1
1
σχόλια
519
λέξεις
CULTURE

Made in Usa: 17 μέρες και 11 παραστάσεις. Το πολυσυλλεκτικό φεστιβάλ σύγχρονης τέχνης και πρωτοπορίας έρχεται στη Στέγη

DOCTV.GR
14 Νοεμβρίου 2016
Μπορείς να βάλεις στην ίδια πρόταση τις λέξεις Άμλετ, queer, Χάρλεμ; Ναι. στο Φεστιβάλ αμερικανικής πρωτοπορίας Made in Usa. «Από το Χάρλεμ στο Σηάτλ. Aπό το straight στο queer και από τον Άμλετ στα Social Media», η πρωτοπορία και οι καλλιτέχνες που έχουν επηρεάσει τη σύγχρονη αμερικανική τέχνη από τα τέλη της δεκαετίας του 1990 μέχρι σήμερα, παρελαύνουν στη Στέγη.



Στο μεγάλο πολυσυλλεκτικό φεστιβάλ παρουσιάζονται ανάμεσα σε άλλα η ποπ κουλτούρα, οι εναλλακτικές χρήσεις των νέων τεχνολογιών, αντισυμβατικές προσεγγίσεις κλασικών έργων, ενώ οι μεταμοντέρνοι καλλιτέχνες εξερευνούνται και μέσα από παράλληλες εκδηλώσεις, πειραματισμούς, εγκαταστάσεις, masterclasses και συζητήσεις, αλλά και με συμμετοχικές τεχνικές που φέρνουν μαζί στη σκηνή τους ερμηνευτές και τους θεατές. Στο φεστιβάλ συμμετέχουν 10 επιλεγμένοι καλλιτέχνες και ομάδες που μας περιμένουν στην Κεντρική και τη Μικρή Σκηνή, αλλά και σε εξωτερικούς χώρους.

Στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης, το πρόγραμμα ανοίγει με το The Record – 600 HIGHWAYMEN, όπου 46 Αθηναίοι, άγνωστοι μεταξύ τους, συναντιούνται για πρώτη φορά πάνω στη σκηνή, για μια παράσταση ύμνο στο ζωντανό θέατρο, με θέμα εμάς τους ίδιους και τη σημασία του να είμαστε παρών στο «εδώ και τώρα».

«Παρακαλώ, μην πατάτε τις τούρτες!». Έτσι ξεκινά η παράσταση του σκηνοθέτη και μετρ της ανεξάρτητης νεοϋορκέζικης σκηνής Daniel Fish και μάλλον αυτή δεν είναι η πρόταση που θα περιμέναμε να ακούσουμε από μια παράσταση βασισμένη στις Τρεις αδερφές του Τσέχοφ. Στο έργο Who Left This Fork Here οι «Τρεις Αδερφές» είναι τρεις γυναίκες-περφόρμερ, διαφορετικών ηλικιών, που βρίσκονται ανάμεσα σε γενέθλιες τούρτες, κάμερες, καλώδια, λαμπτήρες και βιντεοπροβολές, με μια συγκεκριμένη αλλά και εντελώς παράδοξη αποστολή η κάθε μία.

Το A Quartet, της Heather Kravas, είναι μια μουσικοκινητική περφόρμανς. Πόσο μακριά μπορούν να πάνε τα «θέλω» μας αν μπουν στη μέση τα «θέλω» των άλλων; Τέσσερις διαφορετικού ύφους χορευτές ερμηνεύουν τέσσερα σόλο που εκτυλίσσονται ταυτόχρονα, αντλώντας την έμπνευσή τους από ασύνδετες πηγές, που ξεκινούν από το μπαλέτο και φτάνουν μέχρι τους παραδοσιακούς χορούς και τις μαζορέτες των γηπέδων. Η ελληνικής καταγωγής H. Kravas πειραματίζεται με τις διαφορετικές οντότητες μέσα στο σύνολο, προβάλλοντας τις στιγμές ομοφωνίας, τις εντάσεις και τις συγκρούσεις που αποκαλύπτουν την πολυδιάσπαση.

H παράσταση The Evening του πολυβραβευμένου Richard Maxwell, αντλεί έμπνευση από τη «Θεία Κωμωδία» του Δάντη, όμως ξετυλίγεται μέσα σε ένα κακόφημο μπαρ με πρωταγωνιστές τρεις αρχετυπικούς Αμερικανούς αντιήρωες: έναν παλαιστή, τον διεφθαρμένο μάνατζέρ του και μια πόρνη, ερμηνείες από τον φημισμένο θίασο των New York City Players και την συνοδεία μιας ταλαντούχας τριμελούς μπάντας. Η παράσταση έχει λάβει εγκωμιαστικές κριτικές στην Αμερική και την Ευρώπη, και είναι μέρος ενός τριπτύχου ελεύθερα εμπνευσμένου από τη Θεία Κωμωδία.

Οι εκδηλώσεις στην Κεντρική Σκηνή κλείνουν με το έργο Attendance, της Faye Driscoll, που περιγράφεται ως ένας κόμπος που ανοίγει δρόμους. Η F. Driscoll επιλέγει συχνά ως θέμα της το τι κάνουμε όλοι μαζί. Έτσι, οι πέντε ερμηνευτές ανοίγουν ασταμάτητα νέους κώδικες προσέγγισης με το κοινό, καλώντας το να συμμετάσχει, ενώ ταυτόχρονα δένονται σε έναν αξεδιάλυτο κόμπο, μέσα σε ένα έργο γεμάτο χιούμορ και αυθεντικότητα. Το Attendance, είναι το πρώτο μέρος της τριλογίας Thank you for coming.


Info: Made in USA, 13-29 Νοεμβρίου, Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών, Συγγρού 107, Αθήνα. Στάση μετρό: Συγγρού-Φιξ.
 
εμφάνιση σχολίων