5
6
σχόλια
1325
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ
Η Αποπλάνηση. Ο Πιλότος. Spider-Man: Η Επιστροφή Στον Τόπο Του. Πως Να Γίνεις Λατίνος Εραστής. Ο Υπηρέτης
 
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΑΚΗΣ ΛΑΚΤΑΡΙΔΗΣ [email protected]
6 Ιουλίου 2017

Η ΑΠΟΠΛΑΝΗΣΗ: Η ιστορία ενός πληγωμένου στρατιώτη που, κατά τη διάρκεια του Αμερικανικού Εμφύλιου Πολέμου, και συγκεκριμένα το 1864, βρίσκει καταφύγιο, μέχρι να αναρρώσει, σε ένα σχολείο θηλέων οικότροφων στη Βιρτζίνια, όπου τον περιθάλπουν από ηθικό τους χρέος. Η παρουσία του εκεί, όμως, ξυπνά στα κορίτσια και τις μοναχικές γυναίκες του σχολείου, καταπιεσμένα ένστικτα, πάθη και ανάγκες, προκαλώντας μεταξύ τους ανταγωνισμούς και συγκρούσεις που φτάνουν ακόμα και στα άκρα.

Από την πρώτη της κιόλας ταινία (Αυτόχειρες Παρθένες), βασισμένης στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Τζέφρι Ευγενίδη, η Σοφία Κόπολα δημιούργησε ένα δικό της κινηματογραφικό σύμπαν, ένα κατά βάση γυναικείο κόσμο, από θηλυκές οντότητες ή ομάδες γυναικών, συνήθως απομονωμένων ή αποξενωμένων από το περιβάλλον τους, το οποίο, φορές, είτε φαντάζει να έχει, είτε όντως έχει και μιαν απειλητική γι αυτές, διάσταση.

Εδώ διασκευάζει τον Προδότη (1971), του Ντον Σίγκελ, δίνοντας περισσότερη υπόσταση στους σχηματικούς γυναικείους χαρακτήρες εκείνης της ταινίας, κατεβάζοντας αρκετά τους υστερικούς, 70's τόνους της, δίνοντας ταυτόχρονα και μια, πιο gothic και ονειρική διάσταση, στο παιχνίδι θηράματος και θύτη (οι γυναίκες σκοπεύουν να τον παραδώσουν στον ομοσπονδιακό στρατό, όταν συνέλθει), ανάμεσα στον στρατιώτη και τις γυναίκες, σε σχέση με εκείνη του πιο καθαρόαιμου, ψυχολογικού θρίλερ, που χαρακτήριζε την πρωτότυπη ταινία. Παρακολουθώντας την φιλμογραφία της Κόπολα, κάποιος μπορεί να διακρίνει καθαρά, τους λόγους που την οδήγησαν σε αυτή την προσαρμογή, η οποία αν και της κόστισε πολλά (και υπερβολικά), αρνητικά σχόλια για την απαλοιφή των στοιχείων περί φυλετικών διακρίσεων που είχε το ορίτζιναλ φιλμ από την μαύρη κοινότητα, της χάρισε και το βραβείο σκηνοθεσίας, στο περασμένο Φεστιβάλ των Καννών, λίγες μόλις εβδομάδες πιο πριν.

Ιnfo: Η Αποπλάνηση (The Beguiled). Ψυχολογικό Δράμα. ΗΠΑ 2017. Πρεμιέρα: Πέμπτη 6 Ιουλίου. Σκηνοθεσία: Σοφία Κόπολα. Παίζουν: Κόλιν Φάρελ, Νικόλ Κίντμαν, Κίρστεν Ντανστ, Ελ Φάνινγκ. Διανομή: UIP.





