7
7
σχόλια
2448
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ
Aquarius. Το Δείπνο. Polina: Ο Χορός Είναι η Ζωή Μου. Σουβενίρ. Chuck: Η Πραγματική Ιστορία του Rocky Balboa. Οι Πειρατές της Καραϊβικής: Η Εκδίκηση του Σαλαζάρ. Στην Παγίδα του Νόμου
 
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΑΚΗΣ ΛΑΚΤΑΡΙΔΗΣ [email protected]
25 Μαΐου 2017

AQUARIUS: Η Κλάρα, μια 65χρονη χήρα και συνταξιούχος κριτικός μουσικής, κατάγεται από μια πλούσια οικογένεια της Βραζιλίας και είναι η τελευταία κάτοικος του Aquarius, ενός ιστορικού κτιρίου που χτίστηκε τη δεκαετία του '40 στο παραθαλάσσιο Ρεσίφε. Όλα τα γειτονικά διαμερίσματα έχουν ήδη πουληθεί σε μια πολυεθνική που έχει άλλα σχέδια για την περιοχή, εκείνη όμως έχει ορκιστεί ότι θα αφήσει το σπίτι της μόνο αν πεθάνει. Η ένταση που δημιουργείται, διαταράσσει την καθημερινότητα της Κλάρα. Την κάνει επίσης να σκεφτεί τους αγαπημένους της ανθρώπους, το παρελθόν και το μέλλον της.

Το Aquarius που προβλήθηκε στο περασμένο φεστιβάλ των Καννών, είναι κατά την γνώμη της στήλης που διαβάζετε, μια από τις καλύτερες ταινίες της φετινής σεζόν. Όπως και στην, επίσης από την Βραζιλία ερχόμενη, Δεύτερη Μάνα, την οποία είδαμε πέρυσι, μια φαινομενικά απλή ιστορία κοινωνικών διαστάσεων, μετατρέπεται, χωρίς περιττές φορτιτούρες, σε ένα ξεκάθαρα πολιτικό σχόλιο.

Η Κλάρα της μυθοπλασίας, δεν αντιπροσωπεύει την συντηρητική φιγούρα μιας πεισματάρας ηλικιωμένης γυναίκας, η οποία δεν μπορεί να ξεκολλήσει από τις λάσπες του ένδοξου παρελθόντος της. Η άρνησή της να εγκαταλείψει το παλιό διαμέρισμά της, πουλώντας το στην εταιρεία που έχει ήδη αγοράσει όλα τα υπόλοιπα, έχει να κάνει με την αξιοπρέπειά της, η οποία δεν της επιτρέπει, να ξεπουλήσει μια ολόκληρη ζωή για χάρη μιας κακώς νοούμενης προόδου που αποζητά να ισοπεδώσει τα πάντα, στο όνομα ενός, εσφαλμένα λεγόμενου, εκσυγχρονισμού: την οικονομική εκμετάλλευση ολόκληρης της παραλιακής της πόλης της.


Τι κι αν της το ζητούν τα παιδιά της που φοβούνται για την ασφάλειά της; τι κι αν οι υπόλοιποι, πρώην γείτονές της την προπηλακίζουν για τα λεφτά που υπολογίζουν να πάρουν από την πώληση των δικών τους διαμερισμάτων, θεωρώντας την εγωίστρια και αναίσθητη για το κοινό καλό, το δικό τους και της περιοχής; Εκείνη, έχοντας σαν παράδειγμα την αγαπημένη της θεία, η οποία αρνούνταν να υποταχτεί στους περιορισμούς της ηλικίας της (υπάρχει μια απολαυστική σκηνή στην αρχή της ταινίας), θα πεισμώσει και θα πάρει ριψοκίνδυνες αποφάσεις, στην προσπάθειά της να περισώσει την ανθρώπινη υπόστασή της και το καταφύγειό της, από τα νύχια του νεοφιλελεύθερου καπιταλισμού, κατά την άποψη του οποίου, όλα έχουν μία τιμή, όλα πουλιούνται κι όλα αγοράζονται. Θα αντισταθεί με όποιο τρόπο μπορεί, ακόμα κι όταν υποψιαστεί, πως μια τέτοια προσπάθεια μοιάζει απέλπιδα.

Η Σόνια Μπράγκα (Το Φεγγάρι Σταμάτησε στο Παραντόρ, Το Φιλί της Γυναίκας Αράχνης), βρίσκει επιτέλους τον μεγάλο ρόλο που της αξίζει, ενώ ο σκηνοθέτης της, Κλέμπερ Μεντόνσα Φίλιου (Neighboring Sounds), του οποίου όλες οι ταινίες εξελίσσονται στο Ρεσίφε, την πόλη καταγωγής του, είχε την χαρά να δει την δημιουργία του να κερδίζει 28 διαφορετικά βραβεία ανά τον κόσμο (ανάμεσά τους, το Film Indepented Spirit Award), πολλές πρωτιές σε φεστιβάλ, αλλά και πλήθος (22), άλλες υποψηφιότητες, ανάμεσά τους και το Queer Palm, του φεστιβάλ των Καννών.

Ιnfo: Aquqrius. Κοινωνική, Δραματική. Βραζιλία, Γαλλία 2016. Πρεμιέρα: Πέμπτη 25 Μαίου. Σκηνοθεσία-Σενάριο: Κλέμπερ Μεντόνσα Φίλιου. Παίζουν: Σόνια Μπράγκα, Μεβ Τζίνκις, Ιραντίρ Σάντος. Διανομή: Seven Films.




ΤΟ ΔΕΙΠΝΟ: Μια ζεστή καλοκαιρινή βραδιά δύο παντρεμένα ζευγάρια βγαίνουν για φαγητό σε ένα μοδάτο εστιατόριο. Συζητάνε για διάφορα τετριμμένα ζητήματα, τη δουλειά, τις διακοπές, τις πρόσφατες ταινίες, αλλά όλες αυτές οι αερολογίες είναι μια απόπειρα για να συγκαλύψουν την ένταση που επικρατεί μεταξύ τους. Οι δεκαπεντάχρονοι γιοι τους έχουν διαπράξει μαζί ένα έγκλημα, το οποίο έχει καταγραφεί από κάμερα. Οι εικόνες έχουν μεταδοθεί από την τηλεόραση, αλλά τα δυο αγόρια δεν έχουν ταυτοποιηθεί ακόμη. Ωστόσο η σύλληψή τους επίκειται.

Καθώς το δείπνο φτάνει στη γαστριμαργική του κορύφωση, τα προσωπεία της πολιτισμένης συμπεριφοράς πέφτουν. Τα μαχαίρια βγαίνουν. Ως που είναι διατεθειμένοι να φτάσουν για να προστατεύσουν τα παιδιά τους;

Πρόκειται για άλλη μία διασκευή του γνωστού μυθιστορήματος του Χέρμαν Κοχ, όπου κατά την διάρκεια ενός δείπνου, δυο εύπορα παντρεμένα ζευγάρια, συνειδητοποιούν ότι τα παιδιά τους έχουν διαπράξει ένα φρικτό έγκλημα. Η τελευταία φορά που το είδαμε ξανά στην οθόνη ήταν στο, Τα Δικά Μας Παιδιά (2014), του Ιβάνο ντε Ματέο. H ταινία του Όρεν Μόβερμαν (The Messenger), προσπαθεί και μέχρι ενός σημείου καταφέρνει, να λειτουργεί ταυτόχρονα, σαν πικρά χιουμοριστική σάτιρα, σκοτεινό ψυχολογικό θρίλερ και κοινωνική καταγγελία (σε ό,τι αφορά την αντιμετώπιση της ψυχασθένειας γενικότερα). Ξεκινάει σαν σκοτεινή κωμωδία και μέσα από φλας μπακ που συμπληρώνουν τα κενά για τα γεγονότα που έχουν ήδη συμβεί, αλλά και για το ποιόν του χαρακτήρα των ηρώων της, συνεχίζει σαν ένα τυπικό ψυχολογικό θρίλερ και καταλήγει σαν μια ηθικοπλαστική σπουδή πάνω στο έγκλημα και (κατά συνέπεια), την τιμωρία που ακολουθεί. Όλα αυτά τα υλικά μαζί όμως και ο τρόπος που σερβίρονται, μπουκώνουν την αφήγηση και κάθονται λίγο βαριά στο κινηματογραφικό στομάχι του θεατή. Δεν της λείπουν οι επί μέρους λεπτές γεύσεις, ακόμη κι αν ακόμη, τις περισσότερες φορές, οι τέσσερις ηθοποιοί που πρωταγωνιστούν (ειδικά οι γυναίκες), μοιάζουν να μην βοηθούνται στο να αποκαλύψουν πραγματικά, το μέγεθος των ερμηνευτικών δυνατοτήτων τους.

Ιnfo: Το Δείπνο (The Dinner). Δραματικό, Θρίλερ, Μυστηρίου. ΗΠΑ 2016. Πρεμιέρα: Πέμπτη 25 Μαίου. Σκηνοθεσία: Όρεν Μόβερμαν. Παίζουν: Ρίτσαρντ Γκιρ, Λόρα Λίνεϊ, Στιβ Κούγκαν, Ρεμπέκα Χολ. Διανομή: Tanweer.




POLINA: Ο ΧΟΡΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΖΩΗ ΜΟΥ: Μόσχα, αρχές της δεκαετίας του ’90. Η 8χρονη Πολίνα είναι μια προικισμένη μπαλαρίνα. Παρά την φτωχική της καταγωγή, γίνεται δεκτή στη φημισμένη σχολή του Καθηγητή Μποζίνσκι, ο οποίος εκπαιδεύει χορευτές για τα μπαλέτα Μπολσόι. Εκείνος αμέσως αντιλαμβάνεται το φοβερό της ταλέντο και την κάνει να εργαστεί τόσο σκληρά που στα 18 της το όνειρό της επιτέλους γίνεται πραγματικότητα και κερδίζει μια θέση στα Μπολσόι.
Εκεί, θα γνωρίσει τον Αντριάν, έναν γοητευτικό Γάλλο χορευτή που θα την βοηθήσει να ανακαλύψει την αγάπη αλλά, το κυριότερο, μια νέα μορφή χορού, πιο σύγχρονη και εκφραστική – ένα είδος χορού που θα αλλάξει την ζωή της για πάντα. Από την Μόσχα μέχρι την Γαλλία και το Βέλγιο, από την επιτυχία ως την απογοήτευση, ακολουθούμε το απίστευτο ταξίδι της ζωής της Πολίνα.

Βασισμένη στο κόμικ μυθιστόρημα του Μπαστιέν Βιβέ, Polina, από το 2011, η εν λόγω ταινία, την οποία υπογράφουν, ο βραβευμένος χορογράφος, Αντζελίν Πρελιοκάι και η συνεργάτης του, Βαλερί Μίλερ, περιέχει πολλά αυτοβιογραφικά στοιχεία του πρώτου, αν και στην πραγματικότητα, οι γονείς του Πρελιοκάι ήταν φτωχοί Αλβανοί πρόσφυγες, ενώ αυτοί της Πολίν, παρουσιάζονται, ως μικρομεσαίοι Ρώσοι. Ένα άλλο κοινό στοιχείο επίσης, είναι και το ότι σπούδασε κι εκείνος κλασικό χορό, πριν μεταπηδήσει στον μοντέρνο, ωστόσο, η φιλοδοξία της ταινίας, δεν είναι στο να ακολουθήσει πιστά μια συγκεκριμένη ιστορία, αλλά στο να απεικονίσει τις δυσκολίες και την ομορφιά του χορού και του κόσμου του.

Η αφήγηση είναι ελλειπτική, η διαδρομή της χωρίζεται άτυπα σε δυο μονοπάτια (εκείνο της ιστορίας της οικογένειας κι εκείνο του προσωπικού αγώνα της Πολίν να γίνει χορεύτρια). Πολλά σημαντικά γεγονότα, είτε συμβαίνουν εκτός κάδρου, είτε απεικονίζονται με τρόπους που ακολουθούν τα γνωστά κινηματογραφικά κλισέ, πολλές φορές χωρίς καν να ξεκαθαρίζουν τους λόγους για τους οποίους οι ήρωες, αντιδρούν ή συμπεριφέρονται με τον όποιο, συγκεκριμένο τρόπο, ενώ άλλες πάλι φορές, χωρίς ασχοληθούν ιδιαίτερα με το τελικό αποτέλεσμά τους.

Ενδιάμεσα, δεν λείπουν οι συγκινήσεις, αισθητικές, συναισθηματικές ή κινηματογραφικές. Όσοι ασχολούνται με τον μοντέρνο χορό θα βρουν πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία. Το φινάλε δε, το οποίο δίνει στο σύνολο μια ονειρική διάσταση σε όλα όσα προηγήθηκαν, καταφέρνει να σώσει τις εντυπώσεις μιας άνισης, αλλά σίγουρα ενδιαφέρουσας ταινίας.

Ιnfo: Polina: Ο Χορός Είναι η Ζωή Μου (Polina, Danser sa vie). Δραματική. Γαλλία 2016. Πρεμιέρα: Πέμπτη 25 Μαίου. Σκηνοθεσία: Αντζελίν Πρελιοκάι & Βαλερί Μίλερ. Ηθοποιοί: Αναστάσια Σέβτσοβα, Ζιλιέτ Μπινός, Νιλς Σνάιντερ, Αλεκσέι Γκούσκοβ. Διανομή: Odeon.




ΣΟΥΒΕΝΙΡ: Η Λιλιάν ήταν κάποτε η Laura, μία τραγουδίστρια που πήρε μέρος το 1974 στον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision και έχασε με μικρή διαφορά από τους ABBA. Σήμερα συσκευάζει φαγητό σε μια μικρή βιοτεχνία και τίποτα δεν θυμίζει την άλλοτε star. Μέχρι την ημέρα που θα γνωρίσει τον 20χρονο Ζαν που θα την πείσει να επιστρέψει στην σκηνή.  την μουσική των Pink Martini.

Συμπαθής, έως και συγκινητική (για κάποιους), νοσταλγικά pop, αισθηματική, δραματική κομεντί, με την Ιζαμπέλ Ιπέρ, να υποδύεται με την αξεπέραστη υποκριτική της δεινότητα, την βασική ηρωίδα, σε μια ιστορία που μοιάζει περισσότερο με γκέι φαντασίωση, ενός, κατά προτίμηση, Αυστραλού σκηνοθέτη, αλά Μπαζ Λούρμαν ή Στίβεν Έλιοτ. Τον ρόλο αυτό αναλαμβάνει ο Μπαβό Ντεφουρνέ, ο Βέλγος σκηνοθέτης του North Sea Texas (2011).
 
Αν και το μπάτζετ εδώ είναι σχετικά μικρό, λειτουργεί τελικά υπέρ της όλης σύλληψης, καθώς την κατεβάζει στα μέτρα μιας, φαντασιακής πάντα, καθημερινότητας, τονίζοντας το δραματικό στοιχείο, χωρίς όμως να στερεί τις ευπρόσδεκτες, απαραίτητες, ελαφριές ανάσες του απαραίτητου camp. Θα την εκτιμήσουν περισσότερο όσοι αγαπούν την Eurovision, αλλά δεν είναι ιδιαίτερα νεαροί σε ηλικία.

Info: Σουβενίρ (Souvenir). Αισυηματική Δραματική Κομεντί. Βέλγιο, Λουξεμβούργο, Γαλλία 2016. Πρεμιέρα: Πέμπτη 25 Μαίου. Σκηνοθεσία: Μπαβό Ντεφουρνέ. Παίζουν: Ιζαμπέλ Ιπέρ, Κέβιν Αζάι, Γιόχαν Λεϊσέν. Διανομή: Spentzos Film.




CHUCK: Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ROCKY BALBOA: Τα αιματοβαμμένα ρινγκ που άφηνε στο πέρασμά του ήταν καθημερινότητα. Οι γυναίκες που αγαπούσαν να τον μισούν ήταν πάντα στο μυαλό του. Τα ποτά και η άσωτη ζωή τον καθόρισαν. Γνωρίστε τον Chuck, τον πραγματικό Rocky Balboa. την ιστορία του Chuck Wepner, ενός πωλητή αλκοολούχων ποτών από το Νιου Τζέρσεϊ, ο οποίος κατάφερε να αντέξει 15 γύρους στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Βαρέων Βαρών του 1975 εναντίον του διασημότερου μποξέρ όλων των εποχών, Μοχάμεντ Άλι, και τελικά ενέπνευσε το πολλών δισεκατομμυρίων franchise του Rocky. Στα δέκα χρόνια του ως μποξέρ, ο Wepner υπέστη οκτώ σπασμένες μύτες, δύο knockouts και συνολικά 313 ράμματα. Αλλά οι σκληρότερες μάχες που έδωσε ήταν έξω από το ρινγκ, ζώντας μια επική ζωή γεμάτη ποτά, ναρκωτικά, άγρια θηλυκά και πολλά σκαμπανεβάσματα.

Ο Καναδός Φιλίπ Φαλαρντό (Ο Αξιαγάπητος Κύριος Λαζάρ), σκηνοθετεί την ιστορία του ανθρώπου που ενέπνευσε τον Ρόκι, τον κινηματογραφικό μποξέρ με το πρόσωπο του Σιλβέστερ Σταλόνε. Η ταινία δεν έχει να κάνει με τα νεανικά του χρόνια, αλλά με τα γεγονότα από το 75 και μετά, την εποχή της παρακμής του. Είναι ακαδημαϊκά γυρισμένη, αλλά έχει σωστή αίσθηση της εποχής που περιγράφει και δίνει στον καρατερίστα (όρος που αναφέρεται σε ηθοποιούς που χτίζουν λαμπρή καριέρα σε δεύτερους, αλλά όχι αμελητέους ρόλους), Λιβ Σράιμπερ (Spotlight), έναν πολυπόθητο, οσκαρικών προδιαγραφών, πρωταγωνιστικό ρόλο. Δεν καινοτομεί, αλλά και δεν είναι καθόλου αδιάφορη σαν βιογραφία ενός πρώην ειδώλου το οποίο βρήκε την γεύση του Αμερικάνικου Όνειρου, λίγο πικρή.

Ιnfo: Chuck: Η Ιστορία του Πραγματικού Rocky Balboa (Chuck/The Bleeder). Δραματική Βιογραφία. ΗΠΑ 2016. Πρεμιέρα: Πέμπτη 25 Μαίου. Σκηνοθεσία: Φιλίπ Φαλαρντό. Παίζουν: Λιβ Σράιμπερ, Ελίζαμπεθ Μος, Ρον Πέρλμαν, Ναόμι Γουάτς, Τζιμ Γκάφιγκαν, Μάικλ Ραπαπόρτ. Διανομή: Odeon.




ΟΙ ΠΕΙΡΑΤΕΣ ΤΗΣ ΚΑΡΑΪΒΙΚΗΣ: Η ΕΚΔΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΣΑΛΑΖΑΡ: Ο Τζακ Σπάροου νιώθει τους ανέμους της δυστυχίας να φυσούν κατά πάνω του, όταν ναυτικοί-φαντάσματα με αρχηγό τον τρομακτικό Καπετάνιο Σαλαζάρ, το σκάνε από το Τρίγωνο του Διαβόλου με σκοπό να σκοτώσουν κάθε πειρατή στη θάλασσα – ειδικά τον ίδιο. Η μόνη ελπίδα επιβίωσης βρίσκεται στην ανεύρεση της θρυλικής τρίαινας του Ποσειδώνα, ένα ισχυρότατο όπλο που παρέχει στον κάτοχο της απόλυτο έλεγχο των θαλασσών. Για να τη βρει, θα χρειαστεί να συνεργαστεί με την Καρίνα Σμιθ, μια πανέξυπνη κι όμορφη αστρονόμο, και τον Χένρι, έναν ξεροκέφαλο νεαρό ναυτικό της βασιλικής ναυτικής ακαδημίας. Στο τιμόνι του Νεκρού Γλάρου, του θλιβερά μικρού και σκοροφαγωμένου πλοίου του, ο Τζακ αγωνίζεται να αλλάξει τη δυσοίωνη μοίρα του, αλλά και να σώσει τη ζωή του από τον πιο επικίνδυνο και μοχθηρό εχθρό που αντιμετώπισε ποτέ.

Ο Τζέρι Μπρουκχάιμερ και Ντίσνεϊ, αρμέγουν την αγελάδα των Πειρατών μέχρι να την εξοντώσουν, έτσι, η υποτιθέμενα τελευταία ταινία της σειράς ακολουθείται από μία ακόμη, πιο τελευταία. Σε αυτήν επιστρέφει και ο Ορλάντο Μπλουμ, ο οποίος απείχε από την τέταρτη συνέχεια και έχει να παίξει σε ταινία της σειράς από το Οι Πειρατές της Καραϊβικής: Στο Τέλος του Κόσμου, του 2007, που μαζί με την αμέσως προηγούμενη, Πειρατές της Καραϊβικής: Το Σεντούκι του Νεκρού (όταν επιτέλους αποφασίστηκε ότι ο τόνος θα πρέπει να είναι κατά βάση, κωμικός), είναι κατά την γνώμη της στήλης, οι δύο καλύτερες ταινίες από τις πέντε πλέον, για τις περιπέτειες του ιδιόρρυθμου πειρατή, Τζακ Σπάροου.

Η Εκδίκηση του Σαλαζάρ, δανείζεται στοιχεία από όλες τις προηγούμενες ταινίες της σειράς, έχει μεν πλάκα, αλλά κι ένα άσκοπα μπερδεμένο σενάριο, ενώ τα όχι ιδιαίτερα καλά, ψηφιακά εφέ, μάλλον δεν δικαιολογούνται από το τεράστιο μπάτζετ της παραγωγής. Τέλος, ο Χαβιέ Μπαρδέμ που πήρε την θέση του Κριστόφ Βαλτς ως Κακός της ιστορίας, υποδύεται τον Σαλαζάρ με χαρακτηριστική υπερβολή. Ο μόνος που διασώζεται με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, όπως και στην αφήγηση των ταινιών της σειράς, δεν είναι άλλος από τον ίδιο τον Τζακ Σπάροου, ο οποίος είναι γνωστός και ως Τζόνι Ντεπ.

Ιnfo: Οι Πειρατές της Καραϊβικής: Η Εκδίκηση του Σαλαζάρ (Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales/Salazar's Revenge). Περιπέτεια, Φαντασίας. ΗΠΑ 2017. Πρεμιέρα: Πέμπτη 25 Μαίου. Σκηνοθεσία: Γιοακίμ Ρένινγκ & Έσπεν Σάντμπεργκ. Παίζουν: Τζόνι Ντεπ, Τζέφει Ρας, Χαβιέ Μπαρδέμ, Ορλάντο Μπλουμ, Κάγια Σκοντελάριο. Διανομή: Feelgood Entertainment.




ΣΤΗΝ ΠΑΓΙΔΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ: Ο Τζακ και ο Ζακ είναι δυο ταλαίπωροι που την «έχουν πατήσει» για τα καλά. Του Τζακ, μαστρωπού το επάγγελμα, του πλάσαραν μια ανήλικη και τον «κάρφωσαν» για να τον πιάσει η αστυνομία επ' αυτοφόρω. Του Ζακ, άνεργου πρώην ντισκ τζόκεϊ σε ραδιοφωνικό σταθμό, του πλασάρουν ένα αυτοκίνητο με ένα πτώμα στο πορτμπαγκάζ, όταν ήταν τελείως μεθυσμένος. Οι δυο τους καταλήγουν στο ίδιο βρώμικο κελί σε μια φυλακή στη Νέα Ορλεάνη. Αμέσως συμφωνούν ότι δεν χωνεύουν ο ένας τον άλλο και αποφασίζουν να μην μιλούν μεταξύ τους. Εκεί παρουσιάζεται ο Ρομπέρτο, ένας Ιταλός μετανάστης που δεν μιλάει καλά αγγλικά, και επαναλαμβάνει όποια έκφραση πιάσει το αυτί του. Σε αντίθεση με τους δυο, ο Ρομπέρτο είναι αληθινός κακοποιός, αφού σκότωσε κάποιον με μια μπάλα του μπιλιάρδου που του πέταξε στο κεφάλι.

Επανέκδοση της cult ταινίας του Πάπα του Ανεξάρτητου Αμερικάνικου Κινηματογράφου, Τζιμ Τζάρμους (Paterson, Μόνο Οι Εραστές Μένουν Ζωντανοί, Καφές& Τσιγάρα, Ghost Dog, Ο Νεκρός, Μια Νύχτα Στον Κόσμο), η οποία έκανε ευρύτερα γνωστό τον ίδιο, αλλά και τον Ρομπέρτο Μπενίνι. Ο Ιταλός κωμικός, μαζί με τον Τομ Γουέιτς και τον τζαζίστα Τζον Λούρι των Lounge Lizards, ο οποίος είχε παίξει και στο, Πέρα Από τον Παράδεισο (την αμέσως προηγούμενη και αριστουργηματική, δεύτερη ταινία μεγάλου μήκους του Τζάρμους), συγκροτούν το καστ αυτής της indie κωμωδίας, όπου αυτό που την κάνει να ξεχωρίζει, είναι η αλληλεπίδραση των τριών χαρακτήρων (με τον Μπενίνι να κλέβει εύκολα την παράσταση χάρη στα pidgin Αγγλικά και το μεσογειακό ταπεραμέντο του), μεταξύ τους και όχι το στόρι της απόδρασης αυτό καθεαυτό, αν και δεν λείπουν οι αναφορές, στο χαμένο Αμερικάνικο Όνειρο, των μικρών και περιθωριακών ανθρώπων, οι σινεφίλ, νουάρ αναφορές και οι ποιητικές νότες, χάρη και στην ατμοσφαιρική φωτογραφία του Ρόμπι Μίλερ (μόνιμου συνεργάτη του Βιμ Βέντερς τα χρόνια εκείνα, αλλά και του ίδιου του Τζάρμους σε επόμενες δημιουργίες), η οποία αποτυπώνει με αξεπέραστο τρόπο, την αρχιτεκτονική της Νέας Ορλεάνης και την ημιτροπική, μεθυστική ατμόσφαιρα της Λουιζιάνα. Ένα υπέροχο σινεφιλικό δώρο για το επερχόμενο καλοκαίρι.

Ιnfo: Στην Παγίδα του Νόμου (Down By Law). Αστυνομική Δραματική Κομεντί. ΗΠΑ 1986. Επανέκδοση: Πέμπτη 25 Μαίου. Σκηνοθεσία: Τζιμ Τζάρμους. Παίζουν: Τζον Λούρι, Τομ Γουέιτς, Ρομπέρτο Μπενίνι, Έλεν Μπάρκιν. Διανομή: Seven Films.


 
εμφάνιση σχολίων