4
1
σχόλια
1224
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ

Jason Bourne. Ο Δρόμος Για την Λα Παζ. Ψάχνοντας την Ντόρι. Sing Street

ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΑΚΗΣ ΛΑΚΤΑΡΙΔΗΣ [email protected]
2 Σεπτεμβρίου 2016
Επιστροφή της στήλης με το ξεκίνημα της καινούργιας σεζόν. Τελικά, μετά από ένα εισπρακτικά καταστροφικό καλοκαίρι, η απόφαση των εταιρειών διανομής πίσω από τον Jason Bourne και το Ψάχνοντας την Ντόρι, να καθυστερήσουν μέχρι τον Σεπτέμβριο την έξοδό τους, ήταν εκ των υστέρων σωστή. Μέσα στο γενικό αλαλούμ του καλοκαιρινού προγραμματισμού τους, κάποιοι δεν δίστασαν να κάψουν δύο από τα καλύτερα χαρτιά τους, προφανώς γιατί δεν πίστεψαν ποτέ σε αυτά. Το βραβευμένο με τον Χρυσό Λέοντα της Βενετίας, Από Μακριά, του Λορέντζο Βίγας και το επίσης βραβευμένο  με 9 Donatello, Σκοτεινές Ψυχές, του Φραντσέσκο Μούντζι, κυκλοφόρησαν τις δύο πιο αντιεμπορικές εβδομάδες της χρονιάς, χάνοντας το μεγαλύτερο μέρος του κοινού τους. Αναζητήστε τα. Καλή σεζόν και μην ξεχνάτε να βοηθάτε τις αίθουσες για να μπορέσουν να παραμείνουν ανοιχτές.

JASON BOURNE: Εφτά χρόνια μετά την ανάκτηση της μνήμης του και την εξαφάνισή του, ο Τζέισον Μπορν ξαφνικά επιστρέφει σε μια εποχή που ο κόσμος είναι πιο ασταθής από ποτέ άλλοτε, για να αποκαλύψει την κρυμμένη αλήθεια για το παρελθόν του. Την ίδια στιγμή, ένα νέο πρόγραμμα δημιουργείται για να τον εντοπίσει και να τον εξουδετερώσει.

Ντέιμον και Γκρίνγρας, επανεκκινούν την σειρά του Μπορν, με τον δικό τους, οπτικά (τουλάχιστον), συναρπαστικό τρόπο. Προσγειώνονται στην μετά Έντουαρντ Σνόουντεν εποχή, για να υπογραμμίσουν την πιθανή διασύνδεση των social media με τις μυστικές υπηρεσίες ασφάλειας, έχοντας σαν κεντρικό θέμα αυτή τη φορά, την αναζήτηση από μέρους του ήρωα, του ιστορικού του πατέρα του, σε σχέση με τους πρώην εργοδότες του, στην CIA.

Μετά τον εμπορικό και καλλιτεχνικό θρίαμβο του Τελεσίγραφου του Μπορν, οτιδήποτε άλλο, μοιάζει αδύναμο σε σύγκριση μαζί του. Αν και η αρχική ιδέα είναι καλή, δεν εκμεταλλεύεται αρκετά τα γεωπολιτικά γεγονότα των τελευταίων χρόνων και τελικά δεν συμβαίνει και τίποτα που να μην έχουμε ήδη δει, στις προηγούμενες ταινίες της σειράς. Οι σκηνές τις Ελλάδας, λόγω των γνωστών γραφειοκρατικών προβλημάτων γυρίστηκαν στην Τενερίφη (η δουλειά που έχει γίνει εκεί είναι όντως εξαιρετική), και αν κάποιες πτυχές τους είναι πολιτικά αμφιλεγόμενες, θα έπρεπε να μας προβληματίσουν, εντός και εκτός του φιλμικού κόσμου τους. Οι φίλοι της σειράς τελικά πιθανόν και να απογοητευτούν. Αν υπάρξει και συνέχεια, το δίδυμο σκηνοθέτη ηθοποιού, θα δυσκολευτεί ακόμη περισσότερο να πείσει για την ανάγκη της επιστροφής του. Άντε να βγει ο Τραμπ, μπας και δούμε κανένα θρίλερ με πραγματικά πολιτικό υπόβαθρο. Ευχή μαζί και κατάρα.