Ο ΠΙΛΟΤΟΣ: 1977, Αργεντινή. Η στρατιωτική δικτατορία εξαφανίζει πολιτικούς κρατουμένους ρίχνοντας τους στη θάλασσα από πολεμικά αεροσκάφη. Ο σμηναγός Τόμας Κόμπλικ, πιλότος σε αυτές τις πτήσεις, αποφασίζει να λιποτακτίσει και να κρυφτεί στην επαρχία. Θα βρεθεί όμως αντιμέτωπος με τον τοπικό αστυνομικό διευθυντή, καθώς κι έναν ντόπιο προύχοντα φίλο του μπάτσου, όταν συνάψει δεσμό με την νεαρή σύντροφο του δεύτερου.

Ο σκηνοθέτης του, Η Αγελάδα Που Έπεσε Από τον Ουρανό (2011), επιστρέφει ξανά με τον Ρικάρντο Νταρίν (Truman, Ιστορίες Γι Αγρίους, 9 Βασίλισσες), με μια εντελώς διαφορετική ταινία. Ένα νεο-νουάρ με πολιτικά στοιχεία (υπάρχει μια ευθεία αναφορά στο αριστουργηματικό, Μαργαριταρένιο Κουμπί, του Πατρίσιο Γκουσμάν, που είδαμε πέρυσι), το οποίο ενώ αρχικά δεν μοιάζει να έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, στη συνέχεια, αποκτά ιδιαίτερη δυναμική, με το σασπένς να κορυφώνεται με μαεστρία, μέχρι το, όχι και τόσο ανακουφιστικό, φινάλε του, ακόμη κι αν τελικά η ερωτική χημεία ανάμεσα στο ζευγάρι, δεν λειτουργεί ποτέ.

Ωραία αναπαράσταση του κλίματος της εποχής, υπέροχο cinematic σάουντρακ από τον Φεντερίκο Χουσίντ (Νερούδα), με τον Όσκαρ Μαρτίνεζ του πρόσφατου, Επιφανή Πολίτη, να κλέβει άνετα την παράσταση, στον ρόλο του διαπλεκόμενου, χουντικού, αστυνομικού διευθυντή με το ποστίς. Μια φιγούρα που οι μεγαλύτεροι θυμούνται καλά, σε διάφορες θέσεις εξουσίας, στο σχολείο, στον στρατό, στο γραφείο, στο εργοστάσιο.

Ιnfo: Ο Πιλότος (Koblic). Αστυνομικό Θρίλερ. Αργεντινή, Ισπανία 2016. Πρεμιέρα; Πέμπτη 6 Ιουλίου. Σκηνοθεσία: Σεμπαστιάν Μπόρεντζσταϊν. Παίζουν: Ρικάρντο Νταρίν, Όσκαρ Μαρτίνεζ, Ίνμα Κουέστα. Διανομή: Seven Films.




SPIDER-MAN: Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΟΥ: Ο νεαρός Πίτερ Πάρκερ / Spider-Man, μετά το εντυπωσιακό του ντεμπούτο στο Captain America: Εμφύλιος Πόλεμος, εξερευνά τη νέα του ταυτότητα ως υπερήρωας καθώς, ενθουσιασμένος από την εμπειρία του με τους Εκδικητές,  επιστρέφει στο σπίτι του όπου ζει με την θεία Μέι, πάντα κάτω από το άγρυπνο βλέμμα του καινούργιου του μέντορα, Τόνι Σταρκ. Προσπαθεί να προσαρμοστεί στη ρουτίνα της ζωής του, αφαιρείται όμως από την ανάγκη του να αποδείξει ότι είναι μπορεί να είναι πολύ περισσότερα από ένας απλός, καθημερινός υπερήρωας. Όταν όμως εμφανίζεται ο Vulture, ένας καινούργιος εχθρός, τότε όλα εκείνα που ο Πίτερ θεωρεί σημαντικά μοιάζουν να απειλούνται.

