσοχή του όμορφου και νεαρού Ρέτζιναλντ Ντε Κόρσι, του πλούσιου αλλά ανόητου Σερ Τζέιμς Μάρτιν και του εξωφρενικά γοητευτικού, αλλά παντρεμένου Λόρδου Μάνγουερικ. Σύντομα, η κατάσταση θα ξεφύγει από τον έλεγχο της, περιπλέκοντας τα πράγματα ακόμα περισσότερο.

Ο Αμερικανός, Γουίτ Στίλμαν (The Last Days of Disco), μεταφέρει στο σινεμά, μια από τις πρώτες και λιγότερο γνωστές διηγήσεις της Τζέιν Όστιν (Περηφάνια και Προκατάληψη, Λογική κι Ευαισθησία), η οποία αν και δεν διαθέτει την συναισθηματική δύναμη του μετέπειτα έργου της, είναι σπιρτόζα και ευχάριστα ελαφριά. Ο χαρακτήρας της Λαίδη Σούζαν δεν εκπροσωπεί την λεγόμενη γυναικεία πονηριά και καπατσοσύνη, αλλά περιγράφει την προσπάθεια μιας πανέξυπνης γυναίκας, να βγει όσο το περισσότερο αλώβητη, από μια κοινωνική πραγματικότητα που επιφύλασσε στις γυναίκες έναν υποδεέστερο ρόλο. Αρκετά θεατρικό, με συνεχείς, αλλά εξαιρετικούς διαλόγους και δράση σε εσωτερικούς, κυρίως χώρους, διαθέτει μια σειρά από υποκριτικά υπέροχους ρόλους, ίσως υπερβολικά υπεράριθμους, με αποτέλεσμα να δυσκολεύεται κάποιος αρχικά, να κατανοήσει ποιος είναι ποιος και τι ακριβώς τον συνδέει με τους υπόλοιπους. Σαν ensemble είναι εξαιρετικό, κέρδισε πλήθος βραβείων σεναρίου και αποδεικνύει πως η Κέιτ Μπέκινσεϊλ (η Σελίν της σειράς του Underworld), διαθέτει πραγματικό, υποκριτικό ταλέντο.

Ιnfo: Λαίδη Σούζαν: Έρωτες και Φιλίες (Love and Friendship). Αισθηματική Δραματική Κομεντί. Ιρλανδία, Γαλλία, Ολλανδία 2016. Πρεμιέρα: Πέμπτη 20 Ιουλίου. Σκηνοθεσία: Γουίτ Στίλμαν. Παίζουν: Κέιτ Μπέκινσέϊλ, Κλόι Σεβίνι, Ζαβιέρ Σάμιουελ, Τομ Μπένετ. Διανομή: StraDa Films & Seven Films.





ΑΟΡΑΤΟΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ: Ένας νεαρός επιχειρηματίας, ξυπνάει μετά από επίθεση αγνώστου, σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου κλειδωμένο από μέσα, με το νεκρό σώμα της ερωμένης του στο διπλανό δωμάτιο. Δηλώνοντας αθώος για τον φόνο, προσλαμβάνει μια αναγνωρισμένη δικηγόρο, με την οποία προετοιμάζουν την υπεράσπιση του. Τα πράγματα όμως θα ανατραπούν, με την εμφάνιση ενός απρόσμενου μάρτυρα, καθώς η εισαγγελία θα τους αναγκάσει να αλλάξουν τη στρατηγική της υπεράσπισης, σε μια μάχη με τον χρόνο.

Η καινούργια ταινία του Ισπανού Οριόλ Πάουλο (Το Σώμα), μοιάζει με μια παραλλαγή του θέματος της προηγούμενης ταινίας του με σαφώς καλύτερα αποτελέσματα. Και πάλι ο χρόνος της αφήγησης διαρκεί μια μονάχα βραδιά. Ουσιαστικά, στην χρονική διάρκεια του φιλμ. Για άλλη μια φορά, ο μίτος του μυστηρίου ξετυλίγεται μέσα από φλας μπακ και από εκδοχές που ανατρέπουν συνεχώς τα δεδομένα μέχρι την τελική αποκάλυψη, ενώ επαναλαμβάνεται και η αναπόφευκτη σώρευση υπερβολών και απιθανοτήτων που οδηγούν σε αυτήν. Ο θεατής που θα κάνει τα στραβά μάτια στις συμπτώσεις και που θα μπορέσει να κρατήσει αδιάσπαστη τη συγκέντρωσή του στις ανατροπές, θα ανταμειφθεί καταλλήλως.

