6
1
σχόλια
1446
λέξεις
ΣΙΝΕΦΙΛ

Ποιος Κλέβει Ποιον; Η Μάγκι Έχει Σχέδιο. Ghostbusters. Που Πάω Θεέ Μου; Το Δάσος Με Τις Σημύδες. Η Αγωνία του Τερματοφύλακα Πριν Από ο Πέναλτι

ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΑΚΗΣ ΛΑΚΤΑΡΙΔΗΣ [email protected]
27 Ιουλίου 2016
ΠΟΙΟΣ ΚΛΕΒΕΙ ΠΟΙΟΝ; Ένα βροχερό πρωί. Έξι ένοπλοι άνδρες, μεταμφιεσμένοι, επιτίθενται σε μια τράπεζα στη Βαλένθια, με αρχηγούς έναν σεσημασμένο Λατινοαμερικάνο με το παρατσούκλι Ο Ουρουγουανός και έναν ντόπιο Ισπανό παράνομο. Η αποστολή της ομάδας φαίνεται απλή και ξεκάθαρη: να αδειάσουν όσες περισσότερες θυρίδες μπορέσουν και να το σκάσουν. Ωστόσο όλα θα ανατραπούν, όταν η διευθύντρια της τράπεζας αποκαλύψει στον Ισπανό, ένα μυστικό κρυμμένο μέσα σε μία από τις θυρίδες. Ταυτόχρονα, λόγω της δυνατής βροχής, η μοναδική, κρυφή δίοδος εξόδου τους από το κτήριο, έχει πλημμυρίσει και δεν τους αφήνει περιθώριο να το σκάσουν.

Την ίδια χρονιά με το, Με Απόκρυψη άλλη μια συναρπαστική, ισπανική αστυνομική περιπέτεια, έρχεται να επιβεβαιώσει μια τάση προς το αμερικάνικου τύπου θρίλερ, από την ιβηρική κινηματογραφία. Εδώ τα πράγματα είναι λίγο πιο περίπλοκα, ειδικά μέχρι να κατανοήσει, αν τα καταφέρει, κανείς, ποιος είναι ποιος και τι πραγματικά συνδέει το περιεχόμενο της θυρίδας με τις αρχές ασφαλείας και τους πολιτικούς.

Η απλοϊκή καταγγελία κατά του τραπεζικού συστήματος του Με Απόκρυψη, εδώ, χωρίς αυτό να βγαίνει ποτέ πραγματικά στην επιφάνεια, αφορά την γενικευμένη πολιτική διαφθορά, κι ενώ η ταινία δεν μιλά για την οικονομική κρίση καθεαυτή (εκτός από μία μάλλον περιττή σκηνή, όπου ένας από τους ληστές δίνει χρήματα σε μία από τους ομήρους για να ξεχρεώσει το στεγαστικό της δάνειο), την υπονοεί.

Όπως και στις χολιγουντιανές ταινίες του είδους, η δράση και οι ανατροπές, μετρούν περισσότερο από την ανάπτυξη των χαρακτήρων. Ευτυχώς η ταινία τους χρωματίζει όλους (εκτός από τον υπεύθυνο της αστυνομίας ο οποίος αποδεικνύεται και ο τελικός καταλύτης), με διάφορες αποχρώσεις του γκρίζου, δίνοντάς τους έτσι μια ελάχιστη δόση αληθοφάνειας. Πρωταγωνιστεί και πάλι ο Λούις Τόσαρ (Με Απόκρυψη, Ο Θυρωρός, Ακόμα και η Βροχή), αλλά την παράσταση κλέβει ο Ραούλ Αρέβαλο, του Μικρού Νησιού και του αλμοδοβαρικού, Δεν Κρατιέμαι, και ο Αργεντινός στην πραγματικότητα, Ουρουγουανός στην ταινία, Ροδρίγκο Ντε Λα Σέρνα, ο οποίος μάλιστα υποδύεται και τον Πάπα Φραγκίσκο, σε μια πρόσφατη ιταλική παραγωγή του Ντανιέλε Λουκέτι.

