1
1
σχόλια
347
λέξεις
VIDEO

Ένα 9χρονο προκαλεί τσουνάμι φαντασίας -και συγκινησούλας

ΜΑΡΙΑΝΙΝΑ ΠΑΤΣΑ
1 Οκτωβρίου 2012
O 9χρονος Κέιν Μονρόι πέρασε το καλοκαίρι του στο μαγαζί ανταλλακτικών αυτοκινήτων του μπαμπά του, στο νότιο Λος Άντζελες,  χτίζοντας από άδεια χαρτόκουτα και άλλα μικροαντικείμενα (από ανταλλακτικά μέχρι ξυλάκια παγωτού) ένα μαγικό κόσμο γεμάτο αυτοσχέδια παιχνίδια -και κάλεσε τον κόσμο να παίξει μαζί του. Το αυτοσχέδιο «λούνα παρκ» του Κέιν ονομάζεται Caine’s Arcade και πλέον είναι παγκόσμιο φαινόμενο. Ξεκίνησε από τους ενθουσιασμένους πελάτες που για άλλο λόγο έμπαιναν στο μαγαζί και τελικά βρίσκονταν μαγεμένοι μπροστά στο τι μπορεί να κάνει η παιδική φαντασία, χρησιμοποιώντας λίγο χαρτόνι.

Το Caine’s Arcade είναι ένα εντεκάλεπτο φιλμ σχετικά με τον μικρό Κέιν και τον αυτοσχέδιο παιδότοπο του. Ο παραγωγός Nirvan Mullick θέλησε να τον βοηθήσει. Έτσι έφτιαξε το ταινιάκι και το ανέβασε στο Youtube με σκοπό να μαζέψει από δωρεές για τα δίδακτρα του Κέιν. Μέχρι το τέλος της επόμενης ημέρας, είχε συγκεντρώσει 20 χιλιάδες, ενώ το M.I.T και το U.C.L.A. τον είχαν καλέσει ήδη στο θερινό τους πρόγραμμα αλλά και για να σχεδιάσουν την ακαδημαϊκή του πορεία!

Με το βίντεο να ταξιδεύει με ταχύτητα του φωτός, άνθρωποι που ήθελαν να δουν από κοντά το συγκινητικό κόσμο που φτιάχτηκε ουσιαστικά από το τίποτα, έπαιρναν αεροπλάνα και έφταναν στο μαγαζί πριν καν να αφήσουν τις βαλίτσες τους στο ξενοδοχείο.

Το φιλμ πυροδότησε ένα μεγάλο παγκόσμιο κύμα από νεανικές D.I.Y. δραστηριότητες. Παιδιά ανέβαζαν στο διαδίκτυο βίντεο με δημιουργίες κατασκευασμένες από χαρτόκουτα: φλιπεράκια, μηχανές που βγάζουν τσίχλες, πλυντήρια αυτοκινήτων -όπου μπορείς όμως να πλύνεις και τον σκύλο σου, αν θέλεις. Κάποιοι δάσκαλοι άρχισαν να δείχνουν το βίντεο στα σχολεία, δίνοντας έμφαση στο ότι η μάθηση δεν πρέπει να είναι μόνο γεγονότα και ανακαλύψεις, αλλά και έναυσμα για δημιουργία. Κάπου εκεί, ο Mullick καβάλησε το νέο κύμα και ξεκίνησε το ίδρυμα Caine’s Arcade, με χρηματοδότηση από το Ίδρυμα Goldhirsh και αποστολή να ενισχύσει τη δημιουργική επιχειρηματικότητα στα παιδιά.

O Μullick, ως φοιτητής φιλοσοφίας στο πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, γοητευόταν πάντα από «την ιδέα της τέλειας στιγμής», την οποία εξερευνά ο Σαρτρ στο μυθιστόρημά του, Ναυτία, δήλωσε στο New Υorker. «Ποιες είναι οι τέλειες στιγμές; Υπάρχουν; Μπορούμε να τις δημιουργήσουμε; (…) Όταν είδα τον Κέιν, ήξερα πώς να δημιουργήσω μια τέλεια στιγμή για αυτό το αγόρι. Ήξερα αυτό που ήθελε περισσότερο από οτιδήποτε εκείνη τη στιγμή: πελάτες».


 
εμφάνιση σχολίων