Info: Jason Bourne. Θρίλερ. ΗΠΑ 2016. Πρεμιέρα: Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου. Σκηνοθεσία: Πολ Γκρίνγρας. Παίζουν: Ματ Ντέιμον, Τόμι Λι Τζόουνς, Αλίσια Βικάντερ, Βενσάν Κασέλ. Διανομή: UIP




Ο ΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΑ ΠΑΖ:  Ένας ηλικιωμένος Μουσουλμάνος που ζει στην Αργεντινή, ζητά από έναν ευκαιριακό ταξιτζή να τον οδηγήσει με το παλιό του peugeot, από το Μπουένος Άιρες μέχρι τη Λα Παζ, στην γειτονική Βολιβία, απ’ όπου φιλοδοξεί να ταξιδέψει ως την Μέκκα.

Εξαιρετικό ντεμπούτο από τον Αργεντίνο Φρανσίσκο Βαρόνε, ο οποίος εν καιρώ γενικευμένης Ισλαμοφοβίας, επιλέγει να κάνει μια γλυκόπικρη ταινία δρόμου, η οποία αφορά την ανάδειξη της όποιας πνευματικότητας του Ισλάμ, χωρίς στοιχεία εξιδανίκευσης και όχι την εκδοχή των φανατικών και όλων όσων έχουν συμφέρον να αναδεικνύουν μονάχα την εγκάθετη από αυτούς σκοτεινή πλευρά του. Αρκετά στρογγυλεμένη και λιγότερο βαθιά από όσο υποκρίνεται ότι είναι στην πραγματικότητα, είναι αξιοπρεπέστατη και όσο feelgood χρειάζεται. Πρωταγωνιστεί ο αγαπημένος Ροδρίγκο ντε λα Σέρνα, του Ποιος Κλέβει Ποιον; και των Ημερολογίων Μοτοσυκλέτας (2004).

 Info: Ο Δρόμος για την Λα Παζ (Camino a La Paz/ Road to La Paz). Δραματική Κομεντί. Αργεντινή 2015. Πρεμιέρα: Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου. Σκηνοθεσία: Φρανσίσκο Βαρόνε. Παίζουν: Ροδρίγκο ντε λα Σέρνα, Ερνέστο Σουάρεζ, Ελίζα Καρικάτζο. Διανομή: Danaos Films.


 

ΨΑΧΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΝΤΟΡΙ: Η -πιο ξεχασιάρα δεν γίνεται- μπλε ψαρίνα Ντόρι, θυμάται ότι κάπου στον ωκεανό έχει μια οικογένεια που την αγαπά και την περιμένει. Η επιστροφή στις ρίζες της θα είναι ένα μάθημα ζωής για όλους τους συνοδοιπόρους της. Οι οποίοι δεν είναι άλλοι φυσικά, από τον μικρό Νέμο και τον πατέρα του Μάρλιν. Ο Χανκ, το χταπόδι που σιχαίνεται τον ωκεανό και η Ντέστινι, μια μυωπική όρκα, παιδική φίλη της Ντόρι, είναι οι καινούργιοι χαρακτήρες της επιστροφής της θαλασσινής παρέας, οι οποίοι, μαζί με τρεις φώκιες, τον Μπέιλι, ένα λευκό δελφίνι, τους γονείς της Ντόρι και μια πάπια σε παράκρουση, ζουν μια τρελή περιπέτεια, σε ένα ενυδρείο, ινστιτούτο της θαλασσινής ζωής, στην Καλιφόρνια, το οποίο διευθύνει η Σιγκούρνεϊ Γουίβερ, παρούσα μόνο με την φωνή της (στην αυθεντική εκδοχή της ταινίας). Εκεί η Ντόρι, αφού ανακαλύψει τους γονείς της και ξεδιαλύνει το μυστήριο που κάλυπτε το παρελθόν της. θα χρειαστεί να σώσει την πραγματική της οικογένεια, τον Νέμο και τον Μάρλιν, καθώς και να ελευθερώσει από τα δεσμά του ινστιτούτου, όλους τους καινούργιους της φίλους.