Info: Ποιος Κλέβει Ποιον; (Cien años de perdon/To Steal From a Thief). Αστυνομικό Θρίλερ. Ισπανία Αργεντινή Γαλλία 2016. Πρεμιέρα: Πέμπτη 28 Ιουλίου. Σκηνοθεσία: Ντάνιελ Καλπαρσόσο. Παίζουν: Λούις Τόσαρ, Ροδρίγκο Ντε Λα Σέρνα, Ραούλ Αρέβαλο, Χοσέ Κορονάδο, Ραούλ Αρέβαλο. Διανομή: Tanweer.




Η ΜΑΓΚΙ ΕΧΕΙ ΣΧΕΔΙΟ: Το σχέδιο της Μάγκι να αποκτήσει παιδί χωρίς σύντροφο καταρρέει όταν ερωτεύεται τον Τζον, διαλύοντας τον εύθραυστο γάμο του με την πανέξυπνη και αφόρητη Ζορζέτ. Τρία χρόνια αργότερα, η Μάγκι έχει αποκτήσει μία κόρη με τον Τζον, αλλά δεν τρέφει πια τα ίδια αισθήματα για τον πατέρα του παιδιού της. Τι κάνεις όταν υποψιάζεσαι ότι ο σύντροφος σου και η πρώην γυναίκα του είναι τέλειοι ο ένας για τον άλλον;

Η κόρη του Άρθουρ Μίλερ και σύζυγος του Ντάνιελ Ντέι Λιούις, Ρεμπέκα Μίλερ (Η Μπαλάντα του Τζακ και της Ρόουζ), δοκιμάζει τις ικανότητες της στην ρομαντική, δραματική κομεντί και τα καταφέρνει θαυμάσια, χάρη κυρίως στους πρωταγωνιστές της, οι οποίοι είναι όλοι τους λίγο πολύ σταρ του ανεξάρτητου αμερικάνικου κινηματογράφου. Την Γκρέτα Γκέργουινγκ της Frances Ha, τον Ίθαν Χοκ του Πριν τα Μεσάνυχτα και την Τζούλιαν Μουρ των δεκάδων συμμετοχών σε κάθε είδους ταινία. Αν και Νεοϋορκέζικη, προσπαθεί και καταφέρνει να αντισταθεί στις Γουντιαλενικιές αναφορές. Όπως όλες οι ταινίες του είδους της, προσπαθεί να ξεφύγει από τα τετριμμένα, άλλοτε με μεγαλύτερη και άλλοτε με λιγότερη επιτυχία.

Info: Η Μάγκι Έχει Ένα Σχέδιο (Maggie's Plan). Αισθηματική Δραματική Κομεντί. ΗΠΑ 2015. Πρεμιέρα: Πέμπτη 28 Ιουλίου. Σκηνοθεσία: Ρεμπέκα Μίλερ. Παίζουν: Γκρέτα Γκέργουιγκ, Ίθαν Χοκ, Τζούλιαν Μουρ. Διανομή: Feelgood Enterteinment.




GHOSTBUSTERS: Η Έριν και η Άμπι υπήρξαν κάποτε ένα άσημο συγγραφικό δίδυμο με μοναδικό δείγμα δουλειάς ένα βιβλίο το οποίο υποστήριζε ότι τα φαντάσματα ήταν υπαρκτά. Μερικά χρόνια αργότερα, η Έριν καταφέρνει να γίνει καθηγήτρια στο Columbia University, αλλά το βιβλίο της έρχεται στην επιφάνεια και την κάνει τον περίγελο της ακαδημίας. Όταν όμως τα φαντάσματα εισβάλλουν στο Μανχάταν, είναι η παρέα των κοριτσιών που θα αναλάβει δράση!

Η εν λόγω παρέα, περιλαμβάνει κάποια από τα κορίτσια της αφρόκρεμας των γυναικείων ονομάτων της νέας αμερικάνικης κωμωδίας. Την Μελίσα ΜακΚάρθι του Spy, την Κρίστεν Γουίγκ των Φιλενάδων, την Κέιτ ΜακΚίνον του Ted 2 και την Λέσλι Τζόουνς του Κατακούτελα. Συμμετέχει τιμής ένεκεν και ο Μπιλ Μάρεϊ που πρωταγωνιστούσε στην ομώνυμη ταινία του 1984. Το πρώτο μέρος στο οποίο γνωρίζουμε τους χαρακτήρες των κοριτσιών είναι και το καλύτερο. Στη συνέχεια, όπως συμβαίνει σε όλες τις πρόσφατες αμερικάνικες κωμωδίες, έξυπνο και βλακώδες χιούμορ αναμειγνύονται με τα γνωστά κωμικοτραγικά αποτελέσματα. Σκηνοθετεί ο Πολ Φέιγκ του Spy και των Φιλενάδων (BridesMaids).

Info: Ghostbusters. Κωμωδία Φαντασίας. ΗΠΑ 2016. Πρεμιέρα: Πέμπτη 28 Ιουλίου. Σκηνοθεσία: Πολ Φέιγκ. Παίζουν: Μελίσα ΜακΚάρθι, Λέσλι Τζόουνς, Κέιτ ΜακΚίνον, Κρίστεν Γουίγκ, Μπιλ Μάρει, Κρις Χέμσγουορθ. Διανομή: Feelgood Entertainment.




ΠΟΥ ΠΑΩ ΘΕΕ ΜΟΥ;: Ένας Ιταλός δημόσιος υπάλληλος θα κάνει τα πάντα για να μη χάσει τη θέση του στο δημόσιο! Μαθαίνουμε την ιστορία του, όπως την αφηγείται στα μέλη μιας αφρικάνικης φυλής, η οποία τον έχει αιχμαλωτίσει.

Ιταλική κωμωδία που έχει κάνει μεγάλο σουξέ στην γειτονική χώρα, καθώς καυτηριάζει την παθογένεια, όχι μόνο των υπαλλήλων που έχουν μπει στο δημόσιο χάρη στις υψηλές γνωριμίες τους, αλλά και αυτήν της οικογένειας στις σχέσεις μητέρας γιου και γενικά όλων των τραγελαφικών ιδιαιτεροτήτων της ζωής και των συμπεριφορών, των χωρών του ευρωπαϊκού νότου στην εποχή της οικονομικής κρίσης. Κάποια αστεία είναι πετυχημένα (το στιγμιότυπο στην Λαμπεντούζα), άλλα πάλι όχι. Κάποια χάνονται στην μετάφραση και θα τα πιάσουν μόνο οι ομιλούντες την ιταλικήν και οι γνωρίζοντες τα στοιχεία αναφοράς. Συμπαθές και ενίοτε αστείο.

Info: Που Πάω Θεέ Μου; (Quo Vado). Κωμωδία. Ιταλία 2016. Πρεμιέρα: Πέμπτη 28 Ιουλίου. Σκηνοθεσία: Τζενάρο Νουτζιάντε. Παίζουν: Κέκο Τζαλόνε, Ελεονόρα Τζιοβανάρντι, Σόνια Μπεργκαμάστο, Μαουρίτσιο Μικέλι. Διανομή: Spentzos Film.




ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΜΕ ΤΙΣ ΣΗΜΥΔΕΣ: Στις αρχές του 20ου αιώνα, στο χαμένο στο δάσος με τις σημύδες βρίσκεται το σπίτι του δασολόγου Μπολεσλάβ. Ο θάνατος της συζύγου του έχει αλλάξει εντελώς τη ζωή του, και μονάχα η παρουσία της κόρης του Όλιας και της οικονόμου δεν μας επιτρέπουν να τον χαρακτηρίσουμε ως ερημίτη. Μια μέρα στο σπίτι του τον επισκέπτεται ο αδερφός του ο Στάνισλαβ, ο οποίος είναι άρρωστος με φυματίωση. Ξέρει, ότι σύντομα θα πεθάνει, θέλει όμως να γευθεί τη ζωή του στο έπακρον. Η γοητεία της απελπισίας του και η δίψα του για τη ζωή έρχονται σε αντίθεση με την πνευματική νάρκη του Μπόλεσλαβ. Έτσι, αρχίζει μια υποσυνείδητη συναισθηματική αντιπαλότητα ανάμεσα στα δυο αδέρφια.

Ελεγειακή ταινία του Αντρέι Βάιντα που βασίζεται στο ομώνυμο διήγημα του Γιάροσλαβ Ιβάσκεβιτς και η οποία παρόλο το θλιβερό θέμα της που δεν είναι άλλο από τον θάνατο, πάλλεται  από αγάπη για την ζωή, καθώς υποστηρίζει πως μόνον η δύναμη του έρωτα μπορεί να νικήσει τον φόβο της τελικής κατάληξης όλων μας. Εστιάζει κυρίως στην αντίθεση και την αντίφαση των χαρακτήρων των δύο αδερφών, ενώ η εικονογράφηση είναι ποιητική με τον τρόπο της εποχής (1970) και της γεωγραφικής θέσης της ταινίας και του δημιουργού της. Ένα από τα κλασικά αριστουργήματά του ανατολικοευρωπαϊκού σινεμά. Ξανά σε μεγάλη οθόνη.

Info: Το Δάσος Με τις Σημύδες (Brzezina). Δραματική Εποχής. Πολωνία 1970. Επανέκδοση: Πέμπτη 28 Ιουλίου. Σκηνοθεσία: Αντρέι Βάιντα. Παίζουν: Ντανιέλ Ολμπρίσκι, Όλγκερτ Λουκάσεβιτς, Εμίλια Κρακόβσκα. Διανομή: New Star.




Η ΑΓΩΝΙΑ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΟΦΥΛΑΚΑ ΠΡΙΝ ΑΠ' ΤΟ ΠΕΝΑΛΝΤΙ: Ο τερματοφύλακας Γιόζεφ Μπλοκ "τρώει" ένα γκολ, κατά τη διάρκεια ενός εκτός έδρας παιχνιδιού και μετά από καυγά με τον διαιτητή αποβάλλεται. Φεύγοντας από το γήπεδο, ξεκινά μια άσκοπη περιπλάνηση στη ξένη πόλη. Περνάει την ώρα του σε έναν κινηματογράφο και το βράδυ κοιμάται με την ταμία. Το επόμενο πρωί και χωρίς κανέναν προφανή λόγο την δολοφονεί. Μόνος ξανά, θα κατευθυνθεί προς την επαρχιακή πόλη που κατοικεί η πρώην κοπέλα του.

Για την ταινία ντεμπούτο του, ο Βιμ Βέντερς, όπως έχει δηλώσει, δανείζεται την αισθητική των ταινιών του Χίτσκοκ. Στην πραγματικότητα η σημειολογία της παραπέμπει στο νουάρ. Μοναχικός ήρωας, λαμπτήρες neon σε νυχτερινά πλάνα αστικής ερημιάς, περιπλάνηση, σινεφιλία. Στοιχεία που συναντάμε σε όλα τα μετέπειτα έργα του σκηνοθέτη ο οποίος μαζί με τον Φασμπίντερ, τον Σλέντορφ, τον Χέρτζοκ, την Φον Τρότα και δυο τρεις άλλους, υπήρξαν υπεύθυνοι για το Γερμανικό Νέο Κύμα της δεκαετίας του 70. Η Αγωνία του Τερματοφύλακα πριν από το Πέναλτι βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Πέτερ Χάντκε στο οποίο υπερτερούν οι καφκικές αναφορές. Το αστυνομικό υπόβαθρο, υπάρχει για να τονίσει το αδιέξοδο ενός σύμπαντος παγίδας. Ο Βέντερς προτιμά πάνω από όλα να εικονογραφήσει το έρημο νυχτερινό τοπίο ενός είδους υπαρξιακής και αστικής μοναξιάς, σε μια εποχή που οι διεκδικήσεις και τα αιτήματα του, κοντινού χρονικά, Μάη του 68, είχαν ήδη συνθλιβεί από τις συμπληγάδες του άκρατου καταναλωτισμού.

Info: Η Αγωνία του Τερματοφύλακα Πριν Από το Πέναλτι (Die Angst des Tormanns beim Elfmeter/The Goalie's Anxiety At the Penalty Kick). Κοινωνική Δραματική. Γερμανία - Αυστρία 1972. Επανέκδοση: Πέμπτη 28 Ιουλίου. Σκηνοθεσία: Βιμ Βέντερς. Παίζουν: Άρθουρ Μπράους, Κάι Φίσερ, Έρικα Πλούαρ. Διανομή: StraDa Films.


 
εμφάνιση σχολίων