5
5
σχόλια
1200
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ
Όλα Όσα Αγαπήσαμε. Μικρά Βήματα. Ο Γιατρός Έχει Τρεχάματα. Η Μούμια. Ξα Μου
 
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΑΚΗΣ ΛΑΚΤΑΡΙΔΗΣ [email protected]
14 Ιουνίου 2017

ΟΛΑ ΟΣΑ ΑΓΑΠΗΣΑΜΕ: Η Γκαμπριέλ κατάγεται από ένα μικρό χωριό στην Νότια Γαλλία, σε μία εποχή που η εμμονή της για αληθινή αγάπη λογαριάζεται από σκανδαλώδες έως και παρανοϊκή. Ενάντια στην θέληση της, οι γονείς της, την παντρεύουν με τον Χοσέ, έναν έντιμο και στοργικό, Ισπανό αγρότη. Όταν την στέλνουν στις Άλπεις για να θεραπευτεί από τις πέτρες που εμφάνισε στα νεφρά, γνωρίζει τον γοητευτικό Αντρέ, έναν τραυματία βετεράνο του πολέμου της Ινδοκίνας, που αναζωπυρώνει το πάθος που έκρυβε μέσα της. Με αυτόν τον καινούριο έρωτα, λαχταράει να το σκάσει από τον γάμο της που, εκείνη θεωρεί πως, την κρατάει φυλακισμένη. Αυτή την φορά είναι αποφασισμένη να ακολουθήσει το όνειρο της.

Η Νικόλ Γκαρσία (Κάτω Από τα Φώτα της Πλατείας), μεταφέρει στο σινεμά ένα μυθιστόρημα της Μιλένα Άγκους, για την εμμονική αναζήτηση του έρωτα, από μια συναισθηματικά διαταραγμένη γυναίκα. Ήδη από τις πρώτες σκηνές, ο θεατής καταλαβαίνει πως έχει να κάνει με ένα κορίτσι, το οποίο δεν στέκει και πολύ στα καλά του. Χάρη στην ατμοσφαιρική σκηνοθεσία και την αφοπλιστική ερμηνεία της Μαριόν Κοτιγιάρ, αυτή η, όχι και τόσο συμπαθής αρχικά ηρωίδα, καταφέρνει να γίνει οικεία και να τον κάνει (τον θεατή), να ενδιαφερθεί για την τύχη της. Τον κάνει ακόμη και να αποδεχτεί την, ολίγο υπερβολική, αφηγηματική ανατροπή, η οποία την οδηγεί στο αναμενόμενο φινάλε της ιστορίας της.

Όπως και στο εντελώς διαφορετικό, Δυο Μέρες, Μια Νύχτα, των αδερφών Νταρντέν, στο οποίο πρωταγωνιστούσε και πάλι η Κοτιγιάρ, ο πραγματικός αφανής ήρωας της αφήγησης, είναι ο, γεμάτος κατανόηση, σύζυγος της ηρωίδας. Ωραία αναπαράσταση της εποχής. Υπέροχο σάουντρακ από τον Βρετανό, Ντάνιελ Πέμπερτον (Steve Jobs). Συμπαθές και ατμοσφαιρικό μελόδραμα, με στοιχεία ερωτισμού και ψυχασθένειας.

Ιnfo: Όλα Όσα Αγαπήσαμε (Mal de Pierres/From The Land Of The Moon/Illusion of Love). Αισθηματική Δραματική Εποχής. Γαλλία, Βέλγιο, Καναδάς 2016. Πρεμιέρα: Πέμπτη 15 Ιουνίου. Σκηνοθεσία: Νικόλ Γκαρσία. Παίζουν: Μαριόν Κοτιγιάρ, Λουί Γκαρέλ, Άλεξ Μπρέντεμιλ. Διανομή: Spentzos Film.





ΜΙΚΡΑ ΒΗΜΑΤΑ: Η Κλερ είναι μια χαρισματική μαία, με φυσικό ταλέντο και το πιο απαλό άγγιγμα. Οι μέθοδοι της όμως έρχονται σε αντίθεση με τη μοντέρνα ιατρική. Όντας πιο κοντά στο τέλος της καριέρας της πλέον παρά στην αρχή, καθώς το μαιευτήριο στο οποίο δουλεύει, ετοιμάζεται να κλείσει, αρχίζει να αμφισβητεί τη θέση και τις ικανότητες της.