Ένα κουρασμένο είδος κι ένας κουρασμένος ήρωας, βρίσκουν καινούργια πνοή, επιστρέφοντας στην εφηβεία, με μια νεανική κατά βάθος ταινία, στην ορίτζιναλ (και από το κόμικ του Σταν Λι) ηλικία του ιδιαίτερα ανασφαλή και ιδεαλιστή Πίτερ Πάρκερ. Αποποιούμενη τον καταιγισμό εφέ και δράσης, αυτή η σχολική, ενίοτε σκοτεινή κι άλλοτε πάλι αισιόδοξη, φαντασία ενηλικίωσης, δείχνει το δρόμο που θα έπρεπε να ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες υπερηρωικές περιπέτειες (εν μέρη, το έχουν ήδη κάνει οι Ant-Man και Deadpool), να ενσωματώσουν στοιχεία και άλλων κινηματογραφικών ειδών, για να ξεφύγουν από την μηχανιστική κι επαναληπτική μονολιθικότητά τους.

Ιnfo: Spider-Man: Η Επιστροφή Στον Τόπο Του (Spinder-Man: Homecoming). Νεανική Περιπέτεια Φαντασίας. ΗΠΑ 2017. Πρεμιέρα: Πέμπτη 6 Ιουλίου. Σκηνοθεσία: Τζον Γουότς. Παίζουν: Τομ Χόλαντ, Μάικλ Κίτον, Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, Μαρίζα Τομέι, Τζον Φαβρό, Γκουίνεθ Οάλτροου, Ντόναλντ Γκλόβερ. Διανομή: Feelgood Entertainment.




ΠΩΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙΣ ΛΑΤΙΝΟΣ ΕΡΑΣΤΗΣ: O Μάξιμο, ένας Λατίνος καρδιοκατακτητής που πάντοτε στη ζωή του είχε ένα και μόνο όνειρο: να ζει πλούσια, χωρίς να χρειάζεται να δουλέψει ούτε μια μέρα. Και για πολλά χρόνια τα κατάφερνε, αποπλανώντας πλούσιες ηλικιωμένες γυναίκες, μέχρι που παντρεύτηκε μια πλούσια γυναίκα με τα διπλά του χρόνια. 25 χρόνια μετά, κακομαθημένος και έχοντας βαρεθεί να ξυπνάει δίπλα στην 80χρονη πια σύζυγο του, θα βρεθεί προ εκπλήξεως, όταν εκείνη θα τον παρατήσει για έναν μικρότερο του πωλητή αυτοκινήτων. Θα αναγκαστεί τότε να ζήσει και πάλι με την αποξενωμένη αδερφή του, την Σάρα και τον εκκεντρικό, αλλά αξιολάτρευτο γιο της, τον Χιούγκο. Ανυπόμονος να γυρίσει στην πολυτελή ζωή που είχε συνηθίσει, ο Μάξιμο θα εκμεταλλευτεί τον νεανικό έρωτα του ανιψιού του για μια συμμαθήτρια του, για να προσεγγίσει το νέο του στόχο – την γιαγιά της, Σελέστ, μια χήρα δισεκατομμυριούχο.

Δεν της λείπουν οι καλές στιγμές και θα μπορούσε να είναι πραγματικά αστεία, αν δεν υπέκυπτε σε εύκολα και γνωστά σε όλους, κινηματογραφικά γκαγκ, σε στερεότυπα για τεμπέληδες Μεξικάνους και φιλάρεσκους Αμερικάνους κι αν δεν κατέληγε με τον αναμενόμενο, ηθικοπλαστικό τρόπο. Έλα που η ελαφριά κωμωδία όμως, πουλάει στο ελληνικό καλοκαίρι όπου η διάθεση είναι πιο ανεβασμένη... Όσοι πιστοί, προσέλθετε...

Ιnfo: Πως Να Γίνεις Λατίνος Εραστής (How To Ba A Latin Lover). Κωμωδία. ΗΠΑ 2017. Πρεμιέρα: Πέμπτη 6 Ιουλίου. Σκηνοθεσία: Κεν Μαρίνο. Παίζουν: Εουτζένιο Ντερμπέζ, Σάλμα Χάγιεκ, Ρομπ Λόου, Κρίστεν Μπελ, Ράκελ Γουέλς. Διανομή: Tanweer.




