1
1
σχόλια
354
λέξεις
VIDEO

Ένα ντοκιμαντέρ για τα Καλάβρυτα, το Δίστομο και τη ναζιστική θηριωδία

ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΑΚΗΣ ΛΑΚΤΑΡΙΔΗΣ
26 Ιανουαρίου 2017

Η είδηση ήταν όντως σοκαριστική. Στις περασμένες εκλογές το Μάιο του 2012, τα δύο «προπύργια» της ναζιστικής θηριωδίας στην Ελλάδα, τα Καλάβρυτα και το Δίστομο, έδωσαν συνολικά περίπου χίλιες ψήφους στο κόμμα της Χρυσής Αυγής. Όλοι μας τότε είχαμε αναρωτηθεί πώς ήταν δυνατόν να έχει συμβεί κάτι τέτοιο. Πώς και για ποιο λόγο οι απόγονοι των θυμάτων, έστω αυτοί οι «λίγοι», να νομιμοποιήσουν με αυτή τους την επιλογή τους «πολιτικούς απογόνους» των σφαγέων τους. Τα παράθυρα στα δελτία και τις (παρα)πολιτικές εκπομπές πήραν φωτιά, όμως άκρη δε βγήκε.

Κι ενώ το θέμα παράπεσε και τα μνημόνια έπαιρναν το πάνω χέρι, ο Στέλιος Κούλογλου πήρε τις κάμερες και τους συνεργάτες του κι επισκέφτηκε τις δύο πόλεις, με σκοπό την αναζήτηση των αιτιών αυτής της δυσμνησίας. Ήταν αυτή το σύμπτωμα ή είχαμε να κάνουμε με μια κατασκευασμένη είδηση, που ως σκοπό της είχε την άφεση των προπατορικών αμαρτιών του νεοναζιστικού μορφώματος;

Οργανώνοντας στο Λύκειο του Διστόμου την προβολή ενός ντοκιμαντέρ για τα εγκλήματα των ναζί σε Καλάβρυτα, Χορτιάτη αλλά και το Άουσβιτς, το καινούργιο κινηματογραφικό ντοκιμαντέρ του Σ. Κούλογλου, «Νεοναζί: Το Ολοκαύτωμα της Μνήμης», καταγράφει τις αντιδράσεις των μαθητών και τη συζήτηση που ακολουθεί μαζί τους. Όταν, δε, θιγούν τα θέματα της αντίστασης στη γερμανική κατοχή, τα ερωτήματα θα γίνουν αμείλικτα.

Μήπως έχουν δίκιο αυτοί που προσδιορίζουν ως αίτια των ανά τη χώρα ολοκαυτωμάτων τη δράση των αριστερών ανταρτών; Ποιοι είναι αυτοί που υποστηρίζουν κάτι τέτοιο και για ποιους λόγους το κάνουν; Από την άλλη πλευρά, τι ρόλο έπαιξαν σε όλες αυτές τις σφαγές τα τάγματα ασφαλείας; Πόσο μεγάλη ήταν η συμμετοχή τους σε αυτές; Ποιοι ήταν οι δοσίλογοι και τι τους συνδέει με τους σημερινούς οπαδούς του εθνικοσοσιαλισμού; Πόσοι από αυτούς πήραν μέρος στο ολοκαύτωμα του Χορτιάτη και γατί δεν τιμωρήθηκαν ποτέ;

Ο Στέλιος Κούλογλου επέλεξε σκόπιμα να απευθυνθεί σε μαθητές αυτής της ηλικίας, προσπαθώντας να συνδέσει μνήμες ανάμεσα σε δύο διαφορετικές γενιές. Το ντοκιμαντέρ μέσα στο ντοκιμαντέρ που παρακολουθούν τα παιδιά, τους δίνει στοιχεία για να προβληματιστούν, να σχολιάσουν και να αμφισβητήσουν τα γεγονότα του παρελθόντος και του σήμερα, μέσα από μία κακοτράχαλη διαδρομή γεμάτη αποκαλύψεις. 

 
εμφάνιση σχολίων