13 χρόνια στην αναμονή, δεν πήγαν χαμένα για τους δημιουργούς του Ψάχνοντας τον Νέμο (2003). Η ωκεάνια περιπέτεια του Νέμο, δίνει εδώ την θέση της στην κλειστοφοβική ατμόσφαιρα του ινστιτούτου. Για άλλη μια φορά, ο σεβασμός στην διαφορετικότητα (η Έλεν Ντετζένερις δίνει φωνή στην Ντόρι της αυθεντικής εκδοχής) και οι οικογενειακές αξίες, σε μια διευρυμένη έννοια της οικογένειας, ανάγονται στις αξίες που θέλει να προβάλλει το σενάριο του Ψάχνοντας την Ντόρι, με τρόπο πολιτικά ορθό, αστείο και συγκινητικό ταυτόχρονα. Αρκετά ευφάνταστο στον τρόπο με τον οποίο εξελίσσεται, εν μέρη χάρη στην βοήθεια των ικανοτήτων κάποιων ηρώων του (όπως το σόναρ του Μπέιλι και η χαμαιλεωντική φύση του Χανκ), μέχρι να φτάσει στην αναμενόμενη λύση του, προσπαθεί να ψελλίσει και δυο τρία πράγματα για την μόλυνση των ωκεανών και τα εργαστηριακά πειράματα στα ζώα, αλλά δεν το κάνει με τρόπο αρκετά πειστικό. Ποντάρει περισσότερο στο συναίσθημα, στην τεχνική τελειότητα (ακόμα και η 2D εκδοχή, μοιάζει τρισδιάστατη) και στους αξιαγάπητους χαρακτήρες της Ντόρι και του Χανκ.

Εξαιρετικό και το μικρού μήκους Piper του Άλαν Μπαριλάρο, που αφορά τον δύσκολο απογαλακτισμό ενός μικρού θαλασσοπουλιού, το οποίο προβάλλεται πριν από την ταινία. Αν δεν έχετε λόγους να το δείτε μεταγλωττισμένο, δείτε την αυθεντική εκδοχή. Υπέροχο και το σάουντρακ του Τόμας Νιούμαν. Τα deja vu της Ντόρι, ευτυχώς δεν αφορούν τους εμπνευσμένους δημιουργούς που αποφεύγουν επιδέξια την θεματική επανάληψη.

Info: Ψάχνοντας την Ντόρι (Finding Dory). Κινούμενα Σχέδια. ΗΠΑ 2016. Πρεμιέρα: Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου. Σκηνοθεσία: Άντριου Στάντον, Βικτόρια Στράους. Με τις φωνές των: Έλεν Ντετζένερις, Άλμπερτ Μπρούκς, Νταϊάν Κίτον, Ντόμινικ Γουέλς, Ιντρίς Έλμπα (Αγγλικά) & Δήμητρα Παπαδοπούλου, Θοδωρής Αθερίδης (Ελληνικά). Διανομή: Feelgood Entertainment




SING STREET: Ένα 14χρονο αγόρι που μεγαλώνει στο Δουβλίνο τη δεκαετία του ’80 φτιάχνει μία μουσική μπάντα με μοναδικό σκοπό να εντυπωσιάσει ένα κορίτσι. Στο τόλμημα του έχει την στήριξη του cool αδερφού του ο οποίος τον μυεί στα μουσικά ακούσματα της εποχής. Ο μικρός θα κατορθώσει σιγά σιγά να ξεφύγει από τα στενά όρια της πόλης του και να αναζητήσει την τύχη του στο Λονδίνο.

Νοσταλγική νεανική δραματική κομεντί, η οποία αν και αρχικά θα ήθελε να είναι ένα καινούργιο We Are the Best!, αφήνει πολύ γρήγορα πίσω της, οποιαδήποτε απόπειρα ρεαλισμού και μετατρέπεται σε ένα εφηβικό παραμυθάκι σχετικά με την θεωρία που θέλει πίσω από κάθε αρχηγό νεανικής μουσικής μπάντας, να κρύβεται κάποιος ο οποίος θέλει πρωταρχικά να εντυπωσιάσει το κορίτσι με το οποίο είναι ερωτευμένος. Απίστευτο το ότι από πίσω της κρύβεται ο σκηνοθέτης του Δωρικού και αγαπημένου της στήλης, Μια Φορά (Once), Τομ Κάρνεϊ. Ευχάριστη, αν και εντελώς σχηματική, διαθέτει ένα ενδιαφέρον 80's pop σάουντρακ και μερικούς εξαιρετικούς νεαρούς πρωταγωνιστές τους οποίους ελπίζουμε να ξαναδούμε.

Info: Sing Street. Μουσική Δραματική Κομεντί. Ιρλανδία - Βρετανία - ΗΠΑ 2016. Πρεμιέρα: Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου. Σκηνοθεσία: Τομ Κάρνεϊ. Παίζουν: Έινταν Γκίλεν, Φέρντια Γουόλς Πίλο, Μαρία Ντόιλ Κένεντι, Τζακ Πέινορ. Διανομή: Spentzos Films



εμφάνιση σχολίων