Ο ΥΠΗΡΕΤΗΣ: Ο Τόνι, ένας εργένης και ξεπεσμένος αριστοκράτης, μετακομίζει στο Λονδίνο και προσλαμβάνει τον επαγγελματία υπηρέτη, Ούγκο Μπάρετ, για όλες τις υπηρεσίες στο σπίτι. Αρχικά μοιάζει ιδανικός, είναι διακριτικός, πιστός, πρόθυμος και υποτακτικός. Η Σούζαν, η φίλη του Τόνι όμως, τον αντιπαθεί από την πρώτη στιγμή. Ο Μπάρετ φέρνει την αδερφή του, Βέρα να δουλέψει στο σπίτι, κι ο Τόνι, έχει μια σύντομη, κρυφή, ερωτική ιστορία, μαζί της. Όταν όμως, μετά από ολιγοήμερη απουσία, οι Τόνι και Σούζαν, επιστρέψουν και βρουν τα δυο αδέρφια, που στην πραγματικότητα είναι εραστές, στο κρεββάτι του Τόνι, θα τους απολύσουν και τους δύο, ενώ η Σούζαν θα εγκαταλείψει τον Τόνι. Όταν οι δύο άντρες ξανασυναντιούνται σε μία παμπ, ο Μπάρετ πείθει τον Τόνι να τον επαναπροσλάβει και αντιλαμβανόμενος την αδύναμη θέληση του αφεντικού, του επιβάλλεται σταδιακά κι αντιστρέφει τους ρόλους μεταξύ τους στο σπίτι, διώχνοντας και την Σούζαν, που έχει, εν τω μεταξύ, επιστρέψει.

Ο Υπηρέτης, βασίζεται σ' ένα μυθιστόρημα του Ρόμπερτ Μομ, το οποίο διασκεύασε για την οθόνη ο σπουδαίος δραματουργός Χάρολντ Πίντερ και σκηνοθέτησε ο Τζόζεφ Λόουζι. Μέσα από την ιστορία ενός μεγαλοαστού που πέφτει κάτω από τη διαβρωτική επήρεια του υπηρέτη του, με αποτέλεσμα, από αφεντικό να γίνει υποτελής, ο Αμερικανός Λόουζι, κάνει μία μπαρόκ στην όψη, παρακμιακή στην καρδιά της και κυνική, στην ουσία της, ταινία. Ένα sui generis πορτρέτο της μεγαλοαστικής αγγλικής τάξης, το οποίο περιγράφει ένα κόσμο έρμαιο των καταστροφικών ορμών του, καθώς μέσα του συγκρούονται αντίρροπες δυνάμεις, οι οποίες εξουδετερώνουν, η μια την άλλη, ώσπου να οδηγηθούν στην καταστροφή. Ταυτόχρονα περιγράφει το χρονικό μιας καταπιεσμένης και σαδομαζοχιστικής ερωτικής έλξης ανάμεσα στους δύο άντρες (και ανάμεσα στις δύο κοινωνικές τάξεις, βεβαίως βεβαίως), πράγμα που κάνει την ταινία να θεωρείται, μία από τις πρώτες της εποχής της, με καλυμμένη, ΛΟΑΤ θεματική. Συγκλονιστική η ερμηνεία του Ντερκ Μπόγκαρντ.

Ιnfo: Ο Υπηρέτης (The Servant). Ψυχολογικό Δράμα. Βρετανία 1963. Επανέκδοση: Πέμπτη 6 Ιουλίου. Σκηνοθεσία: Τζόζεφ Λόουζι. Παίζουν: Ντερκ Μπόγκαρντ, Σάρα Μάιλς, Τζέιμς Φοξ, Γουέντι Γκρεγκ. Διανομή: Bibliotheque.


 
εμφάνιση σχολίων