Μια μέρα δέχεται ένα περίεργο τηλεφώνημα, μια φωνή από το παρελθόν. Η Μπεατρίς, η επιπόλαιη και πάντα υπερβολική ερωμένη του πατέρα της έχει κάποια νέα και την πιέζει να βρεθούν, 30 χρόνια μετά το θάνατο του. Αντίθετες με κάθε τρόπο, η συνεσταλμένη Κλερ και η απενοχοποιημένη Μπεατρίς, η οποία στην πραγματικότητα δεν έχει μπροστά της πολύ χρόνο ζωής ακόμη, θα μάθουν να δέχονται η μία την άλλη και θα επανορθώσουν για τα χαμένα χρόνια.

Δραματική κομεντί της σύγχρονης γαλλικής σχολής, γραμμένη και σκηνοθετημένη από τον Μαρτέν Προβόστ (Το Χάρισμα της Σεραφίν, 2008), η οποία βασίζεται στις αντιπαραθέσεις των δύο χαρακτήρων, αλλά και στις εξαιρετικές ερμηνείες των δύο πρωταγωνιστριών της. Της Κατρίν Φρο (Το Κορίτσι Που Γύριζε τις Σελίδες), στον ρόλο της Κλερ και της Κατρίν Ντενέβ, στον ρόλο της Μπέατρις.

Ιnfo: Μικρά Βήματα (Sage Femme/The Midwife). Δραματική Κομεντί. Γαλλία 2017. Πρεμιέρα: Πέμπτη 15 Ιουνίου. Σκηνοθεσία: Μάρτιν Προβόστ. Παίζουν: Κατρίν Ντενέβ, Κατρίν Φρο, Ολιβιέ Γκουρμέ. Διανομή: Seven Films.



Ο ΓΙΑΤΡΟΣ ΕΧΕΙ ΤΡΕΧΑΜΑΤΑ: Ο Τόνι Σερβίλο είναι ο Ελία. Ένας επιστήμονας, ψυχίατρος, χωρισμένος εδώ και λίγο καιρό από τη σύζυγό του Τζιοβάνα ( Όχι νομικά, γιατί τα διαζύγια κοστίζουν). Μένει μόνος σε ένα διαμέρισμα που χρησιμοποιεί και ως ιατρείο για τις συνεδρίες με τους ασθενείς του (Για την ακρίβεια μισό διαμέρισμα, αφού έχει χωρίσει απλώς το σπίτι που έμενε με τη γυναίκα του στα δύο, καθώς και οι μετακομίσεις κοστίζουν). Ένα βράδυ η καρδιά του Ελία τού στέλνει προειδοποιητικό μήνυμα και ο γιατρός συνιστά γυμναστική. Ο Ελία παρότι σιχαίνεται την άσκηση, αποφασίζει να μπει σε πρόγραμμα. Τότε είναι που μπαίνει στη ζωή του η Κλαούντια (Βερόνικα Ετσέγκι), μια personal trainer με κέφι, παρορμητισμό και γοητευτική ελαφρότητα, που θα βαλθεί να του κάνει σωστά γυμνάσια. Εκείνος βάζει το, νους υγιής, κι εκείνη το, εν σώματι υγιεί, και μαζί αρχίζουν να τρέχουν στις περιπέτειες της ζωής και των σχέσεων. Ένα τρέξιμο που θα τους ενώσει με μία απρόσμενη μα τόσο τρυφερή φιλία.

Ιταλική, screwball κωμωδία, από αυτές που κάποτε έκαναν θραύση και στην χώρα μας. Απόλυτα καλοκαιρινή (ό,τι και να σημαίνει αυτό για τον καθένα μας), βλέπεται κυρίως χάρη στην ερμηνεία του αγαπημένου, Τόνι Σερβίλο (Η Τέλεια Ομορφιά, Οι Εξομολογήσεις).

Ιnfo: Ο Γιατρός Έχει Τρεχάματα (Lasciati Andare/Let Yourself Go). Κωμωδία. Ιταλία 2017. Πρεμιέρα: Πέμπτη 15 Ιουνίου. Σκηνοθεσία: Φρανσέσκο Αμάτο. Παίζουν: Τόνι Σερβίλο, Κάρλα Σινιόρις, Βερόνικα Ετσέγκι. Διανομή: Danaos Films.



Η ΜΟΥΜΙΑ: Θαμμένη, εδώ και 5000 χρόνια, κάπου βαθιά στην έρημο της Μεσοποταμίας, η καταραμένη Αιγύπτια βασίλισσα Αμανέτ, επιστρέφει στην επιφάνεια κι αναζητά τρόπους να κυριαρχήσει στο σύγχρονο κόσμο, σκορπίζοντας γύρω της τον τρόμο. Σε έναν ιδιότυπο κόσμο θεών και τεράτων, η διαφορά μεταξύ καλού και κακού γίνεται πολλές φορές ιδιαίτερα δυσδιάκριτη και οι θυσίες μοιάζουν μονόδρομος, καθώς ένας αρχαιοκάπηλος και μία αρχαιολόγος, που βρίσκονται στην εμπόλεμη περιοχή της Μοσούλης, μεταφέρουν την μούμια της Αμανέτ στο Λονδίνο, όπου μόλις έχει ανακαλυφθεί, ένα υπόγειο μαυσωλείο ιπποτών.

Τρικυμία στο κρανίο των, πρωτοκλασάτων κατά τα άλλα, σεναριογράφων που νομίζουν ότι έτσι εκμοντερνίζουν μέσω της Dark Universe (που δυστυχώς έχει σκοπό να κάνει το ίδιο, με όλα τα κλασικά Τέρατα της Universal, της δεκαετίας του '30, ως αντίπαλο δέος, στις σειρές της Marvel και της DC), την Μούμια του 1932, κλασική ταινίας τρόμου, με τον Μπόρις Καρλόφ.

Περισσότερο περιπέτεια δράσης και φαντασίας, παρά ταινία τρόμου, με σούπερ εφέ, αλλά καθόλου ατμόσφαιρα, θυμίζει τον άψυχο Βαν Χέλσινγκ (2004), του Στίβεν Σόμερς (ο οποίος ήταν να το σκηνοθετήσει αρχικά) και απευθύνεται στο κοινό των πολυκινηματογράφων.

Info: Η Μούμια (The Mummy). Περιπέτεια Φαντασίας. ΗΠΑ 2017. Πρεμιέρα: Πέμπτη 15 Ιουνίου. Σκηνοθεσία: Άλεξ Κούρτσμαν. Παίζουν: Τομ Κρουζ, Ράσελ Κρόου, Άναμπελ Γουόλις, Σοφία Μπουτέλα. Διανομή: UIP.



ΞΑ ΜΟΥ: Το Ξα Μου > εξά μου = εξουσία μου, ερμηνεύεται στην Κρήτη, ως: κάνω αυτό που πιστεύω-παίρνω την ευθύνη για τις πράξεις μου.

Η απάντηση του Τζόνι στην ξαφνική απόλυσή του από διευθυντής ξενοδοχείου, μέσα στην οικονομική κρίση, είναι το να φτιάξει κι αυτός το δικό του σπήλαιο. Από τη γυναίκα και τα παιδιά του όμως ως τους τυχαίους συνοδοιπόρους του στην Κρήτη, θα παρακινηθεί σε ανοίκεια, απρόοπτα και αναζωογονητικά βιώματα κοντά στη γη και τη φύση που ίσως τον φέρουν αντιμέτωπο με την ίδια τη δύναμη και τη θέληση του εαυτού του, με την εξά του και με όλα όσα υπάρχουν γύρω μας και δεν τα βλέπουμε. Με την κρητική γη να αποτελεί όχι απλώς πεδίο δράσης αλλά οργανικό κομμάτι της ταινίας και φέρνοντας στο μυαλό την αλληγορία του σπηλαίου του Πλάτωνα, η Ξα Μου, σύμφωνα με την δημιουργό της, Κλειώ Φανουράκη, δεν είναι μια ταινία για την ελληνική κρίση, αλλά μια αισιόδοξη ταινία για όλες τις κρίσεις, εκείνες που καταρρίπτουν τις σταθερές και μας αναγκάζουν να επανεφεύρουμε τον εαυτό μας και τις σχέσεις μας με τους ανθρώπους, τη γη και τον κόσμο γύρω μας, όπου οι ηθοποιοί συναντούν ντόπιους ψαράδες, αγρότες, αμπελουργούς, κτηνοτρόφους και τυροκόμους, σε μια ηθογραφία, γραμμένη από την ίδια τη σκηνοθέτη.

Info: Ξα Μου. Δραματική Κομεντί. Ελλάδα 2016. Πρεμιέρα: Πέμπτη 15 Ιουνίου. Σκηνοθεσία: Κλειώ Φανουράκη. Παίζουν: Γιώργος Χωραφάς, Σοφία Χιλλ, Άννα Φόνσου, Ζωή Χωραφά, Λευτέρης Ελευθερίου, Νίκος Μπουσδούκος, Αλέξανδρος Μυλωνάς. Παραγωγή: Amusing FREEater. Διανομή: Ανεξάρτητη.

 
εμφάνιση σχολίων