Γιατί ρίχνουν γιαούρτια οι 'Ελληνες;
ΜΑΡΙΑΝΙΝΑ ΠΑΤΣΑ
9 Νοεμβρίου 2011
Γιατί όμως οι Έλληνες πετάνε κεσέδες με γιαούρτι; Το γιαούρτωμα δεν είναι νέο φαινόμενο. Τη δεκαετία του 60 οι Τεντιμπόηδες που δεν ήταν άλλοι από τους επαναστατημένους νέους και αντιρρησίες, έριχναν συνήθως στους καθηγητές τους γιαούρτια ως αντίδραση στην εξουσιαστική τους στάση. Το φαινόμενο εξαπλώθηκε σαν επιδημία. «Έβρεχε» γιαούρτια τόσο συχνά που σε μια προσπάθεια να σταματήσει το φαινόμενο, το κράτος ψήφισε τον διαβόητο «Νόμο 4.000», που τιμωρούσε την πράξη με δημόσια ταπείνωση. Ο ένοχος έπρεπε να παρελάσει στην πόλη με αστυνομική συνοδεία, ξυρισμένο κεφάλι, κομμένα ρεβέρ και κρατώντας μια ταμπέλα που έγραφε «Είμαι Τεντιμπόης».
Για χρόνια ο γιαουρτοπόλεμος ήταν εκτός επικαιρότητας. Όμως το 1997, οικοδόμος -συνδικαλιστής του ΚΚΕ γιαούρτωσε τον τότε υπουργού Εργασίας M. Παπαϊωάννου και τον υφυπουργό Χ. Πρωτόπαπα. Τότε, η ελληνική δικαιοσύνη αποφάσισε πως το γιαούρτωμα δεν αποτελεί απαραίτητα αδίκημα που διώκεται αυτεπάγγελτα. Αν υπάρχει σύνδεση μεταξύ δράστη και θύματος τότε το αδίκημα θα διώκεται μόνο κατόπιν μήνυσης. Σήμερα να σημειωθεί ότι ο γιαουρτοπόλεμος αφορά σχεδόν κάθε ηλικία, φύλο και μορφωτικό επίπεδο.
Το γιαούρτι χρησιμοποιείται ως βλήμα στην Ελλάδα διότι ταυτίζεται περισσότερο με την εθνική ταυτότητα. Ανήκει σε μια κατηγορία τροφών (όπως η φέτα και το ελαιόλαδο) που συνδέονται στενά με την αγροτική ζωή, την ελληνική γη και κατ’ επέκταση με την ελληνικότητα.
Με την πάροδο των ετών, αντιφρονούντες εκτόξευσαν σε κεφάλια πολιτικών, δημοσιογράφων, καλλιτεχνών και επιχειρηματιών σε όλο τον κόσμο διάφορα εναλλακτικά βλήματα: το «οπλοστάσιο» αποτελείται από αυγά, ντομάτες, καφέδες, τούρτες, μπογιές, παπούτσια κ.α. Με τη σημερινή ακρίβεια οι Έλληνες δεν πρόκειται να χαραμίσουν άλλα πολύτιμα τρόφιμα πάνω στα ακριβά σακάκια των πολιτικών… Να το σκεφτούν λίγο αυτό -ή μήπως μετά τους ολοένα και συχνότερους κανιβαλισμούς (ακόμα και μεταξύ πολιτών), άρχισαν να το σκέφτονται;
εμφάνιση σχολίων