Στην πραγματικότητα, η πιο ωραία ανατροπή, είναι αυτή της κλασικής νουάρ θεματικής, της Μοιραίας Γυναίκας, την οποία μοιάζει να πριμοδοτεί αρχικά η ταινία, για να την αντιστρέψει στη συνέχεια. Στημένη ατμοσφαιρικά, με moody φωτογραφία, ανάλογο σάουντρακ, σινεφίλ αναφορές σε κλασικές ταινίες του είδους και πειστικές ερμηνείες, παρ' όλη την υπερβολή των καταστάσεων, προχωράει ένα βήμα μπροστά, την θεματική του Πάουλο. Απομένει να μάθει να αφαιρεί αντί να συσσωρεύει, διότι ως γνωστόν, ουκ εκ των πολλών το ευ ή όπως λέμε στα χωριά μας: less is more.

Ιnfo: Αόρατος Επισκέπτης (Contratiempo/The Invisible Guest). Δραματικό Θρίλερ Μυστηρίου. Ισπανία 2016. Πρεμιέρα: Πέμπτη 20 Ιουλίου. Σκηνοθεσία: Οριόλ Πάουλο. Παίζουν: Μάριο Κάσας, Άνα Βάγκενερ, Χοσέ Κορονάδο, Μπάρμπαρα Λένι, Φρανσέσκ Ορέγια. Διανομή: Tanweer.




OVERDRIVE: Η ιστορία επικεντρώνεται σε δυο αδέρφια, κλέφτες αυτοκινήτων, που ταξιδεύουν στα νότια της Γαλλίας για νέες ευκαιρίες, και καταλήγουν στο στόχαστρο ενός ντόπιου μαφιόζου. Ο Άντριου και ο Γκάρετ Φόστερ είναι κλέφτες που εξειδικεύονται στις κλοπές των πιο ακριβών και πολυτελών αυτοκινήτων. Προσλαμβάνονται για να κλέψουν μια εντυπωσιακή Bugatti του 1937, αξίας εκατομμυρίων ευρώ, στη Νότια Γαλλία. Η ληστεία όμως δεν θα έχει καλό τέλος, όταν ο ιδιοκτήτης της Bugatti, και τοπικός μαφιόζος, ο Τζάκομο Μοριέ τους πιάνει επ’ αυτοφώρω. Σε αντάλλαγμα της ζωής τους, τα δυο αδέρφια θα πρέπει να κλέψουν ένα αυτοκίνητο από την συλλογή του Μαξ Κλεμπ, μεγάλου αντίπαλου του Μοριέ. Το αυτοκίνητο δε, αποτελεί το σημαντικότερο κομμάτι της συλλογής του Μοριέ, μια Ferrari του 1962.

Ο Κολομβιανός τηλεοπτικός σκηνοθέτης, Αντόνιο Νεγκρέ (Arrow, The Flash), σκηνοθετεί μια περιπέτεια με αυτοκίνητα, η οποία εμπνέεται από τα heist b movies άλλων εποχών, τύπου The Italian Job, αλλά και από το πιο πρόσφατο, Gone in 60 Seconds, αποφεύγοντας, προς τιμή του, να αντιγράψει το ύφος των Μαχητών των Δρόμων (Fast and Furious). Αν και δεν αξιοποιείται κατάλληλα, η δυναμική των χαρακτήρων, το αποτέλεσμα είναι θεαματικό και διασκεδαστικό για τους θεατές όλων των ηλικιών, λόγω και της vintage, νοσταλγικής αξίας και ομορφιάς, των οχημάτων προς κλοπή.

Ιnfo: Overdrive. Περιπέτεια. Γαλλία, ΗΠΑ 2017. Πρεμιέρα: Πέμπτη 20 Ιουλίου. Σκηνοθεσία: Αντόνιο Νεγκρέ. Παίζουν: Σκοτ Ίστγουντ, Φρέντι Θορπ, Σάιμον Αμπκαριάν, Κλέμενς Σικ, Άνα Ντε Άρμας, Γκάια Βάις. Διανομή: Tanweer.


 
εμφάνιση σχολίων