0
1
σχόλια
291
λέξεις
ΖΗΝ

Πως φαινόμαστε στο πρώτο επαγγελματικό ή μη ραντεβού; Διακεκριμένη ψυχολόγος του Χάρβαρντ παρουσιάζει την έρευνα

ΠΕΡΣΑ ΝΙΚΗΦΟΡΟΥ
4 Οκτωβρίου 2016
Οι άνθρωποι μας ταξινομούν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα από την πρώτη φορά που θα πούμε «καλησπέρα». Όμως τι είναι αυτή η αξιολόγηση και από πού προέρχεται; Η καθηγήτρια του Harvard Business School, Amy Cuddy, μελετά τις πρώτες εντυπώσεις για περισσότερα από 15 χρόνια και έχει ανακαλύψει πολύ συγκεκριμένα μοτίβα σε αυτές τις αλληλεπιδράσεις.

Στο νέο της βιβλίο, Presence, η Cuddy λέει ότι οι άνθρωποι εντοπίζουν δύο πράγματα σε μια πρώτη επαφή: την εμπιστοσύνη και τον σεβασμό. Με λίγα λόγια κάθε φορά αναρωτιόμαστε, έστω κι αν δεν το καταλαβαίνουμε συνειδητά, α. αν μπορούμε να εμπιστευτούμε τον άνθρωπο που έχουμε απέναντί μας και β. αν αξίζει τον σεβασμό μας.

Σε αυτό το σημείο προκύπτουν τυχών «απώλειες». Για παράδειγμα σε μια επαγγελματική συνέντευξη: οι περισσότεροι πιστεύουμε ότι το να δείξουμε πως γνωρίζουμε πολλά για το αντικείμενό μας ή ότι είμαστε ταλαντούχοι και έξυπνοι είναι οι πιο σημαντικοί παράγοντες. Στην πραγματικότητα όμως είναι ίσως και περισσότερο σημαντικό, το να δείξουμε τη ζεστασιά και την αξιοπιστία μας.

«Από την εξελικτική σκοπιά» λέει η Cuddy, «είναι πιο ζωτικής σημασίας για την επιβίωσή μας το να γνωρίζουμε εάν ένα πρόσωπο αξίζει την εμπιστοσύνη μας. Είναι λογικό αν σκεφτεί κανείς ότι για τους ανθρώπους των σπηλαίων ήταν πιο σημαντικό να καταλάβουν αν ο συνάνθρωπός τους επρόκειτο να τους σκοτώσει, να κλέψει όλα τα υπάρχοντά τους ή αν ήταν ικανός να ανάψει μια καλή φωτιά. Έτσι, αν κάποιος προσπαθήσει να ασκήσει επιρροή χωρίς να τον εμπιστεύονται, μπορεί να προκαλέσει ακόμη και την υποψία ότι προσπαθεί να χειραγωγήσει» λέει η Cuddy.

Εν κατακλείδι: καλές και οι δεξιότητες και οι γνώσεις, αλλά αν η ζεστασιά και η εμπιστοσύνη δεν έρθουν πρώτα, τότε αυτά ίσως να μην έχουν και τόσο μεγάλη σημασία.
 
εμφάνιση σχολίων