8
7
σχόλια
3141
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ
Όταν Τελειώσει ο Έρωτας. Το Δίχτυ. Άγρια Όνειρα. Δυο Καρδιές. Ένας Δράκος Έρχεται. Ο Μαθητευόμενος. Φύλακες του Γαλαξία 2. Στην Κορυφή του Κόσμου. Εβδομάδα Ισραηλινού Κινηματογράφου
 
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΑΚΗΣ ΛΑΚΤΑΡΙΔΗΣ [email protected]
4 Μαΐου 2017

ΟΤΑΝ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ Ο ΕΡΩΤΑΣ: Μετά από 15 χρόνια συμβίωσης, η Μαρί και ο Μπορίς αποφασίζουν να πάρουν διαζύγιο. Η Μαρί είχε αγοράσει το σπίτι στο οποίο ζουν με τις δύο κόρες τους, αλλά ο Μπορίς υπήρξε εκείνος που ως αρχιτέκτονας, το είχε ανακαινίσει πλήρως. Καθώς δεν έχει δουλειά και δεν μπορεί να νοικιάσει κάποιο άλλο σπίτι για να ζήσει, πρέπει να συνεχίσουν να συγκατοικούν. Ακόμα και όταν όλα έχουν ειπωθεί, κανένας δεν είναι πρόθυμος να κάνει πίσω στο θέμα της μοιρασιάς της ιδιοκτησίας και στον τρόπο της επιμέλειας των δίδυμων κοριτσιών τους.

Ο Γιοακιμ Λαφός, του αγαπημένου της στήλης, Πέρα Από την Λογική, επιστρέφει στην Ευρώπη και στα ενδοοικογενειακά δράματα των ζευγαριών του Δυτικού Κόσμου, μετά την περιπλάνησή του στο αφρικανικό Τσαντ με τους Λευκούς Ιππότες, την προηγούμενη δουλειά του. Η Μαρί και ο Μπορίς, προσπαθούν να ανεχθούν ο ένας τον άλλον, μετά το τέλος του έρωτα τους, όπως υποδηλώνει ο ελληνικός τίτλος. Μοιράζονται τις ώρες και τις μέρες της επιμέλειας των μικρών τους κοριτσιών συγκατοικώντας αναγκαστικά, καθώς εκείνος αρνείται να φύγει πριν να μοιράσουν την ιδιοκτησία τους με τον τρόπο που εκείνος πιστεύει πως τον συμφέρει καλύτερα. Μέσα από εντάσεις, αλλά και αναπάντεχες συμφιλιώσεις, ένα απρόσμενο, αλλά όχι και μη αναστρέψιμο γεγονός, θα σταθεί η αιτία να βρουν μια λύση.


Γυρισμένη ολόκληρη, εκτός μιας μοναδικής σκηνής, μέσα στα δωμάτια και την εσωτερική αυλή της κατοικίας του πρώην ζευγαριού και των παιδιών του, βρίσκει πολλούς τρόπους να αποφύγει την θεατρικότητα. Κρατάει τις ισορροπίες υπέροχα, χωρίς να χαρίζεται σε κανέναν από τους δύο ήρωες, χρωματίζοντας με ζωντάνια τους χαρακτήρες τους. Όσες και όσοι έχουν συζήσει με πρώην μετά το τέλος μιας σχέσης, θα βρουν πολλά στοιχεία να ταυτιστούν. Δεν δίνονται απαντήσεις, ούτε προτείνονται λύσεις, όσο κι αν ελπίζει κανείς -σαν θεατής φυσικά- την επανένωση του ζευγαριού, η πραγματικότητα, αλλα και η εμπειρία, φέρνουν σχεδόν πάντα την διάψευση μιας τέτοιας προοπτικής.

Η παρουσία της Μπερενίς Μπεζό (The Artist), φέρνει στον νου Το Παρελθόν, του Ασγκάρ Φαραντί. Μαζί με τον συμπρωταγωνιστή της, Σεντρίκ Καν (Στάσου στο Ύψος Σου), τα δύο κορίτσια και την αειθαλή Μάρθα Κέλερ, στον ρόλο της μητέρας της, συγκροτούν ένα ωραίο ερμηνευτικό ensemble, σε μια από τα πιο ωραίες δραματικές ταινίες της σεζόν.

Info: Όταν Τελειώσει ο Έρωτας (L' Economie du Couple/After Love). Δραματική. Βέλγιο, Γαλλία 2016. Πρεμιέρα: Πέμπτη 4 Μαίου. Σκηνοθεσία: Γιόακιμ Λαρός. Παίζουν: Μπερενίς Μπεζό, Σεντρίκ Καν, Μάρθα Κέλερ, Διανομή: Feelgood Entertainment.




ΤΟ ΔΙΧΤΥ: Ένας φτωχός ψαράς από τη Βόρεια Κορέα ξεκινά όπως κάθε πρωί για ψάρεμα. Το δίχτυ του πιάνεται στη μηχανή και η βάρκα του παρασύρεται στα ύδατα της Νότιας Κορέας. Το πόσο επικίνδυνο μπορεί να είναι αυτό το ατυχές γεγονός στην κορεατική χερσόνησο θα φανεί αμέσως μετά, όταν στην ελεύθερη πλευρά της, στη Νότια Κορέα, καλοθελητές αξιωματικοί κάνουν τα πάντα για να τον χρίσουν κατάσκοπο του καθεστώτος της Βόρειας Κορέας. Ανακρίσεις και βασανιστήρια θα κάνουν έναν αγράμματο ψαρά να αναζητά το νόημα στον πολιτισμό και την ελευθερία που διατείνονται και οι δύο πλευρές ότι κυριαρχούν στη χώρα τους. Η πρώτη ταινία του Κιμ Κι-ντουκ που προβάλλεται στην χώρα μας, μετά την υπέροχη κι αγαπημένη Pieta, είναι ένα πολιτικό θρίλερ, το οποίο καταλήγει να γίνει και το πιο εύστοχο σχόλιο για την κατάσταση στην Κορεατική Χερσόνησο, αλλά και στον διαιρεμένο κόσμο μας γενικότερα, εκεί που δύο, ή και περισσότερες μορφές εξουσίας, συνθλίβουν τον άνθρωπο και τις ελευθερίες του, είτε απροκάλυπτα και δικτατορικά, είτε μέσω των λεγόμενων δημοκρατικών διαδικασιών, προς όφελος πάντα της πολιτικής, οικονομικής ή θρησκευτικής ελίτ της κάθε ιδεολογίας την οποία υπηρετεί. Εκεί μάλιστα που δεν υπάρχει επίσημη θρησκεία, αυτή αντικαθίσταται από το κόμμα/κράτος που αποκτά μεσσιανικές δυνατότητες στο φαντασιακό των μαζών, χάρη στη συστηματική προπαγάνδα και τον απόλυτο έλεγχο. Από την αντίθετη πλευρά του πολιτικού φάσματος, τον ρόλο αυτό αναλαμβάνει η Αγορά και η φαντασίωση της αέναης ανάπτυξης (των ελίτ πάντα).

Σε ένα δεύτερο επίπεδο, η ταινία εξετάζει τον εγκλωβισμό του ανθρώπινου γένους στις ιδεολογίες και στις αόρατες διανοητικές φυλακές τους, την γενικευμένη δυστυχία των ανθρώπων στις σύγχρονες, οργανωμένες κοινωνίες, ειδικά όταν - όπως στην περίπτωση του ήρωα της ταινίας -παγιδεύονται στην όποια κοινωνική κατάσταση ή την όποια πολιτική ιδεολογία του τόπου που γεννήθηκαν.

Σύμφωνα με τον ίδιο τον Κιμ, μέσω του ψαρά που υποφέρει ταξιδεύοντας πρώτα στη Νότια Κορέα και ύστερα πίσω στη Βόρεια Κορέα λόγω της χαλασμένης του βάρκας, ήθελε να σχολιάσει, το πώς ένας άνθρωπος θυσιάζεται λόγω της διαίρεσης της κορεάτικης χερσονήσου, η οποία είναι υπεύθυνη για την μεγάλη του θλίψη.

Καθώς η διαίρεση είναι ο κανόνας σε έναν πλανήτη όπου η μόνη παγκοσμιοποίηση είναι αυτή της οικονομικής εκμετάλλευσης των πολλών από τους λίγους, ο Κορεάτης δημιουργός, μοιρασμένος ανάμεσα στο δράμα και τη σάτιρα, υπογράφει άλλη μια σημαντική δημιουργία, για τους μηχανισμούς της καταπίεσης, με τον δικό του, μοναδικό, τρόπο.

Info: Το Δίχτυ (Geumul/The Net). Πολιτική Δραματική. Νότια Κορέα 2016. Πρεμιέρα: Πέμπτη 4 Μαίου. Σκηνοθεσία: Κιμ Κι-ντουκ. Παίζουν: Ρίου Σέουνγκ-μπουμ, Λι Γουαν-τζουν, Κιμ Γιανγκ-μιν. Διανομή: Danaos Films.




ΑΓΡΙΑ ΟΝΕΙΡΑ: Το Άγρια Όνειρα είναι η ιστορία του νεαρού Τζόνας και του κοριτσιού που μετακομίζει δίπλα του, της Κέισι, την ώρα που ξεκινούν ένα ταξίδι που θα αλλάξει τη ζωή τους για πάντα. Η σχέση τους, ένας τρυφερός, νεανικός έρωτας, παίρνει άλλη τροπή, όταν ο Τζόνας θα ανακαλύψει πως η συνεχής, κατ’ οίκον κακομεταχείριση της Κέισι, από τον πατέρα της, έχει πλέον γίνει επικίνδυνη. Ο Τζόνας θα κάνει το πρώτο βήμα για την απόδρασή τους, κλέβοντας μία τσάντα που βρισκόταν στην κατοχή του διεφθαρμένου αστυνομικού πατέρα της Κέισι, Γουέιν, γεμάτη χρήματα που προέρχονται από εμπόριο ναρκωτικών. Με τα κλεμμένα μετρητά μοναδικό εφόδιο στην απόπειρά τους για μία καλύτερη ζωή, η Κέισι και ο Τζόνας εγκαταλείπουν τα σπίτια τους και, υπό το ανελέητο κυνήγι του Γουέιν, καλούνται να μάθουν το σκληρό τίμημα της επιβίωσης.

Συμπαθής περιπέτεια ανεξάρτητης παραγωγής, με αστυνομικά και αισθηματικά στοιχεία που θα ήθελε ίσως να είναι και ταινία ενηλικίωσης, με τον τρόπο που υπήρξαν το, Ένα Καλοκαίρι (Μud), του Τζεφ Νίκολς και το, Joe: Μια Δυνατή Φιλία, του Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν. Σκηνοθετικά είναι άψογη, είναι φωτογραφημένη υπέροχα και διαθέτει μια αδιόρατη αύρα μελαγχολίας. Το σενάριο της όμως, δεν έχει τίποτα το ιδιαίτερο ή πρωτότυπο να πει. Οι χαρακτήρες παραμένουν αβαθείς και από την στιγμή που ξεκινάει η καταδίωξη και μετά, αρχίζει να υποκύπτει σε συνεχείς αφηγηματικές ευκολίες. Το εύρημα του φινάλε είναι προβλέψιμο και το νεαρό ζευγάρι δεν αποκτά ποτέ χημεία, πράγμα που είναι κρίμα, καθώς ο νεαρός Τζος Ουίγκινς είναι εξαιρετικός και παίζει με μια αισθαντική φυσικότητα, ακόμη κι αυτόν τον, χάρτινο στην πραγματικότητα ρόλο, του νεαρού αγρότη Τζόνας.

Αν και πανέμορφη οπτικά σαν δημιουργία και με ένα ενδιαφέρον ηλεκτρονικό σάουντρακ, δύσκολα καταφέρνει να κάνει πιστευτά, όλα όσα αφηγείται. Τυποποιημένος και ο ρόλος του πρόσφατα χαμένου Μπιλ Πάξτον σε μια από τις τελευταίες εμφανίσεις του, στον ρόλο διεφθαρμένου μπάτσου. Τα όνειρα τελικά δεν είναι ούτε άγρια, αλλά ούτε και τόσο μοχθηρά, όσα θα τα ήθελε κι ο αυθεντικός τίτλος.

Info: Άγρια Όνειρα (Mean Dreams). Δραματικό Θρίλερ. Καναδάς 2016. Πρεμιέρα: Πέμπτη 4 Μαίου. Σκηνοθεσία: Νέιθαν Μορλάντο. Παίζουν: Σοφί Νελίς, Τζος Ουίγκινς, Μπιλ Πάξτον, Κολμ Φεόρε. Διανομή: Odeon




ΔΥΟ ΚΑΡΔΙΕΣ: Ο 19χρονος Σιμόν εμπλέκεται σε ένα σοβαρό τροχαίο δυστύχημα στη διαδρομή της επιστροφής από μια τοποθεσία, στην οποία έκανε μαζί με τους φίλους του. Οι γιατροί ενημερώνουν τους γονείς του, ότι το παιδί είναι πλέον εγκεφαλικά νεκρό. Συντετριμμένοι οι ίδιοι, αρνούνται αρχικά να αποδεχθούν το γεγονός, ενώ εν τω μεταξύ τούς γίνεται μια πρόταση από έναν εκ των γιατρών να δωρίσουν αν επιθυμούν όργανα από το σώμα του παιδιού τους σε κάποιον που το έχει ανάγκη. Την ίδια ώρα, στο Παρίσι, μια γυναίκα περιμένει τη μεταμόσχευση οργάνου που θα δώσει νέα ώθηση στη ζωή.
Βασισμένη σε μυθιστόρημα της Μαϊλίς ντε Κερανγκάλ, η Κατέλ Κιγιεβερέ της Suzanne (2014), η οποία υπογράφει και το σενάριο σε συνεργασία με τον βετεράνο Ζιλ Τοράν (Η Αδερφή Μου, Αντίο Βασίλισσα μου, Άγρια Βλαστάρια), θέλησε να κάνει μια ταινία στο στιλ των συνεργασιών Ινιαρίτου-Αριάγα, όπως τα 21 Γραμμάρια και η Βαβέλ, με παράλληλες ιστορίες που κάποια στιγμή συναντιούνται για να ολοκληρωθούν και οι οποίες φυσικά αφορούν, την μεταμόσχευση της καρδιάς του Σιμόν στην γυναίκα από το Παρίσι. Οι ενδοιασμοί των γονιών του Σιμόν, να αφήσουν τον γιο τους να φύγει, αλλά και η αγωνία της Κλερ για την εύρεση του κατάλληλου οργάνου, αρχικά, αλλά και για το αν θα μπορούσε ηθικά να αποδεχθεί τον θάνατο ενός παιδιού, στην ηλικία των δικών της δυο γιων, για να συνεχίζει να ζει εκείνη, αποτυπώνονται με ρεαλισμό και κινηματογραφική κομψότητα από την Κιγιεβερέ, η οποία όμως δεν διαθέτει την επιδεξιότητα, των δύο Μεξικάνων δημιουργών, στην επιβλητική, (μελο)δραματική κλιμάκωση, αν τέτοια ήταν η επιδίωξή της από την αρχή.

Η τελική δραματική ένταση, έχει να κάνει περισσότερο με την ιδιαίτερα και επώδυνα λεπτομερή, ντοκιμαντερίστικη καταγραφή των χειρουργικών επεμβάσεων, σε μια όχι ιδιαίτερα περίπλοκη ιστορία για την σημασία που έχει η δωρεά οργάνων. Συμμετοχή στο περσινό Διαγωνιστικό της Βενετίας. Υποψήφιο για τα φετινά Βραβεία Σεζάρ, Διασκευασμένου Σεναρίου.

Info: Δυο Καρδιές (Reparer les Vivants/Heal the Living). Δραματική. Γαλλία, Βέλγιο 2016. Πρεμιέρα: Πέμπτη 4 Μαίου. Σκηνοθεσία: Κατέλ Κιγιεβερέ. Παίζουν: Ταχάρ Ραχίμ, Εμανουέλ Σενιέ, Αν Ντορβάλ, Κουλ Σεν. Διανομή: Seven Films & Rosebud.21.




ΕΝΑΣ ΔΡΑΚΟΣ ΕΡΧΕΤΑ!: Η πιο πολύχρωμη, ευφάνταστη, ποπ ταινία για την (ανα)κατασκευή της αλήθειας και της ιστορικής μνήμης έρχεται από το Ιράν. Ένας ντετέκτιβ ανακρίνεται από την αστυνομία για μια υπόθεση που είχε αναλάβει 50 χρόνια πριν. Στις 23 Ιανουαρίου 1965, μία μέρα μετά τη δολοφονία του Ιρανού πρωθυπουργού, ένας πολιτικός κρατούμενος βρέθηκε κρεμασμένος μέσα σ’ ένα μισοχτισμένο πλοίο, δίπλα σ’ ένα νεκροταφείο στη μέση ενός έρημου νησιού. Ο θρύλος έλεγε πως κάθε φορά που θαβόταν κάποιος στο νεκροταφείο γινόταν σεισμός, κι έτσι ο ντετέκτιβ έπιασε δουλειά έχοντας στο πλευρό του έναν μηχανικό ήχου κι έναν γεωλόγο. Τι έχει απομείνει από εκείνη την έρευνα όταν ο φάκελος ξανανοίγει; Οι αναμνήσεις σαρώνουν το παρόν με την ορμή μιας πορτοκαλί Σεβρολέ που διασχίζει την έρημο.

Κατά την διάρκεια της ανάκρισης, ο ντετέκτιβ θυμάται τα γεγονότα. Την ίδια στιγμή, ο πραγματικός σκηνοθέτης, υποδύεται έναν σκηνοθέτη που γυρίζει ένα ντοκιμαντέρ για τα συμβάντα. Η αφήγηση ελίσσεται ανάμεσα σε αυτές τις τρεις κινηματογραφικές διαδρομές, θολώνοντας τα όρια μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας. Παίζει με τους κώδικες των ειδών, αποτίοντας φόρο τιμής στις ιρανικές ταινίες των δεκαετιών πριν την ισλαμική επανάσταση, σχολιάζοντας έμμεσα -όπως έκανε και ο Μπαμπάκ Ανβαρί Στην Σκιά του Φόβου- την κοινωνικοπολιτικοθρησκευτική κατάσταση στην χώρα του, το Ιράν, αν και λιγότερο mainstream από εκείνη, αλλά με δόσεις εκκεντρικού χιούμορ, συνδυάζοντας τον συμβολισμό με την αλληγορία.
Η ιδιαίτερη φωτογραφία και η ωραία μουσική συνηγορούν υπέρ της, αν και δεν απευθύνεται σε όλον τον κόσμο, καθώς οι μη Ιρανοί θεατές, δεν θα πιάσουν τα περισσότερα υπονοούμενα.

Ιnfo: Ένας Δράκος Έρχεται (Ejhdeha Vared Mishavad!/A Dragon Arrives!). Πολιτική Αλληγορία. Ιράν 2016. Πρεμιέρα: Πέμπτη 4 Μαίου. Σκηνοθεσία: Μάνι Χαγκίγκι. Παίζουν: Αμίρ Τζαντίντι, Χομαγιούν Γκανινζαντέ, Εχσάν Γκουνταρζί, Κιάνα Ταντζαμόλ. Διανομή: Ama Films




Ο ΜΑΘΗΤΕΥΟΜΕΝΟΣ: Ο Αϊμάν είναι ένας 28χρονος σωφρονιστικός υπάλληλος, που πρόσφατα μεταφέρθηκε στη μεγαλύτερη φυλακή της περιοχής. Στο νέο χώρο εργασίας του, γίνεται φίλος με τον 65χρονο Ραχίμ, που είναι ο επικεφαλής των δημίων της φυλακής κι ένας από τους πιο δραστήριους εκτελεστές στον κόσμο. Όταν ξαφνικά ο βοηθός του Ραχίμ παραιτείται, ο Ραχίμ προτείνει στον νέο του φίλο να γίνει ο μαθητευόμενος του. Αυτό ταράζει τον Άιμαν, αφού ο Ραχίμ ήταν ο εκτελεστής του πατέρα του. Μπορεί ο Αϊμάν να αγνοήσει τη συνείδησή του και το παρελθόν του που τον στοιχειώνει και να γίνει ο μαθητής του δημίου;

Ο σκηνοθέτης, Μπου Τζου-φενγκ αναφέρει στο σημείωμά του: Η θανατική ποινή, σε χώρες όπου εξακολουθεί να ασκείται, συχνά θεωρείται ως η απόλυτη μορφή της δικαιοσύνης και ο καλύτερος τρόπος για να αποφεύγεται το έγκλημα. Μέσα από συζητήσεις και αφηγήσεις γύρω από το θέμα, ένας βασικός χαρακτήρας του οποίου την άποψη έχουμε την τάση να αγνοούμε είναι το πρόσωπο που είναι επιφορτισμένο να τραβήξει το μοχλό – ο δήμιος. Τι σημαίνει να έχεις την εξουσία να σκοτώσεις; Είναι κάποιος που απλώς κάνει τη δουλειά του; Πως τοποθετεί τον εαυτό του στην ηθική πλευρά της πράξης; Επίσης, απουσιάζουν οι φωνές από τα μέλη της οικογένειας που εκτελούνται. Οι κρατούμενοι στην πτέρυγα των θανατοποινιτών συχνά προέρχονται από ένα ήδη φτωχό στρώμα της κοινωνίας – τελικά πώς η θανατική ποινή επηρεάζει περαιτέρω αυτές τις οικογένειες; Η ταινία εξετάζει δύο πλευρές μέσα από τον πρωταγωνιστή Αϊμάν, ο οποίος ζει μια εσωτερική σύγκρουση. Ο αγώνας του να συμβιβάσει την εξουσία με την ηθική παρουσιάζει κάποιες διαστάσεις στο ζήτημα που σπάνια έρχονται στο προσκήνιο. Κατά τη διάρκεια της γραφής, της έρευνας και της παραγωγής τα τελευταία τέσσερα χρόνια, πήρα συνέντευξη από πολλούς ανθρώπους των οποίων οι ιστορίες με ενέπνευσαν αλλά και με ενόχλησαν. Μεταξύ αυτών των ατόμων είναι πρώην εκτελεστές, θρησκευτικοί σύμβουλοι –οι οποίοι έχουν εργαστεί στο εσωτερικό του συστήματος– και οικογένειες παγιδευμένες σε ένα κύκλο φτώχειας που επιδεινώθηκε από την εκτέλεση μελών τους. Ήταν ένα συναρπαστικό (και συχνά βασανιστικό) ταξίδι, προσπαθώντας να βάλω τον εαυτό μου στη θέση του Αϊμάν. Σε ένα άλλο επίπεδο, αναγκάστηκα να εξετάσω την πολυπλοκότητα των θεμάτων που αφορούν στη θανατική ποινή – ζητήματα που έχουμε θέσει βολικά εκτός των σκέψεων μας.

Πρόκειται για μια εξαιρετική σπουδή, πάνω στην θανατική ποινή και την επίδρασή της πάνω στους εναπομείναντες ζωντανούς, αλλά και στις κοινωνίες των χωρών που τις επιβάλουν, σε ένα πολυεπίπεδο δράμα το οποίο ήταν η πρόταση της Σιγκαπούρης για το OSCAR Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας. Επίσημη συμμετοχή στο, Ένα κάποιο βλέμμα, του Φεστιβάλ των Κανών.

Ιnfo: Ο Μαθητευόμενος. (Apprentice). Κοινωνική Δραματική. Σιγκαπούρη, Γερμανία, Γαλλία, Χονγκ Κονγκ, Κατάρ 2016. Πρεμιέρα: Πέμπτη 4 Μαίου. Σκηνοθεσία: Μπου Τζανφένγκ. Παίζουν: Φιρ Ραχμάν, Γουάν Χανάφι Σου. Διανομή: Weird Wave.




ΦΥΛΑΚΕΣ ΤΟΥ ΓΑΛΑΞΙΑ 2: Με τις καταπληκτικές μουσικές του Awesome Mixtape #2 να παίζουν δυνατά, οι Φύλακες του Γαλαξία συνεχίζουν να ζουν την περιπέτεια στα όρια του σύμπαντος. Η αυτοσχέδια οικογένεια πρέπει τώρα να συσπειρωθεί ακόμα περισσότερο, καθώς πλησιάζει η ώρα που το μυστήριο της καταγωγής του Πίτερ Κουίλ, θα αποκαλυφθεί. Οι παλιοί εχθροί γίνονται σύμμαχοι και αγαπημένοι χαρακτήρες από τα κλασικά Marvel κόμικς εμφανίζονται για να βοηθήσουν τους ήρωές μας.

Χαράς ευαγγέλια για τους φίλους της πιο διασκεδαστικής κινηματογραφικής σειράς των τελευταίων χρόνων. Μπορεί να της λείπει το ευχάριστο ξάφνιασμα της πρώτης φοράς, όμως η επιστροφή της ανορθόδοξης παρέας των Φυλάκων και οι καινούργιες περιπέτειές τους θα ενθουσιάσουν τους φαν. Βασικά, ενδιαφέρεται περισσότερο για τη συμπλήρωση κάποιων κενών από την προηγούμενη φορά, παρά να προχωρήσει την συνέχεια της ιστορίας προς τα εμπρός. Μαθαίνουμε λεπτομέρειες που εξηγούν κάποιες συμπεριφορές και περιστατικά από την πρώτη ταινία, ενώ προσφέρει και κάποια μια μικρή λύτρωση σε κάποιους χαρακτήρες που ίσως να κακοχαρακτηρίσαμε. Το υπέροχο σάουντρακ τραγουδιών, για άλλη μια φορά, υπογραμμίζει το χιούμορ και τη δράση, προσφέροντας ακόμη και στιγμές συγκίνησης.

Ιnfo: Φύλακες του Γαλαξία 2 (Guardians of the Galaxy vol. 2). Περιπέτεια Φαντασίας. ΗΠΑ 2017. Πρεμιέρα: Πέμπτη 4 Μαίου. Σκηνοθεσία: Τζέιμς Γκαν. Παίζουν: Κρις Πρατ, Ζόε Σαλντάνα, Ντέιβ Μπαουτίστα, Βιν Ντίζελ, Μπράντλεϊ Κούπερ. Διανομή: Feelgood Entertainment.




ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ: Η Σάσα, μία νεαρή αριστοκράτισσα που μεγαλώνει στη Ρωσία στα τέλη του 19ου αιώνα, ονειρεύεται το Μεγάλο Βορρά και αγωνιά για την τύχη του παππού της, του Ολουκίν, ο οποίος είναι διάσημος επιστήμονας και εξερευνητής της Αρκτικής, που ακόμα όμως δεν έχει επιστρέψει από την τελευταία εκστρατεία του για την κατάκτηση του Βόρειου Πόλου. Ο Ολουκίν έχει περάσει το πάθος του για εξερεύνηση και στη μικρή Σάσα, αλλά οι γονείς της, οι οποίοι έχουν ήδη δρομολογήσει το γάμο της κόρης τους, δεν το εγκρίνουν. Έτσι, η Σάσα επαναστατεί και πάει ενάντια στο πεπρωμένο που της έχουν ορίσει, φεύγει από το σπίτι και αποφασίζει να πάει να βρει τον παππού της στο μακρύ δρόμο για το Βορρά.

Το Στην Κορυφή του Κόσμου έρχεται να αποδείξει ότι το animation και η κλασσική περιπέτεια μπορούν ακόμα να συγκινήσουν με τη μοναδικότητά τους. Φτιαγμένο με την στόφα, ενός Εικονογραφημένου Κλασικού, ο Ρεμί Σαγιέ, σκηνοθετεί ένα πρωτότυπο σενάριο που μοιάζει να έχει βασιστεί σε μυθιστόρημα του 19ου αιώνα. Αν και ακολουθεί πιστά τις συμβάσεις της κλασσικής αφήγησης, λειτουργεί καταλυτικά, υιοθετώντας  έναν απλό, αλλά απόλυτα λεπτομερειακό σχεδιασμό των χαρακτήρων, τοποθετώντας στο επίκεντρο της ιστορίας, την ανάγκη του ανθρώπου να υπερβεί τη θνητή του φύση και να κυνηγήσει το άγνωστο. Διαθέτει συγκίνηση και σασπένς, τέλειο σχεδιασμό ήχου και ένα υπέροχο σάουντρακ, από τον Τζόναθαν Μοραλί. Δεν απευθύνεται στις πολύ μικρές ηλικίες. Βραβείο Κοινού στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινουμένων Σχεδίων Annecy. Μεγάλο Βραβείο στο Τόκιο (Anime Award Festival). Βραβείο Κοινού, COLCOA, στο Φεστιβάλ Γαλλικού Κινηματογράφου. Επίσημη Επιλογή Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Τορόντο.

Ιnfo: Στην Κορυφή του Κόσμου (Tout en Haut du Monde/Long Way North). Περιπέτεια Κινουμένων Σχεδίων. Γαλλία, Δανία 2016. Πρεμιέρα: Πέμπτη 4 Μαίου. Σκηνοθεσία: Ρεμί Σαγιέ. Διανομή: Weird Wave.




ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΙΣΡΑΗΛΙΝΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ: Η 5η Εβδομάδα Ισραηλινού Κινηματογράφου επιστρέφει για πέμπτη χρονιά στην Αθήνα, στις 3-7 Μαΐου 2017, στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος, προσφέροντας μια σπάνια ευκαιρία στους Έλληνες κινηματογραφόφιλους να γνωρίσουν τον σύγχρονο κινηματογράφο του Ισραήλ. Η έναρξη θα γίνει με την πρεμιέρα της ταινίας, Μπεν Γκουριόν – Επίλογος, του Γιαρίβ Μόζερ, βασισμένης σε μια εξάωρη κινηματογραφημένη συνέντευξη που ανακαλύφθηκε πρόσφατα, το ντοκιμαντέρ σκιαγραφεί την προσωπικότητα του Νταβίντ Μπεν Γκουριόν, ιδρυτή του Κράτους του Ισραήλ και επί 14 χρόνια πρωθυπουργό της χώρας. Στην προβολή θα παρευρεθεί η παραγωγός της ταινίας Γιαέλ Πέρλοβ, η οποία θα συζητήσει με το κοινό.

Το αφιέρωμα φιλοδοξεί να παρουσιάσει την ποικιλομορφία του σύγχρονου ισραηλινού κινηματογράφου, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα και μια νέα γενιά αραβόφωνων κινηματογραφιστών που τα τελευταία χρόνια έρχεται δυναμικά στο προσκήνιο. Στόχος είναι ο θεατής να γνωρίσει το Ισραήλ πέρα από στερεότυπα και προκαταλήψεις μέσα από ταινίες που καλύπτουν μια ευρεία θεματική γκάμα: από την συνύπαρξη Εβραίων και Αράβων, μέχρι τις επιπτώσεις του Ολοκαυτώματος και διαχρονικά πανανθρώπινα ζητήματα όπως η απώλεια και ο έρωτας. Έτσι, στην ταινία, Στο Κομμωτήριο, η σκηνοθέτρια Ίρις Ζάκι, εγκαθιστά μια κάμερα πάνω από τον λουτήρα ενός μικρού κομμωτηρίου μιας Χριστιανής Αράβισσας στη Χάιφα, όπου Εβραίες και Αράβισσες ανακαλύπτουν ομοιότητες και διαφορές, συζητώντας για πολιτική, ιστορία και έρωτες, ενώ στην ταινία του Ντορόν Εράν, όταν οι γονείς του έφηβου Ασάφ ανακαλύπτουν πως του αρέσει να φορά γυναικεία ρούχα στο, Όλα Διαλύονται.

Αξίζει να αναφέρουμε πως τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότερες ισραηλινές ταινίες συμμετέχουν και βραβεύονται σε κινηματογραφικά φεστιβάλ στην Ελλάδα και σε όλον τον κόσμο, και αποκτούν διανομή στην μικρή και την μεγάλη οθόνη γνωρίζοντας όλο και μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία. Σαν παράδειγμα θα μπορούσαμε να φέρουμε τον διεθνώς αναγνωρισμένο σκηνοθέτη Άμος Γκιτάι αλλά και την ισραηλινή σταρ Ρονίτ Ελκαμπέτς (Το Διαζύγιο: Η Δίκη της Βίβιαν Αμσαλέν), μιας ηθοποιού που έφυγε από τη ζωή τον περασμένο Απρίλιο.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει συνολικά 14 ταινίες πρόσφατης παραγωγής (2010-2016). Οι περισσότερες δεν έχουν ακόμα εξασφαλίσει διανομή στην Ελλάδα, ενώ αρκετές από αυτές έρχονται στην χώρα μας μετά την πρεμιέρα τους σε μεγάλα ξένα φεστιβάλ. Στην Αθήνα θα παρουσιαστούν οι 11 από αυτές (8 μυθοπλασίας και 3 ντοκιμαντέρ).

Του χρόνου (2018) συμπληρώνονται 70 χρόνια από την ίδρυση του Κράτους του Ισραήλ, και η Πρεσβεία του Ισραήλ στην Αθήνα προγραμματίζει πλήθος εκδηλώσεων. Η έμφαση φέτος δίνεται στον κινηματογράφο κι έτσι η Εβδομάδα Ισραηλινού Κινηματογράφου θα περιοδεύσει σε πολλές πόλεις της Ελλάδας (Λάρισα, Καρδίτσα, Γιάννενα, Καβάλα, Βόλος κ.α.).

Περισσότερες πληροφορίες, διαβάστε εδώ.

Ιnfo: Εβδομάδα Ισραηλινού Κινηματογράφου. 3 - 7 Μαίου στην Ταινιοθήκη της Ελλάδας. Ιερά Οδός 48 & Μεγάλου Αλεξάνδρου 134-136. Κεραμεικός. Αθήνα.
 
εμφάνιση